McLaren letos zatím bodoval jen jednou. Velkým handicapem je stále pohonná jednotka od Hondy. Jak se měnilo v první polovině sezóny šasi McLarenu?
První úprava předního křídla McLarenu v Austrálii přinesla několik zásadních změn. Tvarování (1) hlavního profilu se kromě odlišné náběhové hrany liší i dělením na tři elementy po celé šířce. Nové tvarování (2) klapek hlavně v jejich vnitřní části má zase vliv na vír Y250.
Na spodní straně křídla najdeme nyní jen dvojici (3) lopatek místo trojice. Drobný detail, který si zaslouží pozornost, je jinak tvarovaný (4) záhyb podstavy koncové části křídla.
V Ázerbájdžánu byly seříznuté vnitřní rohy klapek australské verze předního křídla, takže znovu se měnilo chování víru Y250, který v této lokalitě vzniká.
Ve Španělsku nastala nepatrná změna kaskádového křídla a lopatek připevněných k vnitřní i vnější straně bočnice křídla. Detail nové série lopatek na vnitřní straně koncové části křídla je lépe vidět na obrázku níže.
Na horním obrázku vidíme australskou verzi (1) deflektorů a (2) předního rohu podlahy. Pro srovnání, druhý obrázek sice zachycuje dané díly z opačného pohledu, ale rozdíly jsou dobře viditelné.
Další verze deflektorů následovala v čase monackého víkendu, kdy McLaren přidal do jednoho z prvků další zářez.
V Austrálii McLaren také doplnil náběhovou hranu bočnice o další dva generátory víření.
Ve Španělsku McLaren znovu zavedl řešení takzvané „foukané“ matice, což provázely i větší vstupní otvory pro přívod vzduchu k brzdám.
Další španělskou novinkou je připevnění tohoto zařízení na zadní roh podlahy a pozdější doplnění tří štěrbin na okraj podlahy.
Na obrázku výše vidíme podlouhlou štěrbinu táhnoucí se od předního rohu podlahy až téměř doprostřed. Obrázek nabízí pohled ze dvou různých perspektiv na štěrbinu na levé straně podlahy.
Nová podlaha v Kanadě přinesla okraje difuzoru ve stylu Mercedesu.
Výměna bočnic zadního křídla přišla na řadu v Bahrajnu. Nové bočnice jsou bohatěji tvarované, dostali zářez do náběhové hrany a k tomu ještě dva hlubší zářezy blízko odtokové hrany.
T-křídlo je aerodynamický prvek s vysokou účinností, a proto se nelze divit, že se tak rychle rozšířil napříč celým startovním polem. McLaren si ho osvojil už v Číně ve formě, kterou vidíme na obrázku výše.
Honda měla v Číně nové turbo, MGU-H a sací potrubí. V Rusku došlo k další úpravě MGU-H na základě poznatků ze selhání v Bahrajnu, kde se prohřálo a zadřelo ložisko a došlo také k úniku chladicí kapaliny. Podobné poruchy jsou pro McLaren o to bolestivější, že turbo a MGU-H jsou nedělitelné a porucha jednoho vyžaduje výměnu obou.
Foto: McLaren, Getty Images / Clive Mason, Mark Thompson, Clive Rose, Lars Baron