Vývoj McLarenu MCL32 v první polovině sezóny 2017

McLaren letos zatím bodoval jen jednou. Velkým handicapem je stále pohonná jednotka od Hondy. Jak se měnilo v první polovině sezóny šasi McLarenu?

První úprava předního křídla McLarenu v Austrálii přinesla několik zásadních změn. Tvarování (1) hlavního profilu se kromě odlišné náběhové hrany liší i dělením na tři elementy po celé šířce. Nové tvarování (2) klapek hlavně v jejich vnitřní části má zase vliv na vír Y250.

Klepněte pro větší obrázek

Na spodní straně křídla najdeme nyní jen dvojici (3) lopatek místo trojice. Drobný detail, který si zaslouží pozornost, je jinak tvarovaný (4) záhyb podstavy koncové části křídla.

Klepněte pro větší obrázek

V Ázerbájdžánu byly seříznuté vnitřní rohy klapek australské verze předního křídla, takže znovu se měnilo chování víru Y250, který v této lokalitě vzniká.

Ve Španělsku nastala nepatrná změna kaskádového křídla a lopatek připevněných k vnitřní i vnější straně bočnice křídla. Detail nové série lopatek na vnitřní straně koncové části křídla je lépe vidět na obrázku níže.

Klepněte pro větší obrázek

 

Na horním obrázku vidíme australskou verzi (1) deflektorů a (2) předního rohu podlahy. Pro srovnání, druhý obrázek sice zachycuje dané díly z opačného pohledu, ale rozdíly jsou dobře viditelné.

Klepněte pro větší obrázek

Další verze deflektorů následovala v čase monackého víkendu, kdy McLaren přidal do jednoho z prvků další zářez.

V Austrálii McLaren také doplnil náběhovou hranu bočnice o další dva generátory víření.

Klepněte pro větší obrázek

Ve Španělsku McLaren znovu zavedl řešení takzvané „foukané“ matice, což provázely i větší vstupní otvory pro přívod vzduchu k brzdám.

Další španělskou novinkou je připevnění tohoto zařízení na zadní roh podlahy a pozdější doplnění tří štěrbin na okraj podlahy.

Klepněte pro větší obrázek

Na obrázku výše vidíme podlouhlou štěrbinu táhnoucí se od předního rohu podlahy až téměř doprostřed. Obrázek nabízí pohled ze dvou různých perspektiv na štěrbinu na levé straně podlahy.

Klepněte pro větší obrázek

Nová podlaha v Kanadě přinesla okraje difuzoru ve stylu Mercedesu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Výměna bočnic zadního křídla přišla na řadu v Bahrajnu. Nové bočnice jsou bohatěji tvarované, dostali zářez do náběhové hrany a k tomu ještě dva hlubší zářezy blízko odtokové hrany.

Klepněte pro větší obrázek

T-křídlo je aerodynamický prvek s vysokou účinností, a proto se nelze divit, že se tak rychle rozšířil napříč celým startovním polem. McLaren si ho osvojil už v Číně ve formě, kterou vidíme na obrázku výše.

Technická analýza McLarenu MCL32

Technická analýza McLarenu MCL32

Honda měla v Číně nové turbo, MGU-H a sací potrubí. V Rusku došlo k další úpravě MGU-H na základě poznatků ze selhání v Bahrajnu, kde se prohřálo a zadřelo ložisko a došlo také k úniku chladicí kapaliny. Podobné poruchy jsou pro McLaren o to bolestivější, že turbo a MGU-H jsou nedělitelné a porucha jednoho vyžaduje výměnu obou.

Foto: McLaren, Getty Images / Clive Mason, Mark Thompson, Clive Rose, Lars Baron

Diskuze (19) Další článek: Ferrari není v krizi, myslí si Vettel
18:51 | Podle Nikoho Laudy měl dostat Vettel větší trest než jen 5 sekund.
23. června | Ferrari nakonec večerku neporušilo. Na okruhu byl po večerce zaměstnanec Jezdecké akademie, který se stará o junior… odkaz
23. června | Eric Boullier po kvalifikaci nepřišel na plánovaný briefing s novináři. Oficiálně kvůli schůzce s inženýry.
23. června | U Ferrari a Haasu se pracovalo i po povinné večerce. Týmy mohou dvakrát ročně tuto večerku porušit.
23. června | Force India půjde v 11:15 před stewardy kvůli uvolněnému kolu na voze S. Péreze ve včerejším tréninku.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink Hamilton (1:32.231)
2. trénink Hamilton (1:32.539)
Sobota 23. června 2018
3. trénink Bottas (1:33.666)
Kvalifikace Hamilton (1:30.029)
Neděle 24. června 2018
Závod Hamilton