Mark Webber letos ještě nezávodil s funkčním systémem na rekuperaci kinetické energie, což negativně pocítil zejména v Malajsii. Na dlouhé rovince v Šanghaji se bez KERS těžko obejde.
"Potřebujete ho všude," řekl Webber o KERS pro oficiální stránky soutěže. "Je klíčový všude, kde je dlouhá rovinka, jako tady (v Šanghaji). Pokud ho nemáte, tak to pro vás určitě není moc dobré. Takže se musíme hodně snažit, abychom ho mohli nasadit."
V Sepangu přestal Australanovi KERS fungovat už v zaváděcím kole na startovní rošt, což se projevilo ztrátou pozic po startu. "Pořád se s ním učíme pracovat," přiznal. "Inženýři na něm v posledních dnech hodně pracovali, aby ho pro tento závod připravili, aby byly naše šance maximální. Stejně jako před Malajsií. Tam jsme z něj evidentně maximum nedostal, ale pokaždé, když s ním vyjedeme, se učíme."
Nefunkční KERS přinutil Webbera ve svém důsledku k většímu počtu zastávek v boxech. "Kdybych býval jezdil vpředu, asi bychom mohli zvolit strategii tří zastávek, odhadl. "Ale celý můj první stint byl o soubojích v hustém provozu. Takže když máte první stint o dvě nebo tři kola kratší, asi se tím vaše šance pokazí, takže musíte zastavit čtyřikrát."