Vystačí si týmy s palivem na celý závod?

Vystačí si týmy s palivem na celý závod?

Už pár let se ve formuli 1 netankuje, takže vozy stojí na startu s palivem na celý závod. Jeho maximální množství letos vzrostlo, ale bude to stačit.

Maximální kapacita palivové nádrže byla 100 kg, což je asi 135 litrů paliva. Kvůli novým pravidlům se limit zvýšil na 105 kg (142 litrů). Na základě dat z testů ale panuje obava, že to nemusí stačit.

Simulace jsou dnes velmi přesné, ale pořád jsou to jen simulace. Teprve až realita na trati poví pravdu. Podle Auto Motor und Sport vzrostl odpor kvůli vyššímu přítlaku o 10 %. Vozy jsou na rovinkách pomalejší, ale rychlejší v zatáčkách a jezdec jede na plný plyn po delší dobu nebo spíše po delší část okruhu. Situaci paradoxně ještě zhoršuje Pirelli. Degradace pneumatik je menší, jezdci na to mohou více tlačit, což je něco, co si všichni přáli, ale vede to samozřejmě opět k vyšší spotřebě. 

lift and coast

Jezdec pustí plynový pedál před zatáčkou o něco dříve, než by musel. Mezi povolením plynového pedálu a sešlápnutím brzdového pedálu je tedy menší prodleva – více v článku.

A spotřeba paliva je vyšší, než se očekávalo. Problém to bude zejména na okruzích náročnějších na spotřebu, což budou už ty první – Melbourne, Bahrajn, Soči. 

Důsledky? Jezdci si budou muset osvojit metodu lift and coast a celkově se bude s palivem v prvních závodech více šetřit. Na druhou stranu sice máme v F1 hybridní motory, ale alfou a omegou je stále spalovací motor. Vývoji spalování věnují týmy velkou pozornost a jedním z aspektů je také co největší efektivita. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud