Dvojité difuzory budou od příští sezóny ve formuli 1 zakázané, ale od své legalizace v rámci nových pravidel pomohly vozy výrazně zrychlit. Také značně ztížily jezdcům předjíždění.
Pravidla pro rok 2009 znamenala radikální změny v aerodynamice a většina týmů se domnívala, že zakazují použití dvojitých difuzorů. Stáje Brawn GP, Williams a Toyota byly opačného názoru, který podpořila FIA. Ostatním proto nezbylo, než je do svých vozů zabudovat také.
"Když si to srovnáte, loni byl tento závod první, do kterého jsme nasadili dvojitý difuzor na náš vůz," vzpomínal šéf Red Bullu Racing Christian Horner. "Když si srovnáte, jak se do dneška vyvinuly, je to monumentální. Základní simulace hovoří řádově o dvou sekundách, možná více. Takže na výkonnosti mají obrovský podíl."
Cílem nových pravidel bylo usnadnit jezdcům předjíždění, také proto většina týmů zastávala názor, že dvojité difuzory do formule 1 nepatří, jelikož zvyšují aerodynamický přítlak a zvětšují turbulence za vozem. To si nakonec všichni uvědomili, proto se týmy dohodly na zákazu vícepatrových difuzorů od roku 2011.
"Myslím, že je to velmi pozitivní věc," řekl k zákazu šéf McLarenu Martin Whitmarsh. "Jedna z výzev formule 1 je mít pod kontrolou výkonnost, ale také zlepšovat možnosti pro předjíždění. Nemyslím, že kdokoliv z nás, ruku na srdce, má na to nějaký kouzelný recept. Protože pokud máte na těchto okruzích v dobrých vozech dobré jezdce, bude to vždy těžké."
"Ale pokud dokážete zmenšit turbulence za vozem, zmenšit efekt, které na vás mají, a snížit aerodynamický přítlak, tak pak si lze představit, že to umožní vozům držet se blíž u sebe a snad i více předjíždět. Je to dobrá věc. Upřímně si myslím, že formule 1 byla se zákazem dvojitých difuzorů trochu pomalá."