WEC je ve všem o krok před F1. Platí to i pro pneumatiky, říká Alonso

Fernanda Alonsa čeká druhý start v Le Mans. Španěl je v centru pozornosti médií a velmi často padají otázky na srovnání s F1.
WEC je ve všem o krok před F1. Platí to i pro pneumatiky, říká Alonso

Fernando Alonso už dříve řekl, že ve voze LMP1 má větší pocit z rychlosti. Podle něj je WEC navíc ve všem napřed.

„Myslím si, že z hlediska technologie jsou (ve WEC) o krok napřed,“ řekl Alonso, kterého cituje web Motor.es.

Dvaadvacet bývalých pilotů F1 zasáhne do letošního Le Mans

Dvaadvacet bývalých pilotů F1 zasáhne do letošního Le Mans

„Je to jednoduše proto, že zdejší pravidla umožňují více experimentovat. Jsou otevřenější. Ve formuli 1, se všemi omezeními, která byla zavedena v posledních deseti letech nebo tak nějak, je technologie trochu limitována.“

Podle Alonsa platí totéž pro pneumatiky. Na svém prototypu LMP1 má Alonso pneumatiky od Michelinu. 

„Pneumatiky jsou pravděpodobně také o krok napřed. Ve formuli 1 chtějí pneumatiky, které degradují a dělají dobrou show. Tady máme pneumatiky, s nimiž můžete odjet 600 kilometrů ve čtyřech stintech a umožňují vám zůstat v desetině nebo v sekundě po celých těch 600 km.“

Alonso a Toyota se chystají na start v Le Mans [galerie]

Alonso a Toyota se chystají na start v Le Mans [galerie]

„Z pohledu jezdce je to úžasné, protože můžete jet svým instinktem, tlačit na pneumatiku a vždy to tam bude. Nemusíte nic šetřit. Mám pocit, že řídit tyhle LMP1 je opravdu zábavné.“

V neposlední řadě je podle Alonsa lepší také šampionát WEC. „V šampionátu to platí také. Máte vozy různých kategorií, velmi přátelskou atmosféru, protože všechny týmy se snaží si navzájem pomáhat. Vše je hodně blízko, boxová ulička je hodně těsná. Jsou tady amatéři, 62 aut, rekord v Le Mans... Myslím, že se šampionát těší dobrém zdraví. Potřebujeme jen špičkovou kategorii, budoucí hypercars, která přiláká více firem a výrobců.“

Foto: Toyota gazoo Racing

Další článek: Preferujeme neklopit. Pirelli má obavy z první zatáčky v Zandvoortu

11:20 | Alexander Albon nasadí novou specifikaci motoru Honda. Čeká ho penalizace.
24. června | Toto Wolff navrhuje zrušit šikanu na rovince Mistral na okruhu Paula Ricarda. Okruhy s dlouhými rovinkami (Montreal, Baku) prý nabízí lepší show.
23. června | Steiner označil víkend ve Francii za nejhorší v historii týmu.
23. června | Norrise a Ricciarda doplní u stewardů Raikkonen.

GP Rakouska 2019

Pátek 28. června 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 29. června 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 30. června 2019
Závod 15.10