Vysoký výkon motoru může škodit pneumatikám, potvrdil si to Mercedes

V letošní sezóně se ukazuje jako velmi důležité, jakým způsobem dodává motor svůj výkon. Pokud je příliš hrubý, trpí zadní pneumatiky, a to je případ Mercedesu.
Vysoký výkon motoru může škodit pneumatikám, potvrdil si to Mercedes

Letošní pneumatiky Pirelli jsou velmi citlivé, jejich přehřívání spouští velkou ztrátu přilnavosti. A k přehřívání ve velké míře přispívá protáčení kol při akceleraci.

Jelikož je elektronická kontrola prokluzu kol zakázaná, záleží na jezdci, jak bude pracovat s plynem. Aby mu to šlo co nejlépe, potřebuje jemné reakce od motoru, s čímž mu inženýři můžou pomoci nastavením motoru, nebo-li vhodnou mapou.

Podle německého Auto Motor und Sport si v tomto ohledu vede nejhůř Mercedes, jehož motor je stále považován za jeden z nejvýkonnějších ve startovním poli. Přísun výkonu zejména ve středních otáčkách je hrubější než u soupeřů, což způsobuje prokluz zadních kol a zkracuje životnost pneumatik. Platí to pro všechny tři týmy, které agregát z Brixworthu používají, tedy Mercedes, McLaren a Force Indii. Německý výrobce si je toho vědom a pracuje na zlepšení.

Komplikaci představuje skutečnost, že po GP Německa FIA značně omezila možnosti měnit nastavení motoru. Vedl ji k tomu Red Bull, který v Hockenheimu snížil točivý moment právě ve středních otáčkách, aby jezdcům pomohl s kontrolou prokluzu zadních kol.

Nejhůř je na tom v tomto ohledu tovární tým Mercedesu. Ten by ale možná mohl své potíže zmírnit přechodem na konfiguraci výfuků a mapu motoru McLarenu, který opotřebení pneumatik zvládá trochu lépe.

Další článek: Ecclestone jednal v Maďarsku s týmy o psaní pravidel

14:43 | Od zítřka začíná platit nová směrnice, která zpřísňuje zátěžové testy ohebnosti zadních křídel.
14:28 | Fernando Alonso se připojil k výzvě UNICEF, aby země G7 darovaly vakcíny proti COVID-19 méně vyspělým zemím. Kromě Alonsa podepsalo výzvu přes 30 dalších ambasadorů UNICEF (například Lionel Messi, David Beckham, Sergio Ramos, Katy Perry).
13:29 | Sport 1 bude vysílat ženskou W Series, která se letos jede ve vybraných víkendech F1. Poprvé v rámci GP Štýrska.
20:46 | Po Ericssonovi uspěl v Detroitu McLaren. Pato O'Ward vyhrál po startu z 16. místa.

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00