Tým z Maranella dál neúnavně pracuje na svém návratu do nejvyšší třídy sportovních vozů v roce 2023.
Hypervůz Ferrari 499P budeme už příští rok sledovat ve vytrvalostním mistrovství světa FIA WEC a italská značka má v plánu absolvovat kompletní sezonu se dvěma speciály. Ta přitom začíná už 17. března tisícimílovým závodem na Sebringu.
Času tak není nazbyt a Ferrari teprve nyní dokončilo letošní fázi testování. Po dvou dnech na italské trati Vallelunga nedaleko Říma se dosavadní účet testovacích kilometrů nového speciálu uzavřel na hodnotě 16 000 km. Jen pro srovnání, vítězná Toyota letos v Le Mans ujela 380 kol, což při délce okruhu La Sarthe 13.626 km odpovídá vzdálenosti 5 178 km.
Program na trati byl tentokrát zaměřen především na zvyšování spolehlivosti vozu.
„Práce celého týmu byla v roce 2022 rozhodně intenzivní, stále jsme ale na počátku testovacího procesu,“ rozpovídal se pro oficiální web Ferrari šéf programu sportovních italské značky Ferdinando Cannizzo.
„Přesně podle očekávání dosahujeme v etapě, ve které se nacházíme, postupného progresu, také se však dostavují problémy, které nás zpomalují. Sbíráme cenná data a dostáváme nápady, jak zlepšit výkonnost i spolehlivost vozu. Pořád nás čeká hodně práce, abychom si byli jistí, že jsme připraveni na debut na Sebringu, nicméně v tuto chvíli pokračujeme podle předem stanoveného plánu.“
Zmíněnými problémy odkázal Cannizzo na začátek prosince, kdy se Ferrari neúspěšně pokusilo absolvovat vytrvalostní test ve španělském Aragonu, během kterého měl italský hybridní vůz strávit na trati více než 24 hodin.
Stanovený cíl se u Ferrari nepodařilo naplnit kvůli blíže nespecifikovaným technickým problémům. Před závodem na Sebringu chce proto italská stáj pokus o vytrvalostní prověrku hypervozů 499P zopakovat.