WEC Šanghaj: bláznivý závod vyhrála Toyota #7, Button poprvé na pódiu

WEC Šanghaj: bláznivý závod vyhrála Toyota #7, Button poprvé na pódiu

Mike Conway, Kamuj Kobajaši a Jose Maria Lopez vyhráli s prototypem Toyota TS050 Hybrid #7 v Šanghaji druhý podnik WEC v řadě. Šestihodinový závod byl na čínském okruhu několikrát přerušen červenými vlajkami kvůli téměř apokalyptickému počasí.

Sobotní kvalifikace slibovala zajímavý závod, protože prvních pět vozů se srovnalo v jedné sekundě a Andre Lotterer s prototypem týmu Rebellion dokonce zajel absolutně nejrychlejší časy ve druhém a třetím sektoru okruhu.

Vzhledem k nedělnímu počasí v Šanghaji však byly jakékoliv výsledky z kvalifikace naprosto irelevantní. V průběhu první poloviny závodu a v jeho závěru totiž zkrápěly 5.5 km dlouhý okruh nekonečné provazce hustého deště.

Závod odstartoval za safety carem a díky postavení na pole position ho vedla Toyota #7 před sesterským vozem #8. Po zajetí zpomalovacího vozu se chvíli závodilo, nicméně celá řada kolizí a výletů mimo trať donutila jury závod zastavit červenými vlajkami.

https://www.youtube.com/watch?v=hIl5ulLyMHs

Tato procedura se během prvních tří hodin opakovala hned několikrát. Během safety car fází zastavovaly posádky ke svým pravidelným zastávkám v boxech, díky čemuž docházelo k bizarním situacím. V jednu chvíli byly na příklad v celkovém vedení závodu tři vozy třídy LMGTE – PRO.

Po uklidnění podmínek a restartu byly na čele závodu vozy SMP Racing #11 a Rebellion Racing #1, které postupně stáhly Toyoty a převzaly vedení v závodě.

Posádka vozu #7 získala vítězství díky lépe zvládnuté strategii, protože jako jediná z čela závodu absolvovala pouze osm zastávek v boxech.

Na druhém místě dojeli Fernando Alonso, Kazuki Nakadžima a Sebastien Buemi s Toyotou #8 před třetím voze BR Engineering BR1 #11 týmu SMP Racing, který sdílí posádka Vitalij Petrov, Michajl Aljošin, Jenson Button. Pro tým SMP Racing to je první pódiové umístění ve WEC.

V LMP 2 slaví domácí triumf tým Jackieho Chana

Ve třídě LMP 2 slaví v Šanghaji domácí barvy. Šestihodinový závod vyhrál vůz Oreca 07 Gibson #38 čínského týmu Jackie Chan DC Racing, v jehož kokpitu se střídají Ho-Pin Tung, Gabriel Aubry a Stephane Richelmi.

Tým čínské hvězdy akčních filmů dlouho sahal i po vítězném doublu, sesterský vůz #37 však po chybě malajského pilota Weirona Tana dojel až čtvrtý.

Posádku prototypu #38 na stupních vítězů po závodě doplnili druzí Pastor Maldonado, Anthony Davidson a Roberto Gonzalez (Oreca 07 #31) a třetí Nicolas Lapierre, Andre Negrao a Pierre Thiriet (Alpine #36).

První triumf pro nový Aston Martin v LMGTE – PRO

Ve třídě LMGTE – PRO se z historicky první výhry nové generace vozu Vantage raduje britský tovární tým Aston Martin Racing.

Do cíle závodu dojela s vozem #95 na prvním místě dánská dvojice Nicki Thiim, Marco Sorensen, která díky divokým povětrnostním podmínkám dokonce dokázala porazit v celkovém pořadí nejlepší prototyp třídy LMP 2.

Druhé a třetí místo v kategorii obsadily tovární vozy Porsche 911 RSR #91 (Richard Lietz / Gianmaria Bruni) a #92 (Kevin Estre / Michael Christensen).

Kompletní stupně vítězů pro Porsche v LMGTE – AM

Kompletní stupně vítězů ve třídě LMGTE – AM obsadily vozy Porsche 911 RSR loňské specifikace.

Z vítězství se raduje trojice Matt Campbell, Julien Andlauer, Christian Ried, která dovezla do cíle na první místě vůz #77 týmu Dempsey-Proton Racing před druhým Porsche #56 týmu Project 1, které pilotují Jörg Bergmeister, Egidio Perfetti a Patrick Lindsey.

Třetí místo obsadil druhý vůz týmu Dempsey-Proton Racing.

Šampionát FIA WEC bude pokračovat příští rok v březnu na floridském okruhu Sebring, kam se vytrvalostní mistrovství světa vrátí poprvé od roku 2012.

Foto: Toyota

Doporučujeme

Články odjinud