Webber: Musíme mít funkční KERS, v Číně to bude klíčové

Mark Webber letos ještě nezávodil s funkčním systémem na rekuperaci kinetické energie, což negativně pocítil zejména v Malajsii. Na dlouhé rovince v Šanghaji se bez KERS těžko obejde.
Webber: Musíme mít funkční KERS, v Číně to bude klíčové

"Potřebujete ho všude," řekl Webber o KERS pro oficiální stránky soutěže. "Je klíčový všude, kde je dlouhá rovinka, jako tady (v Šanghaji). Pokud ho nemáte, tak to pro vás určitě není moc dobré. Takže se musíme hodně snažit, abychom ho mohli nasadit."

V Sepangu přestal Australanovi KERS fungovat už v zaváděcím kole na startovní rošt, což se projevilo ztrátou pozic po startu. "Pořád se s ním učíme pracovat," přiznal. "Inženýři na něm v posledních dnech hodně pracovali, aby ho pro tento závod připravili, aby byly naše šance maximální. Stejně jako před Malajsií. Tam jsme z něj evidentně maximum nedostal, ale pokaždé, když s ním vyjedeme, se učíme."

Nefunkční KERS přinutil Webbera ve svém důsledku k většímu počtu zastávek v boxech. "Kdybych býval jezdil vpředu, asi bychom mohli zvolit strategii tří zastávek, odhadl. "Ale celý můj první stint byl o soubojích v hustém provozu. Takže když máte první stint o dvě nebo tři kola kratší, asi se tím vaše šance pokazí, takže musíte zastavit čtyřikrát."

Další článek: Renault by mohl příští rok dodávat svůj motor čtyřem týmům

18:31 | Vůz Alfy Romeo z roku 2018 se přesouvá. Nyní je k vidění v Brně u čerpací stanice Benzina Bystrcká 1276/36b. Bude tam do 23. září. Pak zamíří do Ostravy.
18:30 | Potvrzeno... Turecko už není na britském červeném seznamu. Závod v Istanbulu se tak může konat...
9:27 | Narozeniny dnes slaví Esteban Ocon (25) a také Damon Hill (61)
16. září | Kvjat v Magny-Cours testoval s Alpine pneumatiky pro příští rok (do mokra a přechodných podmínek). Včera odjel 91 kol, dnes byl test zrušen pro technické problémy.