Webber: Jsem trochu vyšťavený, ale řídit Neweyho vozy mě pořád těší

Webber: Jsem trochu vyšťavený, ale řídit Neweyho vozy mě pořád těší

Mark Webber přiznává, že na konci kariéry ve formuli 1 má problémy s motivací. Na okruhy ho teď nejvíc táhne jezdění v monopostu z dílny Adriana Neweyho.

Ukončit kariéru v královně motorsportu se Webber rozhodl už na konci loňského roku, ale vydržel ještě jednu sezónu, než příští rok zamíří k Porsche do vytrvalostních závodů. Občas se proto musí přemlouvat, když se letos blíží závodní víkendy.

"Ke konci kariéry přicházíte na drobnosti, které vás přesvědčí, že si to už neužíváte tolik jako dřív," řekl pro Sky Sport. "Už vám není 22, to je zřejmé, je mi 37 a na konci roku budu za sebou mít víc než 215 závodů, takže trochu ztrácíte šťávu."

"Ale nakonec mám pořád super respekt k těm, se kterými závodím, a k samotnému závodění. Pořád mi není lhostejné soutěžit na této úrovni, pořád mám k této úrovni respekt. Ale pak přijde chvíle, kdy se musíte správně rozhodnout."

Rozhodnutím bylo, že ukončí kariéru. Ale možná by bylo jiné, kdyby dopadl jinak poslední závod sezóny 2010 v Abú Zabí, kde měl šanci získat titul.

"Kdybych býval vyhrál titul v roce 2010, tak by pak skončit možná nebylo nejlepším rozhodnutím. Ale to se nestalo."

Od té doby se Australan titulu nikdy tak nepřiblížil. Má pocit, že v tom jistou roli sehrála změna pneumatik.

"Moc jsem nevěděl, co nás čeká s přechodem od Bridgestonu k Pirelli. To byla další věc, je na jezdci, aby to zvládl a vyřešil, ale i v rámci stejné rodiny pneumatik teď vidíte u Kimiho a Grosjeana, že když dochází k těmto malým změnám pneumatik, může to skutečně ovlivnit výkonnost jezdce."

"Podle mého názoru to pneumatiky Pirelli znásobily u různých jezdeckých stylů, technik a podobně. Myslím, že to mi nepomohlo, když se snažíte každé dva týdny dostat ze sebe maximum a jezdit na hraně."

V letošním roce tak Webberovi zbylo jediné, užívat si samotné jezdění a moc se nestarat o ostatní věcí. A k tomu má k dispozici ten nejlepší nástroj.

"Adrian Newey je pravděpodobně jeden z hlavních důvodů, proč dál jezdím, protože řídit jeho vozy je pořád velmi, velmi uspokojující," dodal.

Doporučujeme

Články odjinud