Vystačí si týmy s palivem na celý závod?

Už pár let se ve formuli 1 netankuje, takže vozy stojí na startu s palivem na celý závod. Jeho maximální množství letos vzrostlo, ale bude to stačit.
Vystačí si týmy s palivem na celý závod?

Maximální kapacita palivové nádrže byla 100 kg, což je asi 135 litrů paliva. Kvůli novým pravidlům se limit zvýšil na 105 kg (142 litrů). Na základě dat z testů ale panuje obava, že to nemusí stačit.

Simulace jsou dnes velmi přesné, ale pořád jsou to jen simulace. Teprve až realita na trati poví pravdu. Podle Auto Motor und Sport vzrostl odpor kvůli vyššímu přítlaku o 10 %. Vozy jsou na rovinkách pomalejší, ale rychlejší v zatáčkách a jezdec jede na plný plyn po delší dobu nebo spíše po delší část okruhu. Situaci paradoxně ještě zhoršuje Pirelli. Degradace pneumatik je menší, jezdci na to mohou více tlačit, což je něco, co si všichni přáli, ale vede to samozřejmě opět k vyšší spotřebě. 

lift and coast

Jezdec pustí plynový pedál před zatáčkou o něco dříve, než by musel. Mezi povolením plynového pedálu a sešlápnutím brzdového pedálu je tedy menší prodleva – více v článku.

A spotřeba paliva je vyšší, než se očekávalo. Problém to bude zejména na okruzích náročnějších na spotřebu, což budou už ty první – Melbourne, Bahrajn, Soči. 

Důsledky? Jezdci si budou muset osvojit metodu lift and coast a celkově se bude s palivem v prvních závodech více šetřit. Na druhou stranu sice máme v F1 hybridní motory, ale alfou a omegou je stále spalovací motor. Vývoji spalování věnují týmy velkou pozornost a jedním z aspektů je také co největší efektivita. 

Ferrari chce dohnat Mercedes inovacemi

Ferrari chce dohnat Mercedes inovacemi

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
14. srpna | Před 29 lety zemřel Enzo Ferrari.
14. srpna | Guenther Steiner si nemyslí, že nové partnerství mezi Sauberem a Ferrari ovlivní vztah mezi Haasem a Ferrari.
10. srpna | F1 2018 odkaz
10. srpna | Liberty prozradila, že Carey je placen podle toho, kolik F1 vydělá...

Nejčtenější články

Hamilton jmenoval dva týmy, za které by mohl jezdit. Změnu ale neplánuje

Hamilton jmenoval dva týmy, za které…

Lewis Hamilton jmenoval dva týmy, u kterých by si dokázal představit, že by by za ně v F1 jezdil. Změnu ale neplánuje. Odchod z Mercedesu podle něj znamená odchod z F1.

14.  8.  2017 | | 73 N/A
Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lze zvládnout, říká Boullier

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lz…

Eric Boullier promluvil o jezdcích, se kterými během svého působení v F1 spolupracoval.

17.  8.  2017 | | 78 N/A
Ferrari podle Vettela přišlo na slabé stránky svého letošního vozu

Ferrari podle Vettela přišlo na slab…

Ferrari odhalilo slabé stránky svého letošního monopostu a ví, jak si udržet své šance v boji o letošní titul mistra světa formule 1, říká Sebastian Vettel.

13.  8.  2017 | | 89 N/A
Motokára. Stroj, na který nedají dopustit ani zkušení jezdci

Motokára. Stroj, na který nedají dop…

Motokáry jsou tradičně vnímány jako tréninkový prostředek pro budoucího hvězdy, ale ke zlepšení svých schopností jich využívá i řada předních závodníků.

13.  8.  2017 | | 11 N/A
Räikkönen: Rychlost stále mám

Räikkönen: Rychlost stále mám

Kimi Räikkönen si myslí, že má stále rychlost na to závodit na čele startovního pole formule 1.

16.  8.  2017 | | 49 N/A