Foto: Toyota Gazoo Racing

Foto: Toyota Gazoo Racing

 Foto: Toyota Gazoo Racing

Foto: Toyota Gazoo Racing

 Foto: Toyota Gazoo Racing

Foto: Toyota Gazoo Racing

 Foto: Toyota Gazoo Racing

Foto: Toyota Gazoo Racing

 Foto: Toyota Gazoo Racing

Foto: Toyota Gazoo Racing

 Foto: Toyota Gazoo Racing

Foto: Toyota Gazoo Racing

 Foto: Toyota Gazoo Racing

Foto: Toyota Gazoo Racing

 Foto: Toyota Gazoo Racing

Foto: Toyota Gazoo Racing

 Foto: Toyota Gazoo Racing

Foto: Toyota Gazoo Racing

 Foto: Toyota Gazoo Racing
 Foto: Toyota Gazoo Racing
 Foto: Toyota Gazoo Racing
 Foto: Toyota Gazoo Racing
9
Fotogalerie

WEC Silverstone: Toyoty diskvalifikovány! Double slaví "rebelové"

V kvalifikaci nejrychlejší Toyota TS050 Hybrid #7 posádky Kamuj Kobajaši, Jose Maria Lopez, Mike Conway strávila ve vedení většinu z dnešního šestihodinového závodu. Chyba japonského pilota v závěrečné hodině však posádku "sedmičky" o první vítězství v sezóně nakonec připravila.

Toyota #7 odstartovala do dnešního třetího závodu sezóny FIA WEC na Silverstonu z pole position před sesterským prototypem #8. Za dvojicí Toyot se do závodu vydaly vozy týmů SMP Racing a Rebellion na třetím až šestém místě.

"Sedmička" až na výjimky během pravidelných zastávek v boxech držela první místo v závodě před druhým prototypem #8 a vše směřovalo k prvnímu vítězství tohoto vozu v sezóně.

Na začátku poslendní hodiny závodu však s prototypem #7 nakrátko vyjel mimo trať Kamuj Kobajaši, čímž svůj vůz zřejmě poškodil. Po tomto incidentu musel japonský jezdec nuceně zpomalit a přenechat tak vedení v závodě prototypu #8.

Třetí vítězství ve třetím závodě tak nakonec získali Fernando Alonso, Sebastien Buemi a Kazuki Nakadžima s Toyotou TS050 Hybrid #8 před svými týmovými kolegy Jose Mariou Lopezem, Mike Conwayem a Kamujem Kobajašim, na které opět zbylo jen druhé místo.

Na třetím místě již potřetí v řadě dojeli Thomas Laurent, Mathias Beche a Gustavo Menezes s prototypem Rebellion R13 #3 týmu Rebellion Racing. Tato trojice zároveň drží třetí místo i v průběžném pořadí mistrovství světa.

Smůlu měl na domácí půdě mistr světa formule 1 z roku 2009 Jenson Button. Jeho prototyp třídy LMP 1 BR Engineering BR1 #11 týmu SMP Racing musel ze závodu pro poruchu motoru odstoupit a Button tak po nadějné kvalifikaci do šestihodinového klání ani nestihl zasáhnout.

UPDATE: Obě Toyoty byly diskvalifikovány!

Všechno je jinak, jak by řekl klasik. Tovární tým Toyota dodatečně přišel o vítězný double na Silverstonu.

Důvod diskvalifikace japonských továrních vozů je následující - ani jeden z prototypů Toyota TS050 Hybrid po dnešním závodě neprošel technickou přejímkou sportovních komisařů. Vozy #7 a #8 konrétně neprošly kontrolou vychýlení přední části podlahy. Problém přesně spočívá v tom, že se přední části podlahy obou vozů při zátěžovém testu prohýbaly více, než pravidla dovolují.

Z podobného důvodu přišlo v roce 2016 o vítězství na Silverstonu i tovární Audi. Vůz posádky Fässler, Lotterer, Treluyer byl tehdy diskvalifikován kvůli přílišnému opotřebení podlahy.

Vítězný double tak letos na Silverstonu nakonec místo Toyoty získal švýcarský soukromý tým Rebellion Racing. Novými vítězi jsou Thomas Laurent, Mathias Beche a Gustavo Menezes z vozu Rebellion R13 #3, kteří tak od Alonsa, Buemiho a Nakadžimi převezmou slavnou Tourist Trophy.

Na druhé místo celkově se posunul druhý vůz stáje Rebellion posádky Jani, Lotterer a premiérové stupně vítězů v LMP 1 pro SMP Racing díky dodatečnému třetímu místu získali Stephane Sarrazin a Jegor Orudžev s vozem BR Engineering BR1 #17.

V LMP 2 slaví double Jackie Chan

Vítězného doublu se na Silverstonu dočkal ve třídě LMP 2 tým legendy akčních filmů Jackieho Chana DC Racing.

Druhé vítězství v sezóně získala trojice Ho-Pin Tung, Gabriel Aubry, Stephane Richelmi s prototypem Oreca 07 Gibson #38.

Malajští vítězové kvalifikace ze sesterského prototypu #37 Jazeman Jaafar, Weiron Tan a Nabil Jefffri dokončili závod na druhé pozici a získali tak pro svůj vůz třetí pódium v řadě.

Na třetím místě dnes dojel tým Signatech Alpine s prototypem #36.

V LMGTE - PRO se konečně dočkalo Ferrari

Prvního letošního vítězství ve třídě LMGTE - PRO se konečně dočkal tovární tým AF Corse, který ve WEC spravuje vozy Ferrari 488 GTE Evo.

Po sobotní kvalifikaci byly dle časů na jedno kolo nejrychleší tovární vozy Ford GT a Aston Martin Vantage, v samotném závodě však za nejdelší konec tahala konkurence v podobě Ferrari a Porsche.

Díky dobře zvládnuté závodní strategii se nakonec z vítězství radovala dvojice Alessandro Pier Guidi, James Calado, která dohromady tvoří posádku Ferrari #51.

Druhé dojelo Porsche 911 RSR #91 (Bruni, Lietz) před třetím Fordem GT #67 (Tincknell, Priaulx).

V LMGTE - AM dnes zvítězilo Porsche 911 RSR #77 týmu Dempsey - Proton Racing (Campbell, Andlauer, Ried)

UPDATE: Diskvalifikace pro Porsche #91

Tovární Porsche 911 RSR #91 posádky Gianmaria Bruni, Richard Lietz dokončilo dnešní závod na druhém místě v LMGTE - PRO.

Jezdci však budou muset poháry za druhou příčku odevzdat Andymu Priaulxovi a Harrymu Tincknellovi z Fordu #67 a třetí místo dodatečně získají Kevin Estre a Michael Christensen s vozem Porsche #92.

Důvodem diskvalifikace vozu #91 byla příliš nízká světlá výška.

Foto: Toyota Gazoo Racing

Doporučujeme

Články odjinud