Letošní monopost Mercedesu byl jen kompromisní řešení. Po dvanácti závodech sezony už to nahlas připouští i Michael Schumacher. V autě, které podědil po Jensonu Buttonovi, se jeho comeback zvrhl v noční můru.
„Tohle auto nám prostě dali. V podstatě jde o
pozůstatek toho, které postavili vloni. Udělala se na něm spousta kompromisů,
se kterými se jezdec musel naučit zacházet,“ řekl Schumacher.
Schumacher a Nico Rosberg zdědili základ svých letošních monopostů
po týmu Brawn, ve kterém Mercedes na konci loňské sezony koupil většinový podíl.
Brawn stavěl své auto ještě kolem Jensona Buttona a ten už před časem řekl, že
za Schumacherovy problémy vlastně tak trochu může i on.
„Michael má rád, když auto točí hned. Mercedes je ale hodně nedotáčivý.
Tak to bylo vždycky, protože jsem to tak chtěl mít,“ poznamenal Button pro
německý Sport Bild.
Významný rozdíl v Schumacherově a Buttonově jezdeckém stylu má ten následek, že Schumacher nemůže být v první části zatáčky k jejímu vrcholu agresivní. Přední část auta (také kvůli na začátku sezony zúženým předním pneumatikám) neunese množství energie, které Schumacher v úvodu zatáčky potřebuje, aby se k vrcholu zatáčky dostal co "nejrychleji", aniž by "prodal" rychlost na vjezdu do ní.
Mercedes začínal sezonu jako jeden ze silné čtyřky týmů. Po
dvanácti závodech už ale na třetí Ferrari ztrácí 106 bodů. Teď připravuje pro
Singapur poslední velký balík úprav a pak už W01 nechá na pokoji.
„Když se člověk podívá na tabulku, nemůže být
spokojený. Pro tak velkou ztrátu existují dobré důvody. To auto není sladěné ani
s pneumatikami, ani s jezdci,“ řekl Schumacher.