Mercedes nepracuje jen na aerodynamických zlepšeních, ale také na ovladatelnosti vozu.
Hamilton při Velké ceně Saúdské Arábie uvedl, že se necítí spojen s letošním vozem. Před Velkou cenou Austrálie to upřesnil tím, že kokpit vozu je příliš vpředu, což ovlivňuje jeho cit pro řízení.
„Nevím, jestli to lidé vědí, ale sedíme blíž k předním kolům než všichni ostatní jezdci,“ uvedl Hamilton. „Náš kokpit je prostě blíže k předním kolům. Při jízdě máte pocit, že sedíte na předních kolech, což je jeden z nejhorších pocitů při řízení auta.“
James Allison, který je nyní v týmu opět aktivnější, na videu od Mercedesu uvedl, že tým chystá změny.
„Pracujeme v aerodynamickém tunelu, jak jen to jde, abychom našli větší přítlak,“ řekl Allison o programu týmu mezi závody v Austrálii a Ázerbájdžánu.
„V konstrukční kanceláři budeme pracovat co nejusilovněji, abychom věci, které jsme před několika týdny objevili v aerodynamickém tunelu, převedli do reality, kterou plánujeme přenést na trať.“
„V konstrukční kanceláři budeme také pracovat na tom, abychom do vozu zabudovali některé nové mechanické díly, různé komponenty zavěšení, o kterých si myslíme, že pomohou zlepšit vyvážení vozu a učiní ho ovladatelnějším, takže jezdci budou mít větší jistotu, že ho budou moci posunout až na hranici možností.“
Hamilton dojel v Melbourne druhý. George Russell by byl patrně na stupních vítězů také a možná před Hamiltonem, ale nejdříve měl smůlu, když zajel do boxů krátce před vyvěšením červených vlajek, a poté musel odstoupit kvůli problémům s pohonnou jednotkou.
„Celkově panuje mírná spokojenost, že se nám podařilo auto posunout o krok dopředu. Z hlediska výkonu jsme pravděpodobně dosáhli všeho, čeho je tento vůz schopen,“ pokračuje Allison.
„Tuto spokojenost samozřejmě zastiňuje zklamání z toho, že jsme přes šachovnicovou vlajku dostali jen jeden vůz a že George nebyl schopen v závodě ukázat svůj potenciál, když byl až do tohoto okamžiku víkendu velmi konkurenceschopný.“
„Nedošlo k žádnému velkému průlomu, ale posunuli jsme se o kousek dopředu. Udělali jsme malý krok směrem k vedoucímu Red Bullu a začínáme se vyrovnávat Ferrari a Astonu Martin, kteří jsou možná jen o fous před námi.“
Může Mercedes navázat na dobrou formu z Melbourne také v Baku? „Na tuto otázku je velmi těžké odpovědět,“ řekl Allison. „Jsou to velmi odlišné tratě.“
Podle Allisona je v Melbourne více zatěžována přední náprava a v Baku naopak zadní.
„Myslím, že máme určité důvody si myslet, že když budeme na autě dál pracovat, budeme schopni přeskočit z Melbourne na odlišnou výzvu Baku a přesto předvést dobrý výkon. Jistotu však budeme mít až ve chvíli, kdy tam přijedeme a vyjedeme na trať.“