Webber o důvodech, proč se otočil zády k Ferrari a zůstal u Red Bullu

Mark Webber měl zřejmě reálnou možnost přestoupit na konci roku k Ferrari. K legendární stáji ale neodejde, čímž si maranellské dveře zavřel zřejmě už navždy. Proč?
Webber o důvodech, proč se otočil zády k Ferrari a zůstal u Red Bullu

"I když jsem jednal s Ferrari, zůstat u Red Bullu bylo správné," vysvětloval pro BBC. "Před dvěma nebo třemi lety jsem majiteli Red Bullu Dietrichu Mateschitzovi a šéfovi týmu Christianu Hornerovi v podstatě řekl, že svoji kariéru dokončím u Red Bullu."

"Jsem si jistý, že všichni chápou, jak lákavé je závodit pro Ferrari, ale nakonec tu bylo prostě moc ´pro´ na straně setrvání u Red Bullu Racing, to je vše. Jsem tu od roku 2007, přišel jsem tedy dva roky po vzniku týmu a vybudovali jsme fantastický tým."

"Vyhráli jsme poslední dva šampionáty jezdců a konstruktérů a letos jsme znovu v boji. Je velmi těžké se otočit zády k takovým výkonům. Skutečnost, že se pokouším letos vyhrát šampionát, měla taky svoji váhu. Bylo by těžší udržet se na koni, kdybych měl přestoupit ke konkurenční stáji. Byl to faktor, ale určitě ne ten největší."

Australan podepsal jako obvykle jednoletou smlouvu, takže příští rok ho čekají nové úvahy o budoucnosti. Zatím si stále nedokáže představit, že by skončil.

"Nedávno jsem viděl rozhovor s Ryanem Giggsem (fotbalista) a on říkal, že čím jste starší, tím jste uvolněnější a užíváte si to. Víte, že jste blíž konci než začátku, takže to chcete maximálně využít. Snažíte se dělat trochu víc, abyste podávali lepší výkony, protože jste trochu chytřejší a máte lepší výsledky, takže stejně zůstanete déle."

"Snažit se z vozu formule 1 dostat maximum je hrozně náročná práce a já soutěžím s nejlepšími jezdci na světě. Lepší, než to bylo v neděli, to být už asi nemůže, co se týče toho, jak jsme vyhráli a koho jsme porazili. Fernanda Alonsa si hodně vážím."

"Jednomu kamarádovi jsem tuhle řekl: ´Byl to hezký obrázek z pódia v Silverstonu, s Fernandem po pravé straně a Sebastianem Vettelem po levé.´ Čím tohle nahradíte, když už nezávodíte? Doufejme, že odpověď na tuto otázku nebudu muset ještě chvíli hledat."

Co se týče vítězství v Silverstonu, Webber přiznal, že ho zaskočilo, jak moc Alonso zpomalil na měkčích pneumatikách. "Pro rok 2012 to nezvykle byl závod, ve kterém bylo důležitější vyvážení než práce s pneumatikami," konstatoval. "Se zadními pneumatikami i tak byly na konci stintů problémy, ale zdaleka ne takové, jako na jiných tratích."

"Byl to dost agresivní závod o dvou zastávkách. Nejeli jsme absolutně naplno, ale co se týče rychlosti, byl to docela ostrý závod."

Další článek: Ještě toho nemám dost, naznačil Schumacher pokračování kariéry

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
19. září | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10