Mark Webber je na straně svého bývalého týmového kolegy, pokud jde o kritiku na adresu Pirelli po defektu pneumatiky ve Spa.
Podle Webbera je něco podobného nepřijatelné. „Absolutně ne. Seb má stoprocentní pravdu,“ říká Webber pro Auto Motor und Sport.
„Prasknutí pneumatiky nemůže být trestem za to, že jedete příliš dlouho. Zpomalíte, v pořádku, ale jako jezdec si musíte být jistý, že pneumatiky vydrží. Pokud je pravda, že Pirelli vydalo informaci, že sada pneumatik vydrží 40 kol, pak nemůže pneumatika prasknout po 28 kolech. To je rozdíl 12 kol. Bude to 20 kol, když to přepočtete na kratší trať.“
Webber připomíná podobné incidenty z minulosti. „Vzpomeňte si, jak v Bahrajnu kousky pneumatiky proletěly kolem Alonsovy hlavy. Nico Rosberg měl nehodu při testu v Bahrajnu.“
Webber říká, že FIA toho dělá hodně pro bezpečnost a s tak základní věcí, jako je pneumatika, nemůže být problém. V souvislosti s bezpečností přišla řeči i na uzavřené kokpity.
„To, co bylo provedeno pro bezpečnost jezdce v posledních 15 letech, je neuvěřitelné,“ říká Webber. Australan připomíná smrt svého bývalého kolegy Justina Wilsona s tím, že kus nosu musel mít obrovskou energii a přilba jezdce v takovém případě neochrání.
„Viděl jsem několik návrhů (ochrany kokpitu). Mohou vypadat šíleně, ale nezdá se to být tak špatné. Zřejmě nechtějí uzavřený kokpit.“
Podle Webbera by nehodám, jaké měl Wilson nebo v roce 2009 Massa mohla zabránit i částečná ochrana kokpitu. Zároveň ale dodává, že proti nehodě, kterou měl Bianchi, je ochrana zřejmě nemožná.
Foto: Getty Images / Mark Thompson