Vyšetřování neodhalilo, co způsobilo Vettelův defekt v Abú Zabí

Pirelli spolu s Red Bullem detailně zkoumalo incident, při němž Sebastianu Vettelovi praskla pravá zadní pneumatika v závodě na Yas Marině, ale odpovědi nemá.
Vyšetřování neodhalilo, co způsobilo Vettelův defekt v Abú Zabí

Sebastian Vettel v Abú Zabí letos poprvé neviděl cíl, ale doteď není zřejmé, co bylo příčinou prasknutí jeho pneumatiky. "Můžeme potvrdit, že strukturální selhání nebylo příčinou úniku vzduchu z pneumatiky Sebastiana Vettela v Abú Zabí," prohlásil sportovní šéf Pirelli Paul Hembery.

"K tomuto závěru jsme dospěli spolu s Red Bullem Racing po detailním zkoumání a analýze zbytků pneumatiky. Nemůžeme vyloučit, že poškození pneumatiky způsobily nečistoty na trati, což by pak vyvolalo únik vzduchu, ale při zkoumání trati jsme pro to nenašli žádné přímé důkazy."

Vettelův incident tak zůstává nevyřešen a je možné, že se na tom už nikdy nic nezmění. "Tvrdě jsme pracovali s Pirelli na tom, abychom našli odpověď, ale když vám zůstanou jen kousky pneumatiky, je téměř nemožné dojít k jasnému závěru," uvedl šéf týmu Christian Horner pro Autosport.

"Data neukazují, že by bylo s pneumatikou něco špatně před startem závodu, ale jakmile jsme přejeli obrubník na výjezdu z první zatáčky, z pneumatiky okamžitě unikl všechen vzduch. Myslíme si, že nejpravděpodobnější příčinou byl cizí objekt, který propíchl pneumatiku, ale skutečnou odpověď mít možná nikdy nebudeme."

V Abú Zabí se spekuluje, jestli nemohlo dojít k přehřátí pneumatiky výfukovými plyny, které jsou foukané do difuzoru. Záběry z Buttonova vozu na startu ukazují, že Vettelovi šel ze zadní části vozu kouř.

"Pálila se opotřebovaná část karoserie, což vyvolalo dojem, že jde na startu kouř z pneumatiky," vysvětloval Horner. "Sebastianova startovní procedura byla stejná jako ta Markova, stejná je celou sezónu. Také jsme jeli se stejnou konfigurací jako předtím, takže není důvod, proč bychom najednou měli mít problémy."

Další článek: Clos usiluje o vstup do formule 1, ale zatím nemá dost peněz

10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10