Šéf Red Bullu Racing Christian Horner přiznal, že úpravy, které tým nasadil v Singapuru, vyhovovaly především jezdeckému stylu Sebastiana Vettela.
Vettel měl loni komplikovaný vstup do sezóny, protože se těžko vyrovnával se ztrátou přítlaku, kterou způsobilo velmi omezené foukání difuzorů. Experimentoval s různými výfukovými systémy, zatímco Webber takové problémy neměl.
"Na začátku roku se Sebastian necítil moc dobře s úpravami, které jsme nasadili před Melbourne, přesto hodně bodoval, takže když jsme pak vůz zrychlili, dokázal toho využít," komentoval Horner pro Autosport.
V prostřední fázi sezóny patřil Red Bull stabilně na špičku, ale rozhodující zrychlení předvedl v závěru díky dalšímu balíku úprav, který nasadil v Singapuru. A ten hodně sedl právě Vettelovi.
"Seb z těch úprav určitě dokázal dostat víc než Mark. Zdálo se, že vyhovují jeho potřebám, zatímco Mark s nimi podle všeho nebyl nikdy tak v pohodě," uznal Horner.
"Přesto získal pole position v Koreji, první řadu v Abú Zabí a v Brazílii porazil Seba v kvalifikaci. Hlavně v závodech se Sebovi dařilo dostávat z vozu maximum."
Šéf trojnásobných mistrů je ale přesvědčený, že jsou si jeho jezdci výkonnostně blízko. Záleží na tom, jak komu sednou okolnosti. Ilustroval to na konkurenci.
"Mění se to z trati na trať a mezi různými podmínkami. V Brazílii se to přelévalo mezi Lewisem a Jensonem v závislosti na fázi závodu. Něco z toho je dáno jezdeckým stylem, něco zvolenou stopou, a to samé platí při vývoji vozu, jeden jezdec z něj občas dostane víc než ten druhý."
"Pro Marka je to samozřejmě těžké, je prvotřídní jezdec, ale stojí proti tomu nejlepšímu na světě. Akceptovat to je těžké pro každého jezdce."