Webber: Nechci nikoho podezřívat, ale tři zastávky byly zbytečné

Red Bull oslavil ve Velké ceně Japonska 2013 double. Kdo se z něj ale skoro neradoval, byl Mark Webber. Australan cítí, že mu závod prohrála týmem zvolená strategie tří pitstopů. AKTUALIZOVÁNO
Webber: Nechci nikoho podezřívat, ale tři zastávky byly zbytečné

Oba piloti Red Bullu odstartovali do Grand Prix Japonska 2013 z první řady, oba ji také na prvních dvou místech dokončili, jenomže má to malý háček. Duo ze stáje mistrů světa si v jejím průběhu prohodilo pozice. Sebastian Vettel sice čtvrtý titul mistra světa stejně neoslavil, ale i tak se týmu podařilo Marka Webbera pořádně naštvat. Australan stáj viní z toho, že mu závod zpackala rozhodnutím o strategii tří zastávek v boxech, zatímco u Němce se přiklonila ke strategii dvou zastávek.

"Ta změna na tři zastávky byla trošku překvapením," komentoval průběh závodu Webber. "Ptám se, bylo to správné rozhodnutí? Seb jel o něco déle, ale cíl dvou zastávek byl dosažitelný. Cítil jsem, že bychom se dostali do kol, do kterých jsme se původně chtěli dostat. V konečném důsledku pak Seb odjel dobrý závod, strategie mu vyšla perfektně. Tři zastávky nebyly úplně výsměchem, ale je to velký risk. Musíte lidi nepodezřívat," snažil se zachovat profesionální tvář pilot.

Jediným, kdo dnes dokázal pilotům Red Bullu namalovat vrásku na čele, byl Romain Grosjean z Lotusu. Ten se hned po startu závodu jako velká voda přes oba dva přehnal a ani později se rozhodně nevzdával snadno. Po čase si ho ale nejdřív podal Sebastian Vettel a pak i Mark Webber.

"Myslím, že pro Romaina to byl skvělý den. Odjel fantastický závod," chválí svého soupeře Vettel. "Jsem toho názoru, že Romain odváděl dobrou práci celý víkend. Víme, že Kimi je silný jezdec. Vloni Romain udělal nějaké chyby, ale podstatné je, že jsme se z nich poučili. Romain se toho spoustu naučil a postupně se zlepšuje, takže mu patří velký respekt."

Co se závodu samotného týče, uvedl Němec následující: "Byl to příšerný start, ale fantastický návrat. Lotusy vypadaly silně, trápily se ale trošku na tvrdší směsi. V průběhu se pro nás závod ale zlepšil, což ve srovnání s lotusy vypadalo neobvykle. Na začátku stintů jsem byl dál, tlačil jsem na to vždycky ke konci. Neztráceli jsme trpělivost a prodlužovali jsme stinty tak, jak to jen šlo, abychom si pomohli."

Šéf týmu Christian Horner se ke spornému rozhodnutí ohledně strategie pitstopů u Marka Webbera ve svém tiskovém prohlášení skoro vyhýbá: " Získat v Japonsku double, to je pro tým obrovský výsledek. Byl to vzrušující závod díky strategiím s pneumatikami. My jsme strategie rozdělili na třízastávkovou pro Marka a dvouzastávkovou pro Seba. Záleželo na předpokládané životnosti pneumatik na vozech."

Další článek: Nemastný a neslaný McLaren si po perném odpoledni připsal dva body

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
11:51 | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen