Výsledky klání mladších týmů kopírují kvalifikaci

Nejvýše se umístil Vitalij Petrov ze stáje Caterham před kolegou Kovalainenem. Všichni piloti, kteří viděli cíl, ztratili jedno a více kol.
Výsledky klání mladších týmů kopírují kvalifikaci

Caterham

Vitalij Petrov (16.): "Alespoň pro mě to bylo povedené odpoledne. Na lepší výsledek jsem dnes asi ani nemohl pomýšlet. Vůz fungoval dobře a svedl jsem pěknou bitvu s Heikkim. Dnes to bylo hlavně o udržování náskoku před Marussií, projetí první zatáčkou bez problémů a starání se o pneumatiky. V prvním stintu to nebylo snadné, jelikož superměkká směs, na které jsem startoval, se začala pořádně drolit. Následující dvě sady měkkých pneumatik se ale naštěstí chovaly dobře a mohl jsem bez problémů dojet do cíle."

Heikki Kovalainen (17.): "Přímočarý závod, ve kterém nám šlo o to, abychom oba bez problémů dojeli do cíle před našimi nejbližšími soupeři. Startoval jsem na superměkkých pneumatikách a v první zatáčce jsem byl před kolegou. Obutí se poměrně rychle začalo opotřebovávat, hlavně přední pravá pneumatika. S tím jsme ovšem počítali, a tak jsme na obou zastávkách nasadili měkkou směs. Ta už se držela dobře. Abych řekl pravdu, závod byl takový tichý. Snadno jsme udrželi náskok před soupeři, neměli jsme žádné technické potíže a z vozu jsme nejspíše dostali vše, co jsme mohli."

Marussia

Timo Glock (18.): "Na startu jsem byl hodně napjatý, protože jsme viděli, že můžeme ohrozit caterhamy. V prostředním stintu jsem měl dobrou šanci a stejně jako před týdnem v Suzuce se mi podařilo snížit ztrátu. Pak jsme zariskovali, nasadili volitelné superměkké pneumatiky a čekali, jestli Heikki nebude chybovat. Bohužel se žádná příležitost nenaskytla a na rovinkách se mohl spoléhat na KERS, takže jsem nemohl zaútočit. Modré vlajky ke konci závodu způsobily můj propad. Poslední úsek závodu byl dosti dlouhý a pravá přední pneumatika začala umírat. Hodně se mi blokovala přední kola a v posledních osmi kolech jsem se soustředil na to, abych dojel do cíle. Jel jsem velmi opatrně a jemně. Naše strategie byla dobrá a byl fajn pocit znovu závodit a ohrožovat Caterham. Je to velice motivující a mé časy  byly konzistentní. Náš progres mi dělá radost. Solidní práci opět odvedli naši mechanici v boxech. Těším se na tratě, kde bude méně záležet na KERS."

Charles Pic (19.): "Kvůli výměně motoru jsem musel startovat poslední, proto byl začátek závodu pěkně perný. Po nějakou dobu jsem byl zaseklý za vozy HRT, což mi nadělilo značnou ztrátu. Brzy tak už caterhamy nebyly v dosahu. Pokud mám ale hodnotit tento víkend jako celek, velkou radost mi udělala kvalifikace a rychlost v závodě, hlavně na konci stintu. Těším se, až si v Indii opět vyzkouším nový okruh."

HRT

Narajn Kartykejan (20.): "Rozhodli jsme se, že odstartujeme na superměkkých pneumatikách. Start nám vyšel, dostali jsme se před několik jiných vozů. Naše volba ovšem možná nebyla úplně šťastná, protože přední pneumatiky se brzy začaly drolit a vůz byl nedotáčivý. Když jsme přezuli na měkké pneumatiky, bylo to mnohem lepší. Jedna zastávka byla možná pro přední pneumatiky příliš, ale museli jsme to zkusit. Byl to obtížný víkend, ale jsou v něm pozitiva - dokončil jsem závod, což se mi v posledních dvou velkých cenách nepoštěstilo. Velká cena Indie je za dveřmi."

Pedro de la Rosa (nedojel): "Čekali jsme, že závod nebude snadný, ale start se povedl. Bohužel, v pátém kole nás začaly sužovat problémy s plynovým pedálem. Zpočátku se jen jemně zasekával, ale kolo za kolem to bylo horší a horší, až mě nakonec tým raději zavolal do garáže. Myslím, že to bylo dobré rozhodnutí, ovladatelnost vozu se zhoršovala a jel jsem čím dál tím pomaleji. Také to nebylo bezpečné. Musíme to nechat za sebou a dívat se kupředu, směrem k dalšímu závodu."

Další článek: Setrvání Massy u Ferrari je hotovou věcí

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10