Případ Sebastiana Vettela z Abú Zabí přiměl FIA k přehodnocení pravidel, která regulují chování jezdců na trati v kvalifikaci.
Jádrem problému je množství paliva ve vozech v kvalifikaci. Týmy se snaží ho natankovat co nejméně, aby byly monoposty co nejlehčí, ale po dojetí do boxů jim musí vždy zůstat alespoň jeden litr pro případnou analýzu ze strany FIA.
To v minulosti vedlo týmy k úvaze, že je při nedostatku paliva lepší zastavit na trati. To ale znamenalo obcházení pravidel, a tak se FIA rozhodla zakázat jezdcům zastavit na trati po kvalifikačním kole, pokud si to nevyžádá vyšší moc.
Ovšem minulý závod na Yas Marině se ukázalo, že takto formulovaná pravidla jsou příliš vágní. Sebastian Vettel zastavil na konci kvalifikace na trati a tým se odvolal na vyšší moc, protože podle něj hrozilo poškození motoru. FIA to uznala. Vettela ale nakonec stejně diskvalifikovala, protože měl v nádrži méně než litr paliva. A aby řešení takových případů usnadnila, chystá změny.
"Diskutovali jsme o tom minulý týden na Technické pracovní skupině a dospěli jsme ke konsensu, že výraz ´vyšší moc´ odstraníme a jasně definujeme, co je možné a co není," uvedl technický delegát FIA Charlie Whiting.
"Asi to dopadne tak, že budeme mít pravidlo, které nebude zmiňovat vyšší moc, ale jen řekne, že když zastavíte na trati, musíte mít ve voze dost paliva. FIA spočítá, kolik byste spotřebovali na dokončení kola, a pokud tam nebude o tolik víc k tomu 1,42 litru, nebo kolik to je, tak je to jasné. To je podle mě logický přístup."