Ačkoli jsou hodně sledovanými a žádanými informacemi, jsou podle odborníků také těmi nejméně užitečnými. Výsledkové časy z oficiálních testů formule 1.
Frank Dernie je inženýr s rozsáhlými zkušenostmi z formule
1. Začínal u týmu Hesketh a rychle se stal pomocníkem Patricka Heada ve
Williamsu, kde pomohl úspěchu šasi FW08. Navrhl Williamsovo aktivní zavěšení
kol a pomáhal navrhnout aerodynamický tunel. V Lotusu zaujal pozici šéfa
vývoje, ale rychle se přesunul do Benettonu a následně do Ligieru. Objevil se
také u Arrowsu a v Lole. V roce 2002 se vrátil do Williamsu a pracoval
ještě pro Toyotu.
„Každý inženýr se snaží různými způsoby nechat ostatní v
nejistotě,“ napsal během testů v Jerezu Frank Dernie Autosportu. „Faktem
zůstává, že zdaleka ze všeho nejdůležitější je dostat maximum z pneumatik.
Když budete jezdit s lehkým vozem, nedozvíte se prakticky nic. Je tedy
velmi málo pravděpodobné, že by některý z předních týmů jel s lehkou nádrží,
a jestli, pak jen jednu nebo dvě jízdy.
Zajíždět s vozem závodní délky je důležité. Pokud bychom
se chtěli dozvědět rozložení sil, chce to porovnat časy z jednotlivých jízd
na dlouhou vzdálenost, ale tato data nejsou bohužel zveřejňována.
Seznam nejrychlejších časů, kterých týmy dosáhnou a které jsou
zveřejňovány, je pravděpodobně nejméně užitečnou informací, ke které se pozorovatel
může dostat.“