Webber: Penalizací je moc, Hamiltona a Massu měli nechat být

Mark Webber se domnívá, že tolik probíraná kolize mezi Lewisem Hamiltonem a Felipem Massou v Indii byla pouhým závodním incidentem, za který neměl být nikdo trestán.
Webber: Penalizací je moc, Hamiltona a Massu měli nechat být

"Dá se dlouze diskutovat, kdo udělal jakou chybu při kolizi mezi Hamiltonem a Massou, ale podle mého názoru to bylo 50 na 50," uvedl Webber pro BBC. "Zatáčka, ve které kolidovali, je celkem rychlá, jede se na pětku asi 215 km/h, takže se moc nebrzdí."

"Je velmi těžké tam předjet, ale Lewis měl dobrý výjezd ze čtvrté zatáčky a najel pod Felipeho na vnitřek. Stala se poměrně běžná věc, Lewis to zkusil, Felipe zatáčku nechtěl vzdát, pak se Lewis snažil ubrat a už to nešlo."

Podle australského závodníka Red Bullu proto nebylo nutné v tomto případě udělovat trest. A nejen v tomto, formule 1 by obecně měla s penalizacemi víc šetřit.

"Ve formuli 1 se začínají tresty rozdávat podobně jako v silničním provozu," pokračoval. "Zdá se, že tu je názor, že když dojde k nehodě, je třeba někoho obvinit. V tomto případě si stewardi mysleli, že Felipe mohl Lewisovi nechat trochu víc místa, a proto mu dali trest průjezdu boxovou uličkou."

"Ano, Felipe mohl Lewisovi udělat místo, ale podle mého názoru to nebylo tak černobílé. Jezdci pořád říkají, že chtějí, aby byli stewardi konzistentní a féroví, o což se snaží. Pokud někdo udělá opravdu velkou botu, tak fajn, dejte mu trest. Ale někdy je lepší jen říct, že se takové věci prostě stávají, ve formuli 1 tomu říkáme závodní incident, a nechat to být."

Diskuze (166) Další článek: Dnes se v Ženevě debatují důležité změny ve formuli 1
10:56 | 91. narozeniny dnes slaví Bernie Ecclestone.
10:26 | Ve věku 94 let zemřel včera Milton Guirado Theodoro da Silva, otec Ayrtona Senny. Da Silva je jedno z nejběžnějších příjmení v Brazílii. Ayrton si ho proto změnil na výrazně méně běžné Senna po své matce.
26. října | Jack Aitken pojede ve voze Williamsu v prvním tréninku v Abú Dhabí.
25. října | Nejen, že Pérezovi po celý závod nefungovalo pití, ale ještě musel 56krát projet pod reklamou Heinekenu "Nikdy nepij, když řídíš".