Wehrleina zachránila svatozář, první závod sezony formule E vyhrál Evans

Wehrleina zachránila svatozář, první závod sezony formule E vyhrál Evans

Dramatickou a pořádně dlouhou podívanou prožili fanoušci na tribunách městského okruhu v Sao Paulu, kde odstartovala nová sezona elektrického mistrovství světa formule E. Brazilskou EPrix po divokém průběhu vyhrál Mitch Evans s Jaguarem.

První žluté vlajky byly vyvěšeny na hlavní rovince ještě před zhasnutím červených světel. Start závodu musel být o několik minut odložen kvůli technickému problému na voze Robina Frijnse. Nizozemcův monopost stáje Envision museli maršálové odtlačit pryč z roštu.

Následný start závodu tolik nevyšel vítězi kvalifikace Pascalu Wehrleinovi, před jehož monopost Porsche se brzy dostal Oliver Rowland v Nissanu. Němec musel následně čelit tlaku dalších soupeřů, průběh závodu však po pár kolech přerušil výjezd safety caru po vzájemné kolizi Jaka Hughese v Maserati a Nica Müllera ve voze stáje Andretti.

Po restartu se dlouho nezávodilo. Nejdříve zajel do boxů a následně odstoupil veterán Lucas di Grassi s monopostem Lola Yamaha, poté zůstala na trati stát druhá Andrettiho formule Jaka Dennise a tentokrát musel být závod dokonce zastaven červenými vlajkami. Dennisův vůz totiž signalizoval červené světlo, byl tak potenciálně nebezpečný kvůli závadě na elektrické pohonné jednotce a vyžadoval zvláštní přístup od maršálů.

K dalšímu restartu došlo až po téměř půl hodině, dramatům ale rozhodně nebyl konec. Úřadující mistr světa Wehrlein na výjezdu z jedné ze zatáček vnější stopou objížděl Nicka Cassidyho a naneštěstí se bočně střetl s jeho Jaguarem. Kontakt obou vozů Wehrleina vymrštil do ochranných plotů nad bariérami, v tu chvíli jeho hlavu ochránila svatozář umístěná kolem kokpitu. Německý bývalý pilot F1 naštěstí po krátké chvíli ujistil svůj tým do rádia, že je v pořádku. Ulevit se v paddocku muselo i české závodnici Gabriele Jílkové, která pro tovární Porsche pracuje na simulátoru a do Brazílie cestovala spolu s týmem. Po Wehrleinově nehodě však následovala druhá dlouhá červená fáze.

Některým pilotům ale divoký průběh závodu pomohl. Mitch Evans měl v prvním tréninku i v kvalifikaci technické problémy a se svým Jaguarem musel startovat až z posledního místa. Po posledním restartu byl ale první a dokázal za svými zády udržet Antonia Felixe da Costu v Porsche. Evans tak v roli vicemistra světa z minulé sezony otevřel tu novou vítězstvím v Sao Paulu. Novozélandský pilot získal třináctý triumf své elektrické kariéry a vyrovnal tak na čele historické tabulky Sébastiena Buemiho a Lucase di Grassiho.

Da Costa získal v Brazílii druhé místo pro Porsche a třetí dojel historicky nejmladší pilot formule E Taylor Barnard. Britský jezdec McLarenu se dočkal premiérového pódia v šampionátu ve svém čtvrtém závodě v kariéře. Prvních tří EPrix se ještě v roli náhradníka McLarenu zúčastnil v minulé sezoně v Monaku a v Berlíně. Dobrý závod McLarenu ještě podpořil čtvrtým místem Barnardův stájový kolega a krajan Sam Bird.

Sezona mistrovství světa vozů formule E bude pokračovat 11. ledna druhým závodem v Mexiku.

Výsledky

P Jezdec Tým Čas / ztráta Kol
Mitch Evans Jaguar 1:45:14.758 35
A.F.da Costa Porsche 0.384 35
Taylor Barnard McLaren 0.844 35
Sam Bird McLaren 1.158 35
Edoardo Mortara Mahindra 1.800 35
Norman Nato Nissan 2.174 35
Nyck de Vries Mahindra 2.640 35
Sébastien Buemi Envision 2.997 35
Dan Ticktum Kiro 3.683 35
10  Jean-Éric Vergne DS Penske 4.216 35
11  Stoffel Vandoorne Maserati 4.779 35
12  Max Günther DS Penske 5.093 35
13  Zane Maloney Lola 6.212 35
14  Oliver Rowland Nissan 11.385 35
15  Nick Cassidy Jaguar 1 kolo 34
Pascal Wehrlein Porsche   29
David Beckmann Kiro   29
Jake Dennis Andretti   19
Lucas di Grassi Lola   5
Jake Hughes Maserati   1
Nico Müller Andretti   1
Robin Frijns Envision - 0

Doporučujeme

Články odjinud