Osmý závod sezony Mistrovství světa Formule E se proměnil v noční můru Pascala Wehrleina. Německý pilot Porsche vyhrál kvalifikaci, strávil téměř celý závod ve vedení a jako první také projel pod šachovnicovým praporkem, přesto ale nevyhrál. Oba vozy Porsche byly diskvalifikovány kvůli technickým prohřeškům a z vítězného doublu se nakonec raduje Audi.
Formule E se do Mexika vrací pravidelně, tentokrát se ovšem elektrický šampionát nepředstavil fanouškům v hlavním městě, nýbrž na okruhu v Pueble. Monoposty formule E si poprvé vyzkoušely klopenou zatáčku, protože trať v Puble je kombinací oválu a vnitřní technické sekce.
Hned po startu závodu musel být z boxů povolán safety car, protože svůj Virgin o zeď rozbil Novozélanďan Nick Cassidy. Zpomalovací vůz kroužil po trati 6 minut a jezdci proto přišli o 6 kWh energie z baterií.
Krátce po restartu závodu na 45 minut a jedno kolo projel Pascal Wehrlein delší variantou okruhu, aby aktivoval útočný mód. Tím se propadl na třetí místo, brzy ale zaútočil na Jaka Dennise v jeho BMW a po zatočení i druhého BMW Maximiliana Günthera do aktivační zóny se Němec v Porsche dostal opět do čela.
Wehrlein měl se svým Porsche výborné tempo, vypracovával si na prvním místě stále větší a větší náskok a při druhé aktivaci útočného módu už o první příčku nepřišel. Jenomže 24 minut před koncem musel na trať podruhé safety car, a to kvůli střetu Jeana-Érica Vergneho s Alexem Simsem. Wehrlein tak přišel o vybudovaný náskok.
Viníkem kolize byl Sims v Mahindře a jeho týmový kolega Alex Lynn se negativně podepsal na průběhu závodu jen o pár minut později. Safety car se vrátil na trať potřetí ve chvíli, kdy Lynn způsobil nehodu s Jaguarem Sama Birda.
Po restartu opět udržel první místo Pascal Wehrlein, v televizní grafice se však objevila informace o tom, že je vyšetřován kvůli technickému prohřešku. Německý pilot Porsche však nadále kroužil na první pozici, za ním naopak začali ztrácet piloti BMW. Před Günthera a Dennise se postupně dostali Mortara (Venturi) a di Grassi s Rastem (oba Audi).
Tovární piloti Audi si dokázali poradit s Edoardem Mortarou, zdálo se však, že Pascal Wehrlein už bude nad jejich síly. Pak ale změnil celou situaci verdikt ředitelství závodu. Kvůli blíže nespecifikovanému technickému prohřešku byly oba vozy Porsche Wehrleina a Andreho Lotterera bezprostředně po závodě diskvalifikovány, vítězný double tak získalo Audi.
Zvítězil di Grassi před úřadujícím šampionem DTM Rastem, třetí místo v cíli oslavil Mortara. René Rast díky druhé příčce poskočil na čtvrté místo v šampionátu, kde na lídra Robina Frijnse po sobotě ztrácí jen 4 body. Na jedenácté místo si polepšil Lucas di Grassi, který na Frijnse ztrácí 19 bodů.
Svůj závodní debut ve formuli E prožil Joel Eriksson. Bývalý švédský tovární pilot BMW v DTM u týmu Dragon zaskočil za Nica Müllera (účastní se úvodního víkendu DTM v Monze) a dojel sedmnáctý.
Další závod se v Pueble jede v neděli.
Proč přišlo Porsche o vítězství?
Pascal Wehrlein po dojetí včerejšího závodu nemohl uvěřit zprávě ve vysílačce, ze které se dozvěděl, že nezvítězil. Proč musely být oba vozy Porsche diskvalifikovány?
Týmy ve formuli E mají povinnost nejpozději 10 minut před startem závodu poslat Mezinárodní automobilové federaci FIA technický pas každého monopostu, ve kterém má být mimo jiné uvedeno, kterou z přidělených sad pneumatik nasadí tým do závodu.
Právě povinnost deklarace závodních pneumatik Porsche nesplnilo, čímž porušilo článek 35.6 pravidel, který říká: „Ve chvíli, kdy je dán signál 10 minut do startu závodu, identifikační čísla nasazených pneumatik, nebo pneumatik, které budou nasazeny, musí být od každého vozu deklarována technickému delegátovi FIA skrze k tomu určený portál.“
„Naneštěstí pneumatiky byly zaneseny v systému, chybělo pouze jedno stisknutí tlačítka, aby byly publikovány pro závod,“ uvedl pro The Race šéf operací Porsche pro formuli E Amiel Lindesay.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Lucas di Grassi |
Audi |
47:40.772 |
28 |
2 |
René Rast |
Audi |
0.497 |
28 |
3 |
Edoardo Mortara |
Venturi |
2.774 |
28 |
4 |
Alexander Sims |
Mahindra |
10.443 |
28 |
5 |
Jake Dennis |
BMW |
11.473 |
28 |
6 |
A.F.da Costa |
DS Techeetah |
11.624 |
28 |
7 |
Stoffel Vandoorne |
Mercedes |
12.022 |
28 |
8 |
Mitch Evans |
Jaguar |
12.351 |
28 |
9 |
Nyck de Vries |
Mercedes |
12.936 |
28 |
10 |
Alex Lynn |
Mahindra |
13.154 |
28 |
11 |
Oliver Turvey |
NIO |
14.548 |
28 |
12 |
Max Guenther |
BMW |
15.257 |
28 |
13 |
Tom Blomqvist |
NIO |
15.442 |
28 |
14 |
Norman Nato |
Venturi |
15.756 |
28 |
15 |
S.Sette Câmara |
Dragon |
16.971 |
28 |
16 |
Sébastien Buemi |
Nissan |
17.127 |
28 |
17 |
Robin Frijns |
Virgin |
17.942 |
28 |
18 |
Joel Eriksson |
Dragon |
18.285 |
28 |
- |
Pascal Wehrlein |
Porsche |
DSQ |
28 |
- |
André Lotterer |
Porsche |
DSQ |
28 |
- |
Oliver Rowland |
Nissan |
24 |
24 |
- |
Sam Bird |
Jaguar |
15 |
15 |
- |
Jean-Éric Vergne |
DS Techeetah |
12 |
12 |
- |
Nick Cassidy |
Virgin |
0 |
0 |