Webber musel jet na tři zastávky, vysvětluje Red Bull

Šéf Red Bullu Racing Christian Horner říká, že Marku Webberovi by dva pit stopy na výměnu pneumatik v Grand Prix Japonska nestačily.
Webber musel jet na tři zastávky, vysvětluje Red Bull

Webber vyjádřil po závodě v Suzuce pochybnosti, zda byla jeho strategie správná a zda nemohl jet jen na dvě zastávky jako jeho týmový kolega Vettel.

"Klíčový byl první stint," vyvracel Australanovy pochybnosti Horner. "Šli jsme do závodu s tím, že by dvě zastávky byly na hraně, ale že s čistou tratí před sebou bychom to asi mohli dokázat."

"První stint nadiktoval víceméně vše. Mark dostal Grosjeana pod velký tlak a celkem rychle prošel všemi fázemi (životnosti) pneumatik až do bodu, kdy mu pneumatiky odešly ve chvíli, kdy zajel do boxů."

"My jsme měli za to, že to bylo moc brzy na to, aby nám vyšla strategie dvou zastávek, protože v posledním stintu by nám odešly pneumatiky."

Vettel nestrávil tolik času za jinými vozy, proto do boxů nemusel třikrát.

"Zatímco Grosjean zastavil v boxech, aby pokryl Marka, Ricciardo držel za sebou zbytek pole a otevřel se volný prostor na trati," pokračoval Horner. "To se stalo znovu během druhého stintu, a jak se otevřel ten prostor, pro Marka to byla zastávka v podstatě bez ztráty."

"Domnívali jsme se, že je to nejlepší způsob, jak zaútočit na Grosjeana a předjet ho s Markem, a udělat opak se Sebastianem."

Podle šéfa rakouské stáje ale závod mohl dopadnout jinak. "V jednu chvíli to vypadalo, že pokud Grosjean za sebou udrží Seba, tak bude Mark v tu dobu na lepších pneumatikách a bude mít větší šanci vyhrát. Ale Seb předjel brzy a rychle a vybudoval si trochu náskok, což bylo pro jeho závod klíčové."

Horner na závěr ujistil, že Webber a Vettel měli od týmu naprostou volnost spolu závodit.

Další článek: GP Japonska 2013 - neděle

20:03 | Bottas už má smlouvu, Hamilton zatím ne. Brit uvedl, že není vhodná doba jednat o nové smlouvě, když spousta lidí přišla o práci.
19:57 | Max Verstappen není nadšený formátem víkendu v Imole. Dva dny místo tří mu nevadí, ale místo jednoho tréninku o 90 minutách by udělal dva po 60.
18:42 | Kvjatův defekt v Silverstonu způsobil mechanický problém, který vedl k přehřátí na vnitřní straně ráfku. Pneumatika v tomto místě pak netěsnila a došlo k selhání. V pneumatice problém nebyl.
15:35 | Karanténa Sergia Péreze skončila. Pro vstup do paddocku ale potřebuje negativní test na COVID-19. Rozhodnutí, kdo tento víkend pojede, padne večer nebo zítra ráno.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10