Dramatickou a pořádně dlouhou podívanou prožili fanoušci na tribunách městského okruhu v Sao Paulu, kde odstartovala nová sezona elektrického mistrovství světa formule E. Brazilskou EPrix po divokém průběhu vyhrál Mitch Evans s Jaguarem.
První žluté vlajky byly vyvěšeny na hlavní rovince ještě před zhasnutím červených světel. Start závodu musel být o několik minut odložen kvůli technickému problému na voze Robina Frijnse. Nizozemcův monopost stáje Envision museli maršálové odtlačit pryč z roštu.
Následný start závodu tolik nevyšel vítězi kvalifikace Pascalu Wehrleinovi, před jehož monopost Porsche se brzy dostal Oliver Rowland v Nissanu. Němec musel následně čelit tlaku dalších soupeřů, průběh závodu však po pár kolech přerušil výjezd safety caru po vzájemné kolizi Jaka Hughese v Maserati a Nica Müllera ve voze stáje Andretti.
Po restartu se dlouho nezávodilo. Nejdříve zajel do boxů a následně odstoupil veterán Lucas di Grassi s monopostem Lola Yamaha, poté zůstala na trati stát druhá Andrettiho formule Jaka Dennise a tentokrát musel být závod dokonce zastaven červenými vlajkami. Dennisův vůz totiž signalizoval červené světlo, byl tak potenciálně nebezpečný kvůli závadě na elektrické pohonné jednotce a vyžadoval zvláštní přístup od maršálů.
K dalšímu restartu došlo až po téměř půl hodině, dramatům ale rozhodně nebyl konec. Úřadující mistr světa Wehrlein na výjezdu z jedné ze zatáček vnější stopou objížděl Nicka Cassidyho a naneštěstí se bočně střetl s jeho Jaguarem. Kontakt obou vozů Wehrleina vymrštil do ochranných plotů nad bariérami, v tu chvíli jeho hlavu ochránila svatozář umístěná kolem kokpitu. Německý bývalý pilot F1 naštěstí po krátké chvíli ujistil svůj tým do rádia, že je v pořádku. Ulevit se v paddocku muselo i české závodnici Gabriele Jílkové, která pro tovární Porsche pracuje na simulátoru a do Brazílie cestovala spolu s týmem. Po Wehrleinově nehodě však následovala druhá dlouhá červená fáze.
Některým pilotům ale divoký průběh závodu pomohl. Mitch Evans měl v prvním tréninku i v kvalifikaci technické problémy a se svým Jaguarem musel startovat až z posledního místa. Po posledním restartu byl ale první a dokázal za svými zády udržet Antonia Felixe da Costu v Porsche. Evans tak v roli vicemistra světa z minulé sezony otevřel tu novou vítězstvím v Sao Paulu. Novozélandský pilot získal třináctý triumf své elektrické kariéry a vyrovnal tak na čele historické tabulky Sébastiena Buemiho a Lucase di Grassiho.
Da Costa získal v Brazílii druhé místo pro Porsche a třetí dojel historicky nejmladší pilot formule E Taylor Barnard. Britský jezdec McLarenu se dočkal premiérového pódia v šampionátu ve svém čtvrtém závodě v kariéře. Prvních tří EPrix se ještě v roli náhradníka McLarenu zúčastnil v minulé sezoně v Monaku a v Berlíně. Dobrý závod McLarenu ještě podpořil čtvrtým místem Barnardův stájový kolega a krajan Sam Bird.
Sezona mistrovství světa vozů formule E bude pokračovat 11. ledna druhým závodem v Mexiku.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Mitch Evans |
Jaguar |
1:45:14.758 |
35 |
2 |
A.F.da Costa |
Porsche |
0.384 |
35 |
3 |
Taylor Barnard |
McLaren |
0.844 |
35 |
4 |
Sam Bird |
McLaren |
1.158 |
35 |
5 |
Edoardo Mortara |
Mahindra |
1.800 |
35 |
6 |
Norman Nato |
Nissan |
2.174 |
35 |
7 |
Nyck de Vries |
Mahindra |
2.640 |
35 |
8 |
Sébastien Buemi |
Envision |
2.997 |
35 |
9 |
Dan Ticktum |
Kiro |
3.683 |
35 |
10 |
Jean-Éric Vergne |
DS Penske |
4.216 |
35 |
11 |
Stoffel Vandoorne |
Maserati |
4.779 |
35 |
12 |
Max Günther |
DS Penske |
5.093 |
35 |
13 |
Zane Maloney |
Lola |
6.212 |
35 |
14 |
Oliver Rowland |
Nissan |
11.385 |
35 |
15 |
Nick Cassidy |
Jaguar |
1 kolo |
34 |
- |
Pascal Wehrlein |
Porsche |
|
29 |
- |
David Beckmann |
Kiro |
|
29 |
- |
Jake Dennis |
Andretti |
|
19 |
- |
Lucas di Grassi |
Lola |
|
5 |
- |
Jake Hughes |
Maserati |
|
1 |
- |
Nico Müller |
Andretti |
|
1 |
- |
Robin Frijns |
Envision |
- |
0 |