Týmy mohou vyvíjet pohonné jednotky několika způsoby. Jedním z nich je zlepšování spolehlivosti. FIA ale tuto oblast nyní zpřísnila.
Vedle klasického vývoje, který je řízen počtem žetonů, může výrobce bez omezení pracovat na zlepšení spolehlivosti. Je zřejmé, že nejmenší problémy v tomto směru má Mercedes. Ten teprve v Kanadě nasadí druhý motor (i když některé komponenty už byly vyměněny). Ferrari je na tom také dobře. Naopak Honda a Renault jsou na tom přímo katastrofálně a velmi brzy překročí limit 4 pohonných jednotek na sezónu.
Pochopitelně existuje podezření, že někteří výrobci pod záminkou zlepšení spolehlivosti zlepšují i výkonnost. To by mělo být nově obtížnější. FIA v Monaku prostřednictvím Charlieho Whitinga rozeslala dopis, ve kterém píše:
„Všechny žádosti o změny homologované pohonné jednotky za účelem zlepšení spolehlivosti by měly být podány písemně mně a kopie zaslány skupině FIA (konrkrétně F1 Engine distribution group).“
„Všechny tyto žádosti s přiloženými daty, pokud je to nutné, by měly být podány nejméně osm dní před prvním použitím modifikované pohonné jednotky a musí obsahovat:
- Kompletní popis poruchy – nejen jasné fotografické důkazy, ale také kdy a kde se porucha vyskytla.
- Číslo součástky u starých a nových dílů.
- Úplné výkresy všech nových nebo upravených dílů. Jakékoliv obrazové či CAD zobrazení by měly být zhotoveny ve stejném rozlišení a pod stejným úhlem.
- Výsledky zkoušek podporující žádost, v případě potřeby.
- Všechny významné informace od externích dodavatelů.“
Mohlo by vás zajímat:
Foto: Getty Images / Mark Thompson