Vystačí si týmy s palivem na celý závod?

Už pár let se ve formuli 1 netankuje, takže vozy stojí na startu s palivem na celý závod. Jeho maximální množství letos vzrostlo, ale bude to stačit.
Vystačí si týmy s palivem na celý závod?

Maximální kapacita palivové nádrže byla 100 kg, což je asi 135 litrů paliva. Kvůli novým pravidlům se limit zvýšil na 105 kg (142 litrů). Na základě dat z testů ale panuje obava, že to nemusí stačit.

Simulace jsou dnes velmi přesné, ale pořád jsou to jen simulace. Teprve až realita na trati poví pravdu. Podle Auto Motor und Sport vzrostl odpor kvůli vyššímu přítlaku o 10 %. Vozy jsou na rovinkách pomalejší, ale rychlejší v zatáčkách a jezdec jede na plný plyn po delší dobu nebo spíše po delší část okruhu. Situaci paradoxně ještě zhoršuje Pirelli. Degradace pneumatik je menší, jezdci na to mohou více tlačit, což je něco, co si všichni přáli, ale vede to samozřejmě opět k vyšší spotřebě. 

lift and coast

Jezdec pustí plynový pedál před zatáčkou o něco dříve, než by musel. Mezi povolením plynového pedálu a sešlápnutím brzdového pedálu je tedy menší prodleva – více v článku.

A spotřeba paliva je vyšší, než se očekávalo. Problém to bude zejména na okruzích náročnějších na spotřebu, což budou už ty první – Melbourne, Bahrajn, Soči. 

Důsledky? Jezdci si budou muset osvojit metodu lift and coast a celkově se bude s palivem v prvních závodech více šetřit. Na druhou stranu sice máme v F1 hybridní motory, ale alfou a omegou je stále spalovací motor. Vývoji spalování věnují týmy velkou pozornost a jedním z aspektů je také co největší efektivita. 

Technika | Ferrari

Ferrari chce dohnat Mercedes inovacemi

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
18:13 | Twitter anketa: Měl dostat penalizaci za situaci za SC také Hamilton?
24. června | Vandoorne penalizace + 5 míst za převodovku. Celkem 35, Alonso 40
24. června | Problémy s hydraulikou u Vettela i Verstappena. U Red Bullu budou mít před kvalifikací více práce.
24. června | FIA zrušila obrubník v osmé zatáčce, který v pátek způsobil nehodu Sergia Péreze.
23. června | Podle Péreze by měl být obrubník v osmé zatáčce upraven.

GP Ázerbájdžánu 2017

Pátek 23. června 2017
1. trénink Verstappen (1:44.410)
2. trénink Verstappen(1:43.362)
Sobota 24. června 2017
3. trénink Bottas (1:42.742)
Kvalifikace Hamilton (1:40.593)
Neděle 25. června 2017
Závod Ricciardo

Nejčtenější články

Kvalifikaci v Ázerbájdžánu vyhrál Hamilton, Ferrari ztratilo sekundu

Kvalifikaci v Ázerbájdžánu vyhrál Ha…

Lewis Hamilton bude na vítězství v Baku útočit z prvního místa. V kvalifikaci porazil Bottase.

24.  6.  2017 | | 228 N/A
Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Verstappen. V závěru boural

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší …

Nejrychlejší čas také ve druhém tréninku zajel Max Verstappen. V závěru tréninku ale boural. Svůj vůz rozbil také Palmer. Alonsa zradil motor.

23.  6.  2017 | | 46 N/A
V prvním tréninku byl v Baku nejrychlejší Verstappen, Pérez boural

V prvním tréninku byl v Baku nejrych…

Nejrychlejší čas v prvním tréninku zajel Max Verstappen. Tréninky přerušila nehoda Sergia Péreze.

23.  6.  2017 | | 8 N/A
Na konci roku mohu skončit, říká Hamilton

Na konci roku mohu skončit, říká Ham…

Občas se objeví spekulace, že by Hamilton mohl na konci letošní sezóny odejít z formule 1. Částečně to připustil také trojnásobný mistr světa.

21.  6.  2017 | | 52 N/A
Neuvěříte, co Kobajašiho připravilo o vítězství v Le Mans. Byl to falešný maršál?

Neuvěříte, co Kobajašiho připravilo …

Víkendový pětaosmdesátý ročník závodu 24 hodin Le Mans má bizardní dohru. Za odstoupením Toyoty #7 totiž možná stojí falešný traťový maršál.

20.  6.  2017 | | 10 N/A