Webber musel třikrát do boxů kvůli pneumatikám

Webber musel třikrát do boxů kvůli pneumatikám

Mark Webber absolvoval v Austrálii o jednu zastávku v boxech víc než týmový kolega Vettel. Nikoliv proto, že by považoval tuto strategii za rychlejší, ale protože musel.

Australský pilot se celý závodní víkend na domácí půdě trápil. Toužil po vítězství, nakonec se nepostavil ani na pódium. "Z třetího místa na roštu jsem dobře odstartoval," popisoval. "Ale brzy vyšlo najevo, že mě čeká těžké odpoledne. Opotřebení pneumatik na mém RB7 bylo příliš rychlé ve srovnání se Sebastianovým vozem a stále se snažíme zjistit, z jakého důvodu."

Webber proto musel do boxů celkem třikrát, zatímco Vettelovi stačily zastávky dvě. Australan se zvlášť trápil na tvrdé směsi, kterou nasadil při první návštěvě mechaniků. Díky výsledku Vettela ale může být optimista.

"Seb svou rychlostí dokázal, že je RB7 rychlé auto," hodnotil. "A oba jsme měli perfektní spolehlivost. Lidé v Milton Keynes odvedli fenomenální práci a já jsem stoprocentně soustředěný na odhalení příčin mého trápení během celého víkendu. Telemetrie nám po závodě leccos naznačila, ale musíme rozebrat auto, abychom zjistili, jestli nebylo něco úplně špatně. Nechci mít každý víkend závody, jako byl tento."

Jisté zrychlení, i když ne vůči týmovému kolegovi, by mělo přinést nasazení systému na rekuperaci kinetické energie. "Celý víkend jsem KERS ve voze neměl," prozradil Webber. "Seb s ním jezdil v pátek, ale tým se rozhodl, že s ním nebude závodit ani jedno auto. Systém během následujících dvou týdnů vyladíme a budeme doufat, že ho nasadíme v Malajsii."

Naopak zadní nastavitelné křídlo, které je v letošní sezóně úplnou novinkou, podle Webbera nic moc do závodů nepřineslo. "Ve třetím kole jsem byl těsně za Lewisem Hamiltonem," vysvětloval. "Očekával jsem, že mi křídlo pomůže ho předjet. Ale neznamenalo žádný rozdíl, dál mi ujížděl. V tu chvíli mi došlo, že to bude dlouhé odpoledne."

"Ale na odepsání nastavitelného křídla je zatím příliš brzy, protože zatáčka před cílovou rovinkou v Albert Parku je příliš rychlá. Sepang bude velmi odlišný, protože na cílovou rovinku vede pomalá vlásenka, takže myslím, že ten systém tam bude efektivnější."

Australan doufá, že v Sepangu nebude situace jiná jen v této oblasti. "Jsem poměrně sebekritický a v Albert Parku jsem byl dost daleko od výsledku, kterého mohlo auto dosáhnout. Očekávám, že v Malajsii bude jiná situace v oblasti pneumatik a očekávám, že udělám krok vpřed," dodal.

Doporučujeme

Články odjinud