WEC Fudži: Dominance Toyoty a rovnost bodů. O titulu se rozhodne v Bahrajnu | Foto: Toyota Gazoo Racing

Foto: Toyota Gazoo Racing

WEC Fudži: Dominance Toyoty a rovnost bodů. O titulu se rozhodne v Bahrajnu

Po dvouleté covidové pauze se světový vytrvalostní šampionát WEC konečně vrátil pod horu Fudži. Šestihodinový závod na své domácí půdě ovládla Toyota.

Japonské vozy Toyota GR010 Hybrid byly ve Fudži nejrychlejší od úvodních pátečních tréninků až po sobotní kvalifikaci. V té získal pole position závodící šéf stáje Kamuj Kobajaši s hypervozem #7.

Kobajaši tak v neděli s úderem čtvrté ranní našeho času odstartoval z pole position následován Sébastienem Buemim v sesterském voze #8, který startoval z místa druhého.

Toyota #7 poté kroužila na čele závodu až do chvíle, kdy vedení týmu rozhodlo o prohození pozic na čele. Na základě týmové režie se tak dostala do čela Toyota #8, která si následně dokroužila pro vítězství.

Triumf posádky Sébastien Buemi, Rjo Hirakawa, Brendon Hartley znamená, že se piloti vozu #8 bodově dotáhli na lídry šampionátu ze stáje Alpine. Jezdci francouzského týmu Andre Negrao, Matthieu Vaxiviére a Nicolas Lapierre doplatili se svým starším prototypem LMP 1 na přísné nastavení systému Balance of Perfomance. Po červencovém vítězství v Monze nyní výkonnostně ztrácely na Toyoty více než 100 koní.

Po takovém zpomalení mohla trojice stáje Alpine reálně usilovat maximálně o třetí místo, na které také nakonec dojela. Mezi Alpine a Toyotu #8 se vtěsnala pouze trojice z Toyoty #7 ve složení Kamuj Kobajaši, Jose Maria Lopez, Mike Conway.

V čele šampionátu mají nyní Negrao, Vaxiviére a Lapierre z Alpinu 121 bodů, tedy zcela stejně jako nedělní vítězové Buemi, Hirakawa a Hartley. O titulu mistrů světa tak rozhodne až osmihodinovka v Bahrajnu 12. listopadu.

V cíli závodu v Japonsku byly rovněž klasifikovány oba nové Peugeoty 9X8, které při debutu v Monze provázela řada technických potíží. Oba speciály však potkaly problémy s turbodmychadlem. Vůz #93 posádky Di Resta, Jensen, Vergne dojel čtvrtý se sedmikolovou ztrátou, sesterský speciál #94 trojice Duval, Menezes, Rossiter byl klasifikován na 20. místě s 15 koly ztráty.

Glickenhaus se ve Fudži do soubojů v LMH nezapojil, americká stáj totiž z úsporných důvodů do Japonska necestovala. 

Třídu LMP 2 vyhrál tým WRT s prototypem Oreca 07 Gibson #31 (Gelael / Frijns / D. Vanthoor), v LMP 2 Pro-Am vyhrála stáj AF Corse s prototypem Oreca 07 Gibson #83 (Perrodo / Nielsen / Rovera). Slovenská stáj ARC Bratislava ve Fudži chyběla z logistických důvodů.

Ferrari oslavilo vítězný double v LMGTE - PRO, vůz 488 GTE EVO #51 (Pier Guidi / Calado) triumfoval před sesterským speciálem 488 GTE EVO #52 (Molina / Fuoco).

V LMGTE - AM vyhrál tým TF Sport s Astonem Martin Vantage AMR #33 (Keating / Chaves / Sorensen).

Kompletní výsledky závodu naleznete zde.

Doporučujeme

Články odjinud