Vyrovnejme motory, pak bude F1 zajímavá, říká James Key

Základem pro atraktivní závodění jsou podle něj malé rozdíly ve startovním poli.
Vyrovnejme motory, pak bude F1 zajímavá, říká James Key

Technický ředitel Toro Rosso James Key je přesvědčen, že atraktivitě závodů formule 1 by prospělo, kdyby byly pohonné jednotky jednotlivých dodavatelů výkonnostně vyrovnané.

V loňském roce vznikly návrhy na významné zrychlení současných monopostů F1, které by navíc měly vypadat mnohem agresivněji než dnes. Pomoci by měla upravená aerodynamika a širší pneumatiky.

Zatímco činitelé ve F1 se stále nedohodli na přesném znění, Key se nechal slyšet, že závodění bude zajímavější tehdy, když bude závodní pole vyrovnanější.

I v tomto případě jde F1 vpřed, jelikož se pro rok 2017 chystá zahodit systém vývojových žetonů ve snaze umožnit Ferrari, Renaultu a Hondě dohnat dominující Mercedes.

„Jde o to, jak vyrovnané jsou vozy v poli. Pokud budete mít pole 22 vozů, které se vejdou do pár sekund, pak budete mít mraky závodění,“ řekl Key.

„Některé okruhy tomu napomáhají. Bahrajn 2014 byl naprosto úžasný závod. Když se podíváte na kvalifikaci, rozdíl od špičky po chvost byl jeden z nejmenších vůbec, protože takový typ stop-start tratě pole trochu vyrovnal a silné stránky jednotlivých vozů se pak projeví různým způsobem.

Takže to, co činí závodění atraktivnějším, je menší rozestup od prvních k posledním, což znamená, že máte menší výkonnostní rozdíly a je to více o jezdci. Abyste toho dosáhli, jednou z věcí, kterou potřebujete, jsou vyrovnané motory.“

Key doufá, že F1 nakonec pro rok 2017 učiní rozumná rozhodnutí.

„Správné ingredience máme, ale řekl bych, že důvod, proč je toho ještě hodně, co musíme pochopit a ujasnit si je ten, že jde o komplikovaný proces,“ dodal.

„Na jedné straně chcete auto, které je rychlejší a na druhé straně chcete, aby závodění bylo stále dobré. Jde o všechny ty kompromisy, kterým musíte porozumět, řekl bych. Snad, ať už bude výsledek jakýkoliv, všechny tyhle záležitosti vyřešíme ke spokojenosti.“

Foto: Getty Images / Clive Rose

Další článek: Video: Ferrari nastartovalo nový vůz

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.
8. srpna | Mexiko zůstane ve F1 nejméně do roku 2022.
8. srpna | Robert Kubica dokončil všechny letošní závody. Přesto odjel o 23 kol méně než Verstappen a Hamilton. #F1Fakt