V letošní sezóně se ukazuje jako velmi důležité, jakým způsobem dodává motor svůj výkon. Pokud je příliš hrubý, trpí zadní pneumatiky, a to je případ Mercedesu.
Letošní pneumatiky Pirelli jsou velmi citlivé, jejich přehřívání spouští velkou ztrátu přilnavosti. A k přehřívání ve velké míře přispívá protáčení kol při akceleraci.
Jelikož je elektronická kontrola prokluzu kol zakázaná, záleží na jezdci, jak bude pracovat s plynem. Aby mu to šlo co nejlépe, potřebuje jemné reakce od motoru, s čímž mu inženýři můžou pomoci nastavením motoru, nebo-li vhodnou mapou.
Podle německého Auto Motor und Sport si v tomto ohledu vede nejhůř Mercedes, jehož motor je stále považován za jeden z nejvýkonnějších ve startovním poli. Přísun výkonu zejména ve středních otáčkách je hrubější než u soupeřů, což způsobuje prokluz zadních kol a zkracuje životnost pneumatik. Platí to pro všechny tři týmy, které agregát z Brixworthu používají, tedy Mercedes, McLaren a Force Indii. Německý výrobce si je toho vědom a pracuje na zlepšení.
Komplikaci představuje skutečnost, že po GP Německa FIA značně omezila možnosti měnit nastavení motoru. Vedl ji k tomu Red Bull, který v Hockenheimu snížil točivý moment právě ve středních otáčkách, aby jezdcům pomohl s kontrolou prokluzu zadních kol.
Nejhůř je na tom v tomto ohledu tovární tým Mercedesu. Ten by ale možná mohl své potíže zmírnit přechodem na konfiguraci výfuků a mapu motoru McLarenu, který opotřebení pneumatik zvládá trochu lépe.