Velká cena Brazílie znamenala sedmé vítězství v kariéře tohoto australského pilota. Zároveň se jedná o jediný závod, který se mu podařilo vyhrát dvakrát.
Jeho kolega Sebastian Vettel se již od pátého kola musel prát s problémy, které způsobil unikající olej z převodovky. Tým si byl v určitou dobu jistý, že nedojede do cíle. Když Mark Webber zajel tři nejrychlejší kola za sebou, stejně to vypadalo, že má vítěznou formu. Vettel předvedl další ze svých bleskových startů a po dvou kolech měl náskok dvě sekundy, ačkoliv si stěžoval na puchýře na pravé zadní pneumatice. Vypadalo to, že má závod pod kontrolou a Red Bull se vrátil ke své drtivé dominanci.
Informovaní lidé v paddocku mluvili o velké pravděpodobnosti deště. Pokud by prý ale nepršelo, mohli bychom se dočkat dvou zastávek v boxech. Oba scénáře se ukázaly být nepravdivé. Webberovi se letos nedařilo pracovat s pneumatikami Pirelli. Než vylezl na stupně vítězů, říkal, že třetí sada pneumatik byla výborná. Naznačoval tím svůj údiv nad tím, že ho tým do boxů zavolal i potřetí. Poslední použitá sada musela být v cíli ve skvělém stavu.
Dlouho se zdálo, že si Alonso vyšlápne na oba vozy McLarenu. Když se ale přezulo na tvrdší pneumatiky, bylo Ferrari méně konkurenceschopné. Button nejprve tvrdě bránil svou pozici před Alonsem ve čtvrté zatáčce, posléze byl pomalý v páté zatáčce, kde najel na nečistoty a trosky jiného vozu, načež ho Španěl v šesté zatáčce neohroženým manévrem předjel. Když byl Jenson v rozhovoru pro BBC na tuto situaci dokázán, vypadal trochu nesměle. Před koncem závodu si ale napravil reputaci.
Jeho oblíbenější sadou byla ta tvrdší, nechal si ji nasadit dvakrát za sebou a vytrvale Alonsa dotahoval. V nájezdu do čtvrté zatáčky se i za pomoci DRS dokázal úhledným předjetím dostat zpátky před Fernanda. Poslední místo na stupních vítězů bylo jeho a potvrdilo jeho pozici vicemistra světa.
Lewis Hamilton po povzbudivém víkendu v Abú Zabí nebyl příliš viditelný. Před příletem do Brazílie měl na práci mnoho PR akcí ve Spojených státech a médiím nadšeně vyprávěl o tom, jak byl šťasten z toho, že se znovu setkal se svojí bývalkou, Nicole Scherzinger. Možná ale jen na Interlagosu nedokázal najít správné nastavení vozu.
Místní hrdinové Felipe Massa, Rubens Barrichello a Bruno Senna neměli na domácí půdě příliš štěstí. Jedna z Massových kvalifikačních pneumatik utrpěla defekt. Felipe proto musel závod absolvovat s neoptimální strategií dvou zastávek v boxech. Do cíle dojel pátý. Barrichello měl tragický start, ze kterého se do konce závodu nedokázal plně vzpamatovat. Poněkud surrealisticky zní představa boje Senny se Schumacherem - avšak došlo k němu, Schumacher měl lepší nájezd do první zatáčky a Sennu objížděl vnější stopou, když mu Brazilec ťukl do levé zadní pneumatiky. Zavřel Schumacher Sennu, nebo byl Senna příliš pozdě na brzdách? Ať už to bylo jakkoliv, za viníka byl označen Senna. Mnoho lidí, včetně mě, toto rozhodnutí považovalo za příliš tvrdé, jelikož se jednalo o klasickou bitvu kolo na kolo. Schumacher musel každopádně skoro celý okruh objet s píchlou pneumatikou.
Tým Lotus mohl oslavovat získání desáté pozice v Poháru konstruktérů. Povedlo se mu to podruhé za sebou. V řadě pro Bernieho peníze pro příští rok bude mít mnohem lepší pozici než soupeři za ním.
Adrian Sutil si díky pěknému šestému místu v závodě zajistil devátou pozici v celkovém pořadí. Webber díky svému vítězství přeskočil Alonsa a v konečné podobě tabulky jeho jméno svítí na třetím místě. Pro mě je jedním z nejzajímavějších čísel letošní sezony počet bodů Vettela - ten nasbíral více bodů než celý tým Ferrari.
Dlouhá a obtížná sezona je u konce. Většina lidí v paddocku je unavená a ve skrytu duše doufá, že z devatenácti závodů nebude nakonec dvacet. Přesto, že letos jasně dominoval jeden jezdec a jedna stáj, jsme zhlédli rekordní počet předjetí a emoce a štěstí opět jely jako na horské dráze. Letošek jsem si užil plnými doušky. Jen pojď, roku 2012! Vítězství Marka Webbera dalo v neděli vzpomenout na jeho výborné výkony v minulosti.