WEC: Šestihodinovému závodu v Mexiku dominovalo Porsche

Po letní přestávce o tomto víkendu pokračoval i světový vytrvalostní šampionát FIA WEC, a to na okruhu v Mexico City. V celkovém pořadí závod ovládla německá stáj Porsche, mezi „gétéčky“ se po vypršení šestihodinového limitu slavilo v táboře britského Aston Martinu.
WEC: Šestihodinovému závodu v Mexiku dominovalo Porsche

Prototypy Porsche 919 Hybrid třídy LMP 1 dominovaly celému závodnímu víkendu na okruhu bratří Rodríguezů. Německá tovární stáj získala double již v kvalifikaci a v průběhu celého závodu určovaly její vozy tempo na čele.

Z vítězství se nakonec v cíli radovali Timo Bernhard, Brendon Hartley a Earl Bamber s vozem 919 Hybrid #2. Pro tuto trojici to byl již třetí triumf v probíhající sezóně. Bernhard s Hartleym a Bamberem vedou i celkové pořadí WEC, a to nyní již se čtyřicetibodovým náskokem na posádku sesterského Porsche #1 (Lotterer/Tandy/Jani), které závod v Mexiku dokončilo na druhém místě.

Japonská Toyota v Mexiku tempu německých vozů nestačila. Prototypům TS050 Hybrid nepomohla penalizace pro Lotterera za překročení maximální povolené rychlosti v boxové uličce ani výměna senzoru průtoku paliva u druhého Porsche.

Obě Toyoty dokončili se ztrátou jednoho kola. Třetí místo v cíli získala posádka Sebastian Buemi, Anthony Davidson, Kazuki Nakajima s vozem #8 před Conwayem, Kobayashim a Lopezem z prototypu #7.

Ve třídě LMP 2 získali vítězství Julien Canal, Nicolas Prost a Bruno Senna s prototypem Oreca 07 Gibson #31 švýcarské stáje Rebellion Racing.

Dramatický průběh měl závod ve třídě LMGTE – PRO. Triumf nakonec získali Marco Sorensen a Nicki Thiim s továrním vozem Aston Martin Vantage GTE. Dvojice jezdců Ferrari Davide Rigon, Sam Bird ztratila na druhém místě v cíli pouhých devět sekund na vítěznou posádku.

Třetí místo v kategorii LMGTE – PRO získali Richard Lietz a Frédérick Makowiecki s továrním Porsche 911 RSR.

Z vítězství ve třídě LMGTE – AM se v Mexiku radoval tým Dempsey – Proton Racing se starším Porsche 911 RSR (posádka Ried/Cairoli/Dienst).

Výsledky

P Jezdci Vůz Kol
1 Timo Bernhard Porsche 240
Earl Bamber
Brendon Hartley
2 Neel Jani Porsche 240
André Lotterer
Nick Tandy
3 Sébastien Buemi Toyota 239
Anthony Davidson
Kazuki Nakajima
4 Mike Conway Toyota 239
Kamui Kobayashi
José María López
5 Julien Canal ORECA/Gibson 219
Nicolas Prost
Bruno Senna
6 Nicolas Lapierre Alpine/Gibson 219
Gustavo Menezes
André Negrão
7 Matt Rao ORECA/Gibson 219
Ben Hanley
Jean-Éric Vergne
8 Roman Rusinov ORECA/Gibson 219
Pierre Thiriet
Alex Lynn
9 Mathias Beche ORECA/Gibson 218
David H.Hansson
Nelson Piquet Jr.
10 David Cheng ORECA/Gibson 218
Alex Brundle
Tristan Gommendy
11 François Perrodo ORECA/Gibson 218
M.Vaxivière
Emmanuel Collard
12 Roberto González ORECA/Gibson 217
Simon Trummer
Vitaly Petrov
13 Ho-Pin Tung ORECA/Gibson 211
Oliver Jarvis
Thomas Laurent
14 Nicki Thiim Aston Martin 209
Marco Sørensen
15 Davide Rigon Ferrari 209
Sam Bird
16 Richard Lietz Porsche 208
F.Makowiecki
17 Andy Priaulx Ford 207
Harry Tincknell
18 M.Christensen Porsche 207
Kévin Estre
19 James Calado Ferrari 206
A.P.Guidi
20 Stefan Mücke Ford 205
Olivier Pla
21 Christian Ried Porsche 204
Matteo Cairoli
Marvin Dienst
22 Paul Dalla Lana Aston Martin 203
Pedro Lamy
Mathias Lauda
23 Mike Wainwright Porsche 203
Ben Barker
Nick Foster
24 Thomas Flohr Ferrari 201
F.Castellacci
Miguel Molina
25 Mok Weng Sun Ferrari 199
Keita Sawa
Matt Griffin
Darren Turner Aston Martin 83
Jonny Adam
Daniel Serra
Diskuze (4) Další článek: Horner chce jednat o motorech. Nemůžeme mít tři na sezónu, říká
20. dubna | Kvjat odjel 118 kol ve Fioranu v rámci testů pro Pirelli. Giovinazzi včera 124 kol. Testovalo se na mokré trati.
20. dubna | Kvjat ve Fioranu jezdí s Ferrari. Testuje pro Pirelli.
20. dubna | Williams Grand Prix Holdings klesly celkové tržby ze 167,4 mil. na 166,2 milionů a zisk z 15,5 na 10,8 milionů liber.
20. dubna | Tým Williams vloni vydělal 125,6 milionů liber (předloni to bylo 116,7 milionů). Za nárůstem jsou zřejmě peníze od… odkaz
20. dubna | Pro GP Francie nominovalo Pirelli ultraměkkou, superměkkou a měkkou směs.

GP Ázerbájdžánu 2018

Pátek 27. dubna 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 28. dubna 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. dubna 2018
Závod 14.10