Občas se stává, že existuje rozdíl mezi kvalifikačním umístěním a startovní pozicí. Penalizace odsunu o několik míst na start by Webber zrušil.
Jezdec může být na startu o několik míst odsunut. Příčiny jsou v zásadě dvě: sportovní nebo technická pravidla. Může se jednat o prohřešek z předešlé Grand Prix, méně často z aktuálního závodního víkendu.
Častěji ale dostávají jezdci penalizace kvůli technice – nasazení nové převodovky, která nevydržela předepsaný počet závodů, nebo překročení limitního počtu komponent pohonné jednotky.
„Nechci penalizace pro jezdce, který s tím nemá nic společného,“ řekl Webber. „(Například) když mechanik vloží brzdový kotouč nesprávným způsobem a jezdec se ocitne na zadním konci startovního roštu.“
„Spousta lidí nesleduje kvalifikaci. Zapnou televizi a řeknou si: ‘proč je můj oblíbený jezdec na konci startovního roštu?’ A kvůli tomu ztrácíme lidi.“
Webber by situaci raději řešil například přes body v Poháru konstruktérů.
„Za posledních pět let byla spousta směšných trestů, se kterými jezdci neměli nic společného, ale mělo to velký vliv na víkend z hlediska zábavy.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson