Vysoký výkon motoru může škodit pneumatikám, potvrdil si to Mercedes

V letošní sezóně se ukazuje jako velmi důležité, jakým způsobem dodává motor svůj výkon. Pokud je příliš hrubý, trpí zadní pneumatiky, a to je případ Mercedesu.
Vysoký výkon motoru může škodit pneumatikám, potvrdil si to Mercedes

Letošní pneumatiky Pirelli jsou velmi citlivé, jejich přehřívání spouští velkou ztrátu přilnavosti. A k přehřívání ve velké míře přispívá protáčení kol při akceleraci.

Jelikož je elektronická kontrola prokluzu kol zakázaná, záleží na jezdci, jak bude pracovat s plynem. Aby mu to šlo co nejlépe, potřebuje jemné reakce od motoru, s čímž mu inženýři můžou pomoci nastavením motoru, nebo-li vhodnou mapou.

Podle německého Auto Motor und Sport si v tomto ohledu vede nejhůř Mercedes, jehož motor je stále považován za jeden z nejvýkonnějších ve startovním poli. Přísun výkonu zejména ve středních otáčkách je hrubější než u soupeřů, což způsobuje prokluz zadních kol a zkracuje životnost pneumatik. Platí to pro všechny tři týmy, které agregát z Brixworthu používají, tedy Mercedes, McLaren a Force Indii. Německý výrobce si je toho vědom a pracuje na zlepšení.

Komplikaci představuje skutečnost, že po GP Německa FIA značně omezila možnosti měnit nastavení motoru. Vedl ji k tomu Red Bull, který v Hockenheimu snížil točivý moment právě ve středních otáčkách, aby jezdcům pomohl s kontrolou prokluzu zadních kol.

Nejhůř je na tom v tomto ohledu tovární tým Mercedesu. Ten by ale možná mohl své potíže zmírnit přechodem na konfiguraci výfuků a mapu motoru McLarenu, který opotřebení pneumatik zvládá trochu lépe.

Další článek: Ecclestone jednal v Maďarsku s týmy o psaní pravidel

15:04 | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.
13:42 | Kvalifikace F2: Cunoda, Daruvala, Schumacher... Schumacherův nejbližší soupeř v šampionátu Ilott odstartuje hned za ním ze čtvrtého místa.
24. září | Lewis Hamilton očekává, že FIA v reakci na jeho kontroverzní tričko z GP Toskánska zavede nová pravidla, ve kterých vyjasní, co je a co není možné.
24. září | Novinář Will Buxton má pozitivní test na koronavirus. GP Ruska tak vynechá.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10