WEC Fudži: Kobajaši, Lopez a Conway získali první triumf sezóny

Kamuj Kobajaši, Jose Maria Lopez a Mike Conway získali v dnešním šestihodinovém závodě pod horou Fudži první vítězství sezóny pro prototyp Toyota TS050 Hybrid #7. Mezi vozy GTE bylo dnes v Japonsku nejsilnější Porsche.
WEC Fudži: Kobajaši, Lopez a Conway získali první triumf sezóny

Toyota #7 byla ve Fudži nejrychlejší již po kvalifikaci, kde dvojice Kobajaši, Lopez získala pole position. Argentinský pilot však překročil maximální rychlost v boxech, za což mu bylo anulováno jeho rychlé kolo a pro vůz #7 to znamenalo start z posledního místa v LMP 1.

Průběh závodu

Díky penalizaci Toyoty #7 do závodu odstartoval z prvního místa Kazuki Nakadžima se sesterským prototypem #8. Japonský pilot Toyoty si od začátku dokázal na mokré trati budovat náskok na zbytek startovního pole, jeho tempo nedokázal akceptovat ani Kobajaši, který odstartoval s Toyotou #7.

Kamuj Kobajaši se po startu za lehkého deště dokázal probojovat na druhé místo, měl však problémy s teplotou přechodných pneumatik a v prvních kolech se nedokázal odpoutat od soukromých prototypů týmů Rebellion Racing a SMP Racing, které za ním bojovaly o třetí místo.

Prototypy BR Engineering BR1 ruského týmu SMP Racing patřily v úvodu závodu na mokré trati k vůbec nejlepším vozům na trati. Jenson Button dokonce s prototypem #11 chvíli držel nejrychlejší kolo závodu. O lepší výsledek v cíli však SMP Racing připravily technické potíže.

Kobajašiho problémy vyústily v předčasný pit stop Toyoty #7. Krátce potom však musel na trať safety car po explozi pneumatiky jednoho z vozů Ferrari třídy LMGTE – AM. Zpomalovací vůz poté vydržel na trati téměř hodinu, protože za ním ještě došlo k havárii vozu Rebellion R13 #3.

V jeho kokpitu seděl Gustavo Menezes, který během safety car fáze přešel na suché pneumatiky, což bylo v té době ovšem předčasné rozhodnutí. Američan na mokré trati nezvládl svůj prototyp týmu Rebellion a rozbil ho o svodidla. Havárie vyřadila posádku vozu #3, která držela druhé místo v pořadí mistrovství světa, ze závodu.

Díky neutralizaci závodu se zpět do hry vrátila Toyota #7. Kobajaši se dokázal dostat do vedení, v další fázi závodu ho však rychle stahoval Nakadžima ve voze #8. K souboji ale nedošlo, protože Kamuj Kobajaši zamířil do boxů, kde ho v kokpitu vystřídal Mike Conway.

Britský pilot byl poté s Toyotou #7 od začátku svého stintu velmi rychlý, ihned zaznamenal nejrychlejší kolo závodu, díky zastávce sesterského vozu #8 vrátil „sedmičku“ do vedení a stále navyšoval náskok na týmové kolegy. Conwayův výkon na trati se nakonec ukázal jako rozhodující.

Conwaye vystřídal Jose Maria Lopez, který udržel náskok vozu #7 až do posledního střídání, kdy se za volant opět vrátil Kamuj Kobajaši. Ten již dokázal spolehlivou jízdou dovézt Toyotu TS050 Hybrid #7 do cíle na prvním místě, čímž pro svoji posádku získal premiérové vítězství v sezóně.

Druhá dojela posádka Sebastien Buemi, Kazuki Nakadžima, Fernando Alonso a na třetím místě závod ve Fudži dokončil prototyp Rebellion R13 #1 švýcarské stáje Rebellion Racing posádky Andre Lotterer, Bruno Senna, Neel Jani.

Double pro Jackieho Chana v LMP 2

Absolutním triumfem týmu Jackie Chan DC Racing skončil dnešní závod pod horou Fudži ve třídě LMP 2.

Prototypy Oreca 07 Gibson čínského týmu sváděly během závodu největší souboje o pódiová umístění především s týmem Signatech Alpine, šťastnější však nakonec byla stáj legendy akčních filmů, která v Japonsku získal double.

Z prvního vítězství ve WEC se dnes radovala čistě malajská posádka prototypu #37 Jazeman Jaafar, Nabil Jeffri, Weiron Tan, která dokončila šestihodinový závod na prvním místě před sesterským vozem #38 posádky Ho-Pin Tung, Gabriel Aubry, Stephane Richelmi.

Třetí místo dnes získal zmíněný tým Signatech Alpine s vozem Alpine A470 #36 (šasi Oreca 07) posádky Nicolas Lapierre, Andre Negrao, Pierre Thiriet.

Vozům GTE dnes dominovalo Porsche

Oběma třídám pro vozy GTE, tedy LMGTE – PRO a LMGTE – AM, dnes dominovala značka Porsche.

Ve třídě LMGTE – PRO na tom po kvalifikaci byly nejlépe tovární vozy Aston Martin a BMW, které využily dobrého postavení na startu a v úvodu závodu na mokré trati diktovaly tempo celé kategorii.

Na suché trati však nové vozy Aston Martin Vantage nedokázaly akceptovat tempo závodu a propadly se na chvost kategorie. Do boje o pódium se naopak dostala tovární Porsche, která po špatné kvalifikaci favorizoval jen málokdo.

Souboj o vítězství v závodě nakonec proběhl mezi vozy BMW M8 GTE #82 a Porsche 911 RSR #92. Silnější byla v závěru jezdecká dvojice Porsche Kevin Estre, Michael Christensen, která si díky triumfu ve Fudži upevnila vedení v šampionátu.

Antonio Felix da Costa a Tom Blomqvist poté druhou pozicí získali první pódium pro nové BMW M8 GTE ve WEC. Třetí skončil Ford GT #67 (Priaulx/Tincknell).

Ve třídě LMGTE – AM získal první triumf ve FIA WEC tým Project 1 Motorsport s vozem Porsche 911 RSR #56 posádky Jörg Bergmeister, Patrick Lindsey, Egidio Perfetti.

Foto: Toyota

Diskuze (33) Další článek: Žiji svůj sen, říká Mick Schumacher po zisku titulu ve F3
11. listopadu | Hamilton se na sociálních sítích omluvil za svá včerejší slova, podle kterých byl Sirotkin neuctivý.
11. listopadu | Podle Toto Wolffa je Ferrari v Brazílii favoritem.
11. listopadu | Jenson Button se stal šampionem Super GT.
10. listopadu | Také Magnussen napomenut za pomalou jízdu při návratu do boxů.