Šéf Red Bullu Christian Horner prohlásil, že projekt týmu, který se týká nových motorů, dosahuje průběžných cílů.
V roce 2026 F1 přejde na novou generaci pohonných jednotek (PJ). Ty budou stejně jako ty současné hybridní, ale novinkou bude, že se zvýší podíl elektrické složky na výkonu, který bude nově dosahovat hodnoty 50 procent.
Všichni zaregistrovaní výrobci již delší čas pracují na vývoji nových PJ, což se týká i Red Bullu, který přitom od svého vzniku vždy motory pouze od někoho odebíral (momentálně od Hondy). Od sezony 2026 si však rakouský tým bude ve spolupráci s americkým Fordem motory stavět sám.
V tuto chvíli je samozřejmě jen těžké předvídat, jak Red Bull v konkurenci zkušených výrobců v čele s Ferrari, Mercedesem či Hondou obstojí. Občas se sice objeví spekulace, že Red Bull ve vývoji nových PJ zaostává, ale zatím nic takového nelze potvrdit.
K situaci ohledně nových motorů Red Bullu se nyní vyjádřil jeho šéf Christian Horner.
„Co se vývoje týká, jsme na velmi agresivní vývojové křivce, vzhledem k tomu, že jsme zcela novým výrobcem. Tým se s tím ale velmi dobře vyrovnává,“ prohlásil Horner, kterého cituje Autosport.
„Naše zázemí je kompletní, a to jak z hlediska testování, vývoje, tak i z pohledu výrobních kapacit. Dva roky vývoje jsou však ve světě motorů velmi krátká doba. Učíme se, ale jsme tam, kde bychom v tuto chvíli očekávali, že budeme,“ přiblížil dále týmový šéf rakouské stáje.
Horner nicméně zároveň přiznává, že neví, jak je na tom s vývojem konkurence, takže se soustředí výhradně na vlastní „roadmapu“.
„Cíle, které jsme si stanovili, plníme. Jak se tyto cíle vyrovnají našim konkurentům, je vždy těžké zjistit. Úsilí, které se do projektu vynakládá v zákulisí, je ale obrovské, protože je to s ohledem na rok 2026 doslova závod s časem,“ dodal Horner.