Výsledkové časy testů jsou těmi nejméně užitečnými informacemi

Výsledkové časy testů jsou těmi nejméně užitečnými informacemi

Ačkoli jsou hodně sledovanými a žádanými informacemi, jsou podle odborníků také těmi nejméně užitečnými. Výsledkové časy z oficiálních testů formule 1.

Frank Dernie je inženýr s rozsáhlými zkušenostmi z formule 1. Začínal u týmu Hesketh a rychle se stal pomocníkem Patricka Heada ve Williamsu, kde pomohl úspěchu šasi FW08. Navrhl Williamsovo aktivní zavěšení kol a pomáhal navrhnout aerodynamický tunel. V Lotusu zaujal pozici šéfa vývoje, ale rychle se přesunul do Benettonu a následně do Ligieru. Objevil se také u Arrowsu a v Lole. V roce 2002 se vrátil do Williamsu a pracoval ještě pro Toyotu.

„Každý inženýr se snaží různými způsoby nechat ostatní v nejistotě,“ napsal během testů v Jerezu Frank Dernie Autosportu. „Faktem zůstává, že zdaleka ze všeho nejdůležitější je dostat maximum z pneumatik. Když budete jezdit s lehkým vozem, nedozvíte se prakticky nic. Je tedy velmi málo pravděpodobné, že by některý z předních týmů jel s lehkou nádrží, a jestli, pak jen jednu nebo dvě jízdy.

Zajíždět s vozem závodní délky je důležité. Pokud bychom se chtěli dozvědět rozložení sil, chce to porovnat časy z jednotlivých jízd na dlouhou vzdálenost, ale tato data nejsou bohužel zveřejňována.

Seznam nejrychlejších časů, kterých týmy dosáhnou a které jsou zveřejňovány, je pravděpodobně nejméně užitečnou informací, ke které se pozorovatel může dostat.“

Doporučujeme

Články odjinud