Vyšší podíl biosložky? Největší změna pravidel od roku 2014, zní z Mercedesu

Jednou z největších výzev pro tovární stáje při vývoji pohonné jednotky pro rok 2022 je vyšší podíl biosložky v palivu. U Mercedesu tuto novinku dokonce považují za největší změnu pravidel od sezony 2014, kdy odstartovala hybridní éra.
Foto: Getty Images / Clive Rose
Vyšší podíl biosložky? Největší změna pravidel od roku 2014, zní z Mercedesu | Foto: Getty Images / Clive Rose

U Mercedesu se intenzivně pracuje nové pohonné jednotce, kterou bude následně čekat zmražení až do nástupu nové generace motorů v roce 2026.

Při práci je tak nutné uvažovat o potřebě dlouhodobého využití výsledného pohonného ústrojí, což je samo o sobě výzva. Ta je o to větší díky tomu, že se týmy musí adaptovat na nové palivo.

V sezoně 2022 bude monoposty F1 pohánět nová pohonná hmota s označením E10. Jedná se o udržitelnější palivo, u kterého se podíl etanolu zvýšil z 5.75 procent na 10 procent. To s sebou přináší výkonnostní pokles.

Podle výkonného ředitele Mercedes-AMG High Performance Powertrains Hywela Thomase je zavedení paliva E10 „pravděpodobně největší změnou pravidel od roku 2014.“

„Biosložka byla součástí paliva po celou dobu hybridní éry, byl tady požadavek mít zastoupení biosložky z 5.75 procent.“

„Změnou pro letošek je navýšení této hodnoty na 10 procent a navíc je zde nově povinnost, aby tou biosložkou byl etanol.

„Tím, že biosložku nově musí tvořit etanol, se lehce změní reakce a chování motoru.“

„Jsou zde některé oblasti výkonnosti, se kterými jsme opravdu spokojení a v jiných oblastech jsme zase horší.“

Nové palivo přichází do formule 1 společně s novými technickými pravidly, která do šampionátu opět přivádějí „ground effect“ či širší průměr kol.

„V sezoně 2022 tu máme kompletně nové šasi, což nám otevírá nové příležitosti ke zkoumání všech oblastí,“ vysvětloval Thomas pro web racingnews365.com.

„Některé oblasti vozu budou velmi citlivé z hlediska možného ovlivnění času na kolo. V některých jiných oblastech se citlivost naopak sníží.“

„Při instalaci pohonné jednotky se snažíme zůstat co nejdále od citlivých oblastí tak, aby mohli být designéři maximálně flexibilní a aby byli schopni umístit části pohonné jednotky do oblastí s nižší citlivostí.“

„Pro nás to znamená těsnou spolupráci s oddělením vývoje šasi, se všemi jejich inženýry, abychom si byli jistí, že pohonná jednotka pasuje přesně tam, kam má. Chceme si být jistí, že právě ten náš balíček bude nejrychlejší ze všech.“

Mercedes představí monopost W13 18. února.

Další článek: Sam Michael je novým šéfem Bezpečnostní komise, FIA oznámila i další změny

Témata článku: ,