Webber vidí příčinu svých nezdarů v pomalém prvním stintu

Navzdory nejrychlejšímu vozu z celého startovního pole se Marku Webberovi v letošní sezoně doposud nepodařilo zvítězit, zatímco jeho týmový kolega opanoval závod hned jedenáctkrát.
Webber vidí příčinu svých nezdarů v pomalém prvním stintu

Z počátku dělalo Australanovi potíže dostat pneumatiky Pirelli do provozuschopného stavu. Nyní ale přiznává, že jeho největším problémem je pomalé tempo v úvodu závodu, které ho následně odsoudí k bojům o nižší pozice.  

"Trochu to s tím má co dělat, s obtížností přimět pneumatiky pracovat. Ale není to tak důležité jako skutečnost, že si vždy nechám spoustu práce na závěrečnou část závodu. První stint od startu závodu do první zastávky v boxech je stále velmi důležitý. Stejně jako tomu bylo v předcházejících letech s tím rozdílem, že když jsme měli doplňování paliva během závodu, tak jste byli se strategií flexibilní," řekl Webber italskému magazínu Autosprint.

"Nyní je vše prakticky rozhodnuto už na začátku. Hlavně, když závodíte o první čtyři pozice. Samozřejmě, můžete předvést stíhací závod, jako to udělal Jenson a já také. Celkově, první tři vpředu dělají v závodě úplně to samé. Překrývají strategii druhých. Když váš protivník zajede do boxů, vy zajedete také. Pokud místo toho zůstanete (na trati) ve snaze bojovat, abyste je (jezdce vpředu) dohnali, poté se velmi rychle opotřebují pneumatiky. Prakticky jsem toho v první části závodu nikdy neudělal dostatek," sebekriticky usuzuje Australan.

"Seb je oproti mně naprostý opak: velmi silný v kvalifikaci v sobotu, velmi silný v první části závodu, kde odvádí nejlepší práci. Poté už toho není moc co dělat."

Webber věří, že pravidla pro příští sezonu, která zakazují letos již tolikrát zmiňované foukané difuzory, budou jeho jezdeckému stylu více vyhovovat a pomohou mu znovu bojovat na špici startovního pole.

"Vozy (ty současné a ty pro příští sezonu) jsou velmi odlišné. To je, proč doufám, že příští rok se zákazem foukaných difuzorů... Ale nechci žít v naději. To vás nikam nevede. Potřebuji tvrdě pracovat a příští rok se vrátit silnější," uzavřel Webber.  

Další článek: Víkend v Abú Zabí rozhodne o klíčové budoucnosti FOTA

9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10