Webberovi dělaly největší potíže přechodné pneumatiky

Mark Webber zachraňoval v Malajsii čest Red Bullu čtvrtým místem. Sebastian Vettel prožil velmi smolný závod, po defektu pneumatiky a technických problémech dojel mimo bodované pozice. AKTUALIZOVÁNO
Webberovi dělaly největší potíže přechodné pneumatiky

Po velmi úspěšné loňské sezoně, kdy Red Bull kraloval téměř všem velkým cenám, to letos vypadá na mírný ústup ze slávy. Ani jeden z jezdců rakouské stáje dnes do bojů o přední příčky nezasáhl. Tým z Milton Keynes si z Malajsie zásluhou Australana nakonec odváží dvanáct bodů.

Webberovi podle jeho slov dlouho trvalo, než dostal pneumatiky do přechodných podmínek do provozuschopného stavu. "Myslím si, že, když jsou takovéto proměnlivé podmínky, záleží, obzvláště na přechodných pneumatikách, na tom, jaké máte vyvážení, jaké jsou tlaky (v pneumatikách) a jak se jezdec v takovýchto podmínkách cítí," nechal se slyšet.

Po restartu se Webber mírně propadl. Ztracené příčky ale dokázal následně i díky problémům soupeřů získat zpět a v cíli skončil na stejném místě, ze kterého do závodu odstartoval.

"Cítil jsem se daleko sebevědoměji před tou červenou vlajkou. Poté jsme rychle přezuli na přechodné pneumatiky. Každý se tak rozhodl a byla to správná věc. Ale trvalo mi to příliš dlouho, než jsem si na vůz s přechodnými pneumatikami zvykl. V tom velmi, velmi dlouhém stintu to s tak malou přilnavostí nebylo moc velké poježdění," vysvětloval Webber.

"Každý z nás se s tím ale musel vypořádat a poté, co trať začala osychat, jsem byl daleko spokojenější," dodal.

Ke spokojenosti měl dnes daleko i Sebastian Vettel. Obhájce titulu se ještě v pětačtyřicátém kole pohyboval na čtvrté pozici, pak ale správně neodhadl situaci, když předjížděl vůz Narajna Kartykejana a zadním kolem zavadil o přední přítlačné křídlo indického jezdce. Následoval defekt pneumatiky, po kterém musel Vettel zajet ke svým mechanikům. Dílo zkázy dokonaly v samém závěru závodu ještě technické problémy. V cíli Velké ceny Malajsie tak zbyla na německého šampióna konečná jedenáctá příčka.

"Největším problémem bylo, že jsme přišli o rádiovou komunikaci. V těchto podmínkách bylo velmi obtížné odhadnout, co se (na trati) děje. I přesto jsme dnes odvedli maximum a dostali jsme se na čtvrté místo. Ztratit poté závod tak, jak se mi to stalo, je velmi frustrující," řekl zklamaný Vettel.

"Dnes bylo klíčové zajet do boxů ve správný čas. To, že jsme neměli žádné rádio, pak znamenalo, že se k nám zprávy dostávaly později. Na konci jsem od týmu už nic neslyšel. Před tím incidentem s HRT se pro nás závod vyvíjel dobře, myslím si. Takže je frustrující ztratit závod tímto způsobem," doplnil Němec.

Další článek: Vyzrálý výkon jezdce i týmu: Druhý Pérez dlouho atakoval Alonsa

10:29 | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.
9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
24. listopadu | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10