Vytěžil jsem maximum, říká Ricciardo. Verstappen přiznal vinu za kolizi

Daniel Ricciardo z Red Bullu si ve Velké ceně Číny dojel pro své šesté vítězství v kariéře formule 1, když využil čerstvějších pneumatik a poradil si se svými soupeři.

Včerejší den přitom pro Australana nezačal nejlépe. Ve třetím tréninku vypověděl službu jeho motor a mechanici Red Bullu museli v přestávce mezi posledním tréninkem a kvalifikací vyměnit pohonnou jednotku v jeho voze. Ricciardo následně stihl vyjet na trať a kvalifikovat se na šesté místo.

„Před 24 hodinami jsem si myslel, že budeme startovat z chvostu startovního roštu,“ řekl Ricciardo. „Zaprvé, děkuji klukům. Poděkoval jsem jim už po kvalifikaci, ale dnešek je skutečná odměna za jejich práci, takže děkuji všem v Aston Martin Red Bull Racing.“

Tým přitom využil Safety caru, který na trať vyjel kvůli úlomkům po kolizi jezdců Toro Rosso, a povolal oba své jezdce k mechanikům.

„Bylo to hektické. Slyšel jsem 'Safety car ve 14. zatáčce' a řekli mi 'uděláme dvojitou zastávku, pojeď, pojeď'.“

Díky novějším pneumatikám mohl Ricciardo útočit na soupeře před sebou. Jeho týmový kolega Max Verstappen mu pak přepustil pozici po vlastní chybě, když při útoku na Lewise Hamiltona vyjel mimo trať.

„Samozřejmě, měli jsme měkké pneumatiky. Věděl jsem, že bychom mohli využít trochu více na brzdění než oni. Častokrát dostanete jednu šanci. Já vytěžil z každé příležitosti maximum.“

Verstappen kolidoval s Vettelem

Po Safety caru měli oba piloti Red Bullu na novějších pneumatikách výbornou rychlost a předjížděli jednoho soupeře za druhým.

Při pokusu předjet Hamiltona vyjel Verstappen mimo trať a ztratil dvě pozice. Třináct kol před cílem se ve 14. zatáčce pokusil předjet také Sebastiana Vettela, ovšem došlo ke kolizi, po které skončili oba jezdci v hodinách. Verstappen dostal za své počínání trest 10 sekund a dva trestné body. Po přičtení času v cíli se Nizozemec propadl na páté místo.

V cíli závodu Verstappen přiznal svou vinu za incident.

„Viděl jsem, že mají na pneumatikách problémy. Snažil jsem se do zatáčky brzdit později, trochu jsem zablokoval zadní kola a trefil ho, takže to byla moje chyba,“ řekl Verstappen.

„Není to to, co chcete a s odstupem času je samozřejmě snadné říct, že jsem měl počkat. Zřejmě by to byl ten nejlepší nápad, ale bohužel stalo se.“

Foto: Getty Images / Lintao Zhang

Diskuze (20) Další článek: Z nudy k dramatu: Velkou cenu Číny vyhrál Ricciardo
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10