Navzdory nejrychlejšímu vozu z celého startovního pole se Marku Webberovi v letošní sezoně doposud nepodařilo zvítězit, zatímco jeho týmový kolega opanoval závod hned jedenáctkrát.
Z počátku dělalo Australanovi
potíže dostat pneumatiky Pirelli do provozuschopného stavu. Nyní ale přiznává,
že jeho největším problémem je pomalé tempo v úvodu závodu, které ho následně
odsoudí k bojům o nižší pozice.
"Trochu to s tím má co
dělat, s obtížností přimět pneumatiky pracovat. Ale není to tak důležité
jako skutečnost, že si vždy nechám spoustu práce na závěrečnou část závodu.
První stint od startu závodu do první zastávky v boxech je stále velmi
důležitý. Stejně jako tomu bylo v předcházejících letech s tím rozdílem,
že když jsme měli doplňování paliva během závodu, tak jste byli se strategií
flexibilní," řekl Webber italskému magazínu Autosprint.
"Nyní je vše prakticky rozhodnuto
už na začátku. Hlavně, když závodíte o první čtyři pozice. Samozřejmě, můžete
předvést stíhací závod, jako to udělal Jenson a já také. Celkově, první tři
vpředu dělají v závodě úplně to samé. Překrývají strategii druhých. Když váš
protivník zajede do boxů, vy zajedete také. Pokud místo toho zůstanete (na trati) ve snaze
bojovat, abyste je (jezdce vpředu) dohnali, poté se velmi rychle opotřebují
pneumatiky. Prakticky jsem toho v první části závodu nikdy neudělal dostatek,"
sebekriticky usuzuje Australan.
"Seb je oproti mně naprostý opak:
velmi silný v kvalifikaci v sobotu, velmi silný v první části
závodu, kde odvádí nejlepší práci. Poté už toho není moc co dělat."
Webber věří, že pravidla pro
příští sezonu, která zakazují letos již tolikrát zmiňované foukané difuzory,
budou jeho jezdeckému stylu více vyhovovat a pomohou mu znovu bojovat na špici
startovního pole.
"Vozy (ty současné a ty pro
příští sezonu) jsou velmi odlišné. To je, proč doufám, že příští rok se zákazem
foukaných difuzorů... Ale nechci žít v naději. To vás nikam nevede. Potřebuji
tvrdě pracovat a příští rok se vrátit silnější," uzavřel Webber.