Webber: Obětoval jsem kvalifikaci ve prospěch závodu

Red Bull může z kvalifikace na Velkou cenu Koreje 2013 odcházet spokojen. Sebastian Vettel si na své konto připsal další pole position a Mark Webber zajel i se závodním nastavením třetí nejrychlejší čas.
Webber: Obětoval jsem kvalifikaci ve prospěch závodu

Radost Red Bullu může po kvalifikačním klání na Jeongamu kazit asi už jen penalizace, kterou Mark Webber získal po Velké ceně Singapuru. Pilot byl totiž za svoji taxi jízdu s Fernandem Alonsem těsně po skončení závodu obdarován třetím napomenutím, které následně vyústilo v penalizace deseti míst na startu pro příští závod. Australan proto už do kvalifikace nastupoval s vědomím, že jde jen minimalizovat škody, které už byly napáchány, a tak při nastavování vozu upřednostnil závod před kvalifikací.

"Museli jsme myslet na závod vzhledem k rozdávání bodů a těmhle věcem," vysvětloval Webber. "Snažíme se mít vyváženější pohled na víkend, protože jsme předem věděli, že o pozice přijdeme. Museli jsme autu sebrat nějakou rychlost. Jsem ale celkem šťastný. Mohl jsem na tom sice být o dvě místa lépe, startovat jedenáctý, ne třináctý, byla to však celkem těsná kvalifikace. Udělali jsme to správně. Závod bude dobrý, sice trošku náročný, ale my to zkusíme a prokoušeme se zase zpátky dopředu," slíbil pilot fanouškům.

Webber svými slovy však protiřečí formě vozu v pátečních volných trénincích při delších jízdách. "Myslím, že jsme skutečně vylepšili vůz v oblastech, na které jsme se chtěli zaměřit," obhajoval své předchozí vyjádření. "Podmínky dneska byly trošku jiné, musíme se na to ještě podívat. Dlouhé jízdy z druhého tréninku nebudou v závodě podstatné. Máme své cíle dané a víme, na čem potřebujeme zamakat."

Sebastian Vettel se shoduje se svým týmovým kolegou, že kvalifikační boj v Koreji nebyl vůbec snadný. "Bylo to dneska těsné," popisoval Němec kvalifikaci ve své tiskové zprávě. "Při prvním pokusu jsem zajel ve třetí části kvalifikace hodně dobré kolo, takže pro mě už pak bylo těžké se zlepšit. Při druhém pokusu jsem se dostal za Kimiho, který byl v zahřívacím kole. Nedokázal jsem se od něj dostatečně vzdálit, ale naštěstí už jenom moje první kolo stačilo.  

Mercedesy byly silné a zdály se být v pohodě v prostředním sektoru. My jsme letos zase dobří v prvním sektoru, což je trošku překvapením, protože ten je hlavně o rovinkách. Od včerejška jsme auto vylepšili, protože jsem po druhém tréninku nebyl úplně spokojen. Co se týče podmínek, měli bychom na tom být zítra dobře, a to jak na suchu, tak v mokru. Není ještě jasné, jestli kvůli tomu tajfunu nepřijde nějaký déšť, takže prostě uvidíme, co se stane," dodal.

Šéf týmu Christian Horner nezapomněl ve svém pokvalifikačním prohlášení podotknout, jakého úspěchu dneškem dosáhl dodavatel motorů jeho stáje: "Chtěl bych pogratulovat Renaultu k tomu, že získal svou 208. pole position, což dorovnává prozatímní rekord Ferrari."

Další článek: Hamilton věří závodnímu tempu Mercedesu a chce potrápit Vettela

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)