WEC Fudži: Kobajaši, Lopez a Conway získali první triumf sezóny

Kamuj Kobajaši, Jose Maria Lopez a Mike Conway získali v dnešním šestihodinovém závodě pod horou Fudži první vítězství sezóny pro prototyp Toyota TS050 Hybrid #7. Mezi vozy GTE bylo dnes v Japonsku nejsilnější Porsche.
WEC Fudži: Kobajaši, Lopez a Conway získali první triumf sezóny

Toyota #7 byla ve Fudži nejrychlejší již po kvalifikaci, kde dvojice Kobajaši, Lopez získala pole position. Argentinský pilot však překročil maximální rychlost v boxech, za což mu bylo anulováno jeho rychlé kolo a pro vůz #7 to znamenalo start z posledního místa v LMP 1.

Průběh závodu

Díky penalizaci Toyoty #7 do závodu odstartoval z prvního místa Kazuki Nakadžima se sesterským prototypem #8. Japonský pilot Toyoty si od začátku dokázal na mokré trati budovat náskok na zbytek startovního pole, jeho tempo nedokázal akceptovat ani Kobajaši, který odstartoval s Toyotou #7.

Kamuj Kobajaši se po startu za lehkého deště dokázal probojovat na druhé místo, měl však problémy s teplotou přechodných pneumatik a v prvních kolech se nedokázal odpoutat od soukromých prototypů týmů Rebellion Racing a SMP Racing, které za ním bojovaly o třetí místo.

Prototypy BR Engineering BR1 ruského týmu SMP Racing patřily v úvodu závodu na mokré trati k vůbec nejlepším vozům na trati. Jenson Button dokonce s prototypem #11 chvíli držel nejrychlejší kolo závodu. O lepší výsledek v cíli však SMP Racing připravily technické potíže.

Kobajašiho problémy vyústily v předčasný pit stop Toyoty #7. Krátce potom však musel na trať safety car po explozi pneumatiky jednoho z vozů Ferrari třídy LMGTE – AM. Zpomalovací vůz poté vydržel na trati téměř hodinu, protože za ním ještě došlo k havárii vozu Rebellion R13 #3.

V jeho kokpitu seděl Gustavo Menezes, který během safety car fáze přešel na suché pneumatiky, což bylo v té době ovšem předčasné rozhodnutí. Američan na mokré trati nezvládl svůj prototyp týmu Rebellion a rozbil ho o svodidla. Havárie vyřadila posádku vozu #3, která držela druhé místo v pořadí mistrovství světa, ze závodu.

Díky neutralizaci závodu se zpět do hry vrátila Toyota #7. Kobajaši se dokázal dostat do vedení, v další fázi závodu ho však rychle stahoval Nakadžima ve voze #8. K souboji ale nedošlo, protože Kamuj Kobajaši zamířil do boxů, kde ho v kokpitu vystřídal Mike Conway.

Britský pilot byl poté s Toyotou #7 od začátku svého stintu velmi rychlý, ihned zaznamenal nejrychlejší kolo závodu, díky zastávce sesterského vozu #8 vrátil „sedmičku“ do vedení a stále navyšoval náskok na týmové kolegy. Conwayův výkon na trati se nakonec ukázal jako rozhodující.

Conwaye vystřídal Jose Maria Lopez, který udržel náskok vozu #7 až do posledního střídání, kdy se za volant opět vrátil Kamuj Kobajaši. Ten již dokázal spolehlivou jízdou dovézt Toyotu TS050 Hybrid #7 do cíle na prvním místě, čímž pro svoji posádku získal premiérové vítězství v sezóně.

Druhá dojela posádka Sebastien Buemi, Kazuki Nakadžima, Fernando Alonso a na třetím místě závod ve Fudži dokončil prototyp Rebellion R13 #1 švýcarské stáje Rebellion Racing posádky Andre Lotterer, Bruno Senna, Neel Jani.

Double pro Jackieho Chana v LMP 2

Absolutním triumfem týmu Jackie Chan DC Racing skončil dnešní závod pod horou Fudži ve třídě LMP 2.

Prototypy Oreca 07 Gibson čínského týmu sváděly během závodu největší souboje o pódiová umístění především s týmem Signatech Alpine, šťastnější však nakonec byla stáj legendy akčních filmů, která v Japonsku získal double.

Z prvního vítězství ve WEC se dnes radovala čistě malajská posádka prototypu #37 Jazeman Jaafar, Nabil Jeffri, Weiron Tan, která dokončila šestihodinový závod na prvním místě před sesterským vozem #38 posádky Ho-Pin Tung, Gabriel Aubry, Stephane Richelmi.

Třetí místo dnes získal zmíněný tým Signatech Alpine s vozem Alpine A470 #36 (šasi Oreca 07) posádky Nicolas Lapierre, Andre Negrao, Pierre Thiriet.

Vozům GTE dnes dominovalo Porsche

Oběma třídám pro vozy GTE, tedy LMGTE – PRO a LMGTE – AM, dnes dominovala značka Porsche.

Ve třídě LMGTE – PRO na tom po kvalifikaci byly nejlépe tovární vozy Aston Martin a BMW, které využily dobrého postavení na startu a v úvodu závodu na mokré trati diktovaly tempo celé kategorii.

Na suché trati však nové vozy Aston Martin Vantage nedokázaly akceptovat tempo závodu a propadly se na chvost kategorie. Do boje o pódium se naopak dostala tovární Porsche, která po špatné kvalifikaci favorizoval jen málokdo.

Souboj o vítězství v závodě nakonec proběhl mezi vozy BMW M8 GTE #82 a Porsche 911 RSR #92. Silnější byla v závěru jezdecká dvojice Porsche Kevin Estre, Michael Christensen, která si díky triumfu ve Fudži upevnila vedení v šampionátu.

Antonio Felix da Costa a Tom Blomqvist poté druhou pozicí získali první pódium pro nové BMW M8 GTE ve WEC. Třetí skončil Ford GT #67 (Priaulx/Tincknell).

Ve třídě LMGTE – AM získal první triumf ve FIA WEC tým Project 1 Motorsport s vozem Porsche 911 RSR #56 posádky Jörg Bergmeister, Patrick Lindsey, Egidio Perfetti.

Foto: Toyota

Diskuze (33) Další článek: Žiji svůj sen, říká Mick Schumacher po zisku titulu ve F3
16:32 | Russellovi není dobře. Zrušil rozhovory pro média, ale zítra by měl v prvním tréninku sedět ve voze.
11:04 | Ferrari by mělo do testů ve Španělsku nasadit Fuoca a Leclerca.
10:22 | Oba vozy Alfy Romeo by měly nasadit novou řídicí elektroniku pohonné jednotky. Giovinazziho čeká penalizace 10 míst.
10:21 | Williams uzavřel partnerství s novinami Financial Times

GP Ázerbájdžánu 2019

Pátek 26. dubna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. dubna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. dubna 2019
Závod 14.10