Výsledkové časy testů jsou těmi nejméně užitečnými informacemi

Ačkoli jsou hodně sledovanými a žádanými informacemi, jsou podle odborníků také těmi nejméně užitečnými. Výsledkové časy z oficiálních testů formule 1.
Výsledkové časy testů jsou těmi nejméně užitečnými informacemi

Frank Dernie je inženýr s rozsáhlými zkušenostmi z formule 1. Začínal u týmu Hesketh a rychle se stal pomocníkem Patricka Heada ve Williamsu, kde pomohl úspěchu šasi FW08. Navrhl Williamsovo aktivní zavěšení kol a pomáhal navrhnout aerodynamický tunel. V Lotusu zaujal pozici šéfa vývoje, ale rychle se přesunul do Benettonu a následně do Ligieru. Objevil se také u Arrowsu a v Lole. V roce 2002 se vrátil do Williamsu a pracoval ještě pro Toyotu.

„Každý inženýr se snaží různými způsoby nechat ostatní v nejistotě,“ napsal během testů v Jerezu Frank Dernie Autosportu. „Faktem zůstává, že zdaleka ze všeho nejdůležitější je dostat maximum z pneumatik. Když budete jezdit s lehkým vozem, nedozvíte se prakticky nic. Je tedy velmi málo pravděpodobné, že by některý z předních týmů jel s lehkou nádrží, a jestli, pak jen jednu nebo dvě jízdy.

Zajíždět s vozem závodní délky je důležité. Pokud bychom se chtěli dozvědět rozložení sil, chce to porovnat časy z jednotlivých jízd na dlouhou vzdálenost, ale tato data nejsou bohužel zveřejňována.

Seznam nejrychlejších časů, kterých týmy dosáhnou a které jsou zveřejňovány, je pravděpodobně nejméně užitečnou informací, ke které se pozorovatel může dostat.“

Diskuze (31) Další článek: Rozhovor s Josefem Králem po víkendu v Abú Zabí
13:12 | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
13:12 | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.
11:34 | Ferrari by mělo mít 17. února (den před testy) v Barceloně filmovací den.
11. ledna | Pierre Gasly se zúčastní Závodu šampionů. Jede se v Mexiku za týden.