Vyšší minimální hmotnost vozů jsme požadovali už dávno, říká Renault

Kdyby formule 1 akceptovala návrhy Renaultu, možná by si dnes jezdci nestěžovali, že jsou pod tlakem hubnout na nezdravé hodnoty.
Vyšší minimální hmotnost vozů jsme požadovali už dávno, říká Renault

FIA sice přistoupila na zvýšení povinné minimální hmotnosti monopostů v roce 2014 o 48 kilogramů, ale nové pohonné jednotky zřejmě přidají vozům ještě víc, takže se nakonec zúží nebo zcela zmizí prostor pro přidávání závaží, která se využívají pro lepší rozložení hmotnosti.

Těžší jezdci jsou v tomto ohledu v nevýhodě a v posledních týdnech se kvůli tomu začali ozývat. Renault tyto problémy předpokládal, proto chtěl ještě vyšší hranici než 690 kg.

"Upřímně jsme dost tlačili na to, aby byl plně vzat v potaz váhový dopad změn v pravidlech," řekl výkonný ředitel Renaultu F1 Rob White Autosportu. "I když jsme přesvědčení, že pohonné jednotky a vozy budou hmotnostně optimalizované stejně jako současné vozy a motory, jistou dobu naše předpovědi říkaly, že výzva v oblasti hmotnosti je větší než u současných pravidel."

"Doporučili jsme o trochu větší změnu hmotnosti, než je ta, která byla v rámci toho procesu přijata, ale byli jsme přehlasováni lidmi s jiným názorem."

Již několik šéfů týmů se zastalo jezdců s prohlášením, že by výška a hmotnost neměli rozhodovat o kariérách, ale Martin Whitmarsh z McLarenu pragmaticky dodal, že k navýšení váhového limitu nedojde, protože ho zablokují ty stáje, které se domnívají, že jejich piloti mít problémy nebudou.

Další článek: Sirotkin: Přípravy pokračují, ale jejich efektivita se ukáže až příští rok

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00