Webber: Mohli jsme být na pódiu

Vettel lituje, že už vozy F1 nemají spojkový pedál.

Red Bull se ve Velké ceně Malajsie dočkal prvních letošních bodů. Mark Webber byl v předčasně ukončeném závodě klasifikován na šestém místě. Sebastian Vettel startoval díky penalizaci až ze třináctého místa, pokoušel se dostat dopředu, ale krátce před ukončením závodu vyjel z tratě a závod nedokončil.

Webber letos poprvé bodoval, ale prý to mohlo být ještě lepší. "Chlapi ukončili závod v tu nejlepší chvíli. Bylo by sice pěkné, kdyby se odjelo víc kol a my byli na pódiu. ale takové je závodění. Mám smíšené pocity," komentoval situaci Webber. Vzhledem k tomu, že v sedm hodin místního času už byla nad okruhem tma bylo podle něho správné, že se závod znovu neodstartoval.

Australan dodal, že si není jistý, jestli měly podmínky na trati souvislost s posunutím startu závodu na pátou hodinu odpolední. "Počasí tu bylo špatné už ve tři. Byl to nejmlhavější a nejchladnější den, jaký jsem kdy v Malajsii při závodě zažil," řekl jezdec, který absolvoval Velkou cenu Malajsie poosmé v kariéře.

Vettel nebodoval a byl pochopitelně smutnější: "Nevím, co bych řekl. Měl jsem přechodné pneumatiky. Jelo se dobře, nebylo příliš mokro, pak najednou přišla náhlá sprcha. V zatáčce sedm bylo najednou hodně vody, byl jsem opatrný, ale díky akvaplaninku jsem ztratil přilnavost," zhodnotil příčiny svého odstoupení.

Podle Němce nebyly hlavním problémem hodiny, které dostal, ale skutečnost, že nefungoval režim proti zhasnutí motoru. "V minulosti měli jezdci tři pedály, plyn, brzdu a spojku a když jste dostali hodiny, věděli jste přesně, co máte dělat. Teď to vůbec není v našich rukách, takže je smůla, že jsme museli odstoupit kvůli nesmyslnému důvodu," litoval.

Šéf týmu Christian Horner věděl, že déšť přijde. Otázkou bylo - kdy. "Bohužel to začalo mrholením a pak přišel vydatný déšť. Našim jezdcům jsme dali mokré pneumatiky v nejbližší možné době. Pak jsme Sebastiana nechali přezout na přechodné. Než přišel pořádný déšť, byl nejrychlejším jezdcem na trati, ale když měl zajet pro mokré pneumatiky, dostal hodiny a zhasl mu motor. Mark zajel pro přechodné těsně předtím, než začalo pořádně pršet, takže pak musel pro mokré, jinak mohl být třetí." komentoval situaci kolem svých jezdců.

Inženýr pro motory Renault Fabrice Lom pochválil jezdce Red Bullu za jejich bojovný výkon. V dešti se podle jeho slov jednalo o loterii. "Musíme se omluvit Sebastianovi, musíme vyšetřit, proč nefunoval mechanismus proti zhasnutí motoru. Mark odvedl fantastickou práci, výsledek je pro něho nefér, ale nakonec máme první letošní body."

Doporučujeme

Články odjinud