Kdyby formule 1 akceptovala návrhy Renaultu, možná by si dnes jezdci nestěžovali, že jsou pod tlakem hubnout na nezdravé hodnoty.
FIA sice přistoupila na zvýšení povinné minimální hmotnosti monopostů v roce 2014 o 48 kilogramů, ale nové pohonné jednotky zřejmě přidají vozům ještě víc, takže se nakonec zúží nebo zcela zmizí prostor pro přidávání závaží, která se využívají pro lepší rozložení hmotnosti.
Těžší jezdci jsou v tomto ohledu v nevýhodě a v posledních týdnech se kvůli tomu začali ozývat. Renault tyto problémy předpokládal, proto chtěl ještě vyšší hranici než 690 kg.
"Upřímně jsme dost tlačili na to, aby byl plně vzat v potaz váhový dopad změn v pravidlech," řekl výkonný ředitel Renaultu F1 Rob White Autosportu. "I když jsme přesvědčení, že pohonné jednotky a vozy budou hmotnostně optimalizované stejně jako současné vozy a motory, jistou dobu naše předpovědi říkaly, že výzva v oblasti hmotnosti je větší než u současných pravidel."
"Doporučili jsme o trochu větší změnu hmotnosti, než je ta, která byla v rámci toho procesu přijata, ale byli jsme přehlasováni lidmi s jiným názorem."
Již několik šéfů týmů se zastalo jezdců s prohlášením, že by výška a hmotnost neměli rozhodovat o kariérách, ale Martin Whitmarsh z McLarenu pragmaticky dodal, že k navýšení váhového limitu nedojde, protože ho zablokují ty stáje, které se domnívají, že jejich piloti mít problémy nebudou.