WEC: Porsche slaví na CoTA double, interní souboj rozhodla týmová režie

O tomto víkendu pokračoval na okruhu CoTA nedaleko texaského Austinu světový vytrvalostní šampionát FIA WEC. Již třetí double v celkovém pořadí získal v Texasu tým Porsche, o triumfu posádky z vozu #2 rozhodla týmová režie.
WEC: Porsche slaví na CoTA double, interní souboj rozhodla týmová režie

Stejně jako před čtrnácti dny v Mexiku, tak i na okruhu Amerik jen pár mil od Austinu dominovalo celému závodnímu víkendu Porsche. S výjimkou třetího tréninku, který vyhrála Toyota, dominovaly prototypy 919 Hybrid všem měřeným tréninků i závodu samotnému.

Porsche získalo první řadu v kvalifikaci a vedoucí pozice ve třídě LMP 1 udrželo i po startu závodu. Konkurenční japonská Toyota se snažila na svého německého soupeře vyzrát odlišnou taktikou zastávek v boxech a dokonce se v jeden čas vozy TS050 Hybrid pohybovaly na čele závodu. Porsche však nakonec dokázalo vysokým konstantním tempem japonského konkurenta udolat.

V poslední hodině závodu kroužil na čele prototyp Porsche 919 Hybrid #1 posádky Neel Jani, Nick Tandy, André Lotterer. Tato trojice však musela přenechat vítězství v závodě Timu Bernhardovi, Earlu Bamberovi a Brendonu Hartleymu ze sesterského vozu #2. Posádka „dvojky“ získala již čtvrtou výhru v řadě a navýšila tak svůj náskok v čele průběžného pořadí mistrovství světa.

Třetí místo ve třídě LMP 1 a zároveň i v celkovém pořadí získali Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima a Stéphane Sarrazin, který pro závod v USA nahradil v posádce Toyoty TS050 Hybrid #8 Anthonyho Davidsona.

Ve třídě LMP 2 získali vítězství po velmi přesvědčivém výkonu Nicolas Lapierre, Gustavo Menezes a André Negrao z týmu Signatech Alpine Matmut. O vítězství tuto trojici nepřipravila ani závada na jednom ze zadních světel, kterou vyřešila blesková výměna zadní části vozu v boxech.

Nechybělo mnoho a tovární tým Porsche mohl slavit vítězství i v prestižní třídě LMGTE – PRO. Alessandro Pier Guidi s vedoucím Ferrari 488 GTE #51 totiž musel jen těsně před koncem závodu do boxů kvůli výměně prasklé pneumatiky.

Ital s Ferrari se následně vrátil na trať jen těsně před Michaela Christensena jedoucího na druhém místě v Porsche 911 RSR #92. Pier Guidi se však útokům Dána ve službách Porsche ubránil a společně se svým parťákem Jamesem Caladem mohl po dojetí závodu vystoupit na stupínek nejvyšší. Druhé místo zbylo na Christensena a Estreho z Porsche, třetí dojeli Davide Rigon a Sam Bird se druhým Ferrari týmu AF Corse.

Tovární vozy Aston Martin a Ford se v LMGTE – PRO v Austinu na stupně vítězů nedostaly.

Šestihodinový závod na CoTA ve třídě LMGTE – AM vyhráli Paul Dalla Lana, Pedro Lamy a Mathias Lauda z týmu Aston Martin Racing.  

Foto: Toyota 

Další článek: Statistiky mluví pro Vettela: V Singapuru se vyhrává z pole position

11:19 | Nico Hülkenberg bude v Portugalsku, ale jen jako záloha. Lance Stroll by měl jet.
11:07 | Haas bude mít v příštím roce novou jezdeckou sestavu. Koho? Spekuluje se o Schumacherovi a Mazepinovi. Ve hře mohou být i další jména (například Pérez). Podle dostupných informací tento víkend žádné další oznámení nepřijde.
9:40 | Členové Jezdecké akademie Renaultu (Oscar Piastri, Christian Lundgaard a Kuan-jü Čou) si během čtyřdenního testu v Bahrajnu vyzkouší vůz Renaultu z roku 2018.
21:55 | V Algarve bude jediná DRS zóna. Detekční bod je 65 metrů za 14. zatáčkou a aktivační 125 metrů za 15. (poslední) zatáčkou.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 24. října 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 25. října 2020
Závod 14.10