Webber: O odchodu z Red Bullu jsem nikdy neuvažoval

Navzdory všem neshodám s týmem Red Bull Mark Webber v letošní sezóně nepřemýšlel o změně působiště. Problémy považuje za součást cesty na vrchol.
Webber: O odchodu z Red Bullu jsem nikdy neuvažoval

Vztah týmových kolegů u Red Bullu letos občas zaskřípal, nejhlasitěji během Grand Prix Turecka, kde došlo ke kolizi mezi oběma jezdci, a v Británii, kde Webber dal celému světu najevo svoji nespokojenost s předáním jediného nového křídla Sebastianu Vettelovi.

"Nikdy jsem neuvažoval, že bych šel jinam," řekl Webber pro BBC Radio 5 Live. "Věděl jsem, že si to musím vyřešit v rámci svých možností. Už jsem to řekl několikrát, já a tým jsme se letos hodně učili o závodění na předních pozicích, na vysoké úrovni. Ferrari a McLaren zažily své těžké chvíle s dvěma konkurenceschopnými jezdci, a to nehovořím o Lewisovi a Fernandovi před pár lety."

"Ferrari je tu asi 50 let, Red Bull 5 minut, takže jsme se letos hodně naučili. A já jsem věděl, že jako tým dokážeme překonat dětské nemoci a jít vpřed. Takže mě nikdy ani nenapadlo, že bych šel jinam."

Jedním z důvodů pro setrvání v Milton Keynes je skutečnost, že zde Australan dostává tu nejlepší techniku od Adriana Neweyho. Britský konstruktér by si podle Webbera zasloužil Řád britského impéria. "Je to génius, jeho chápání aerodynamiky je jeho nejsilnější stránkou, a díky tomu je auto tak rychlé," řekl.

Webber také znovu zopakoval, že vztah s týmem nenaruší ani jeho zatajování fraktury ramene v závěru sezóny. Řekl, že zranění nemělo vliv na jeho výkony a nechtěl o něm říkat šéfovi týmu Christianu Hornerovi, aby ho zbytečně neznervózňoval.

"Není to záležitost důvěry, není to o narušení důvěry ve vztahu," uvedl. "Je to jako v boxovacím ringu. Pokud by vás něco bolelo, řekli byste někomu, že nejste ve stoprocentní formě? Navíc já jsem v ní byl."

Do příští sezóny by měl Webber nastoupit už stoprocentně doléčený a bude se snažit podávat alespoň stejné výkony jako letos. Smlouvu má do konce příštího roku, pak uvidí, co dál. "Budu to brát rok po roku. Soustředím se na další závod. Uvidíme, co se bude dít v roce 2012. Důležité je podávat maximální výkony. Nechci, aby mě poráželi jezdci, kteří by podle mě neměli."

Diskuze (33) Další článek: Přečtěte si nové číslo magazínu F1sports s analýzou kauzy Lotus
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
19:37 | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
17:39 | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10