Mezi třemi jezdci třech elitních týmů se rozhodovalo o vítězi Velké ceny Německa. Jako první projel cílem Lewis Hamilton před Fernandem Alonsem a Markem Webberem. Na stupně vítězů se nevešel Sebastian Vettel.
Velká cena Německa na Nürburgringu v pohoří Eifel
často přináší nevyzpytatelné změny počasí. Letos se
startovalo za chladných teplot, dopoledne před
závodem dokonce nad okruhem spadlo pár kapek, ale závod se obešel bez deště.
Start nevyšel red bullům. Webber neudržel první
pozici a klesl za Hamiltona. Na třetí místo se před
Vettela protáhl Alonso. Na pátou příčku se posunul
Rosberg před Massu. Sedmý jel Sutil, na osmé místo
se na začátku třetího kola dostal Schumacher. První
desítku uzavírali Petrov a Button. Skvělý postup
předvedl Kobajaši, který se dokázal rychle
propracovat ze sedmnáctého místa na dvanácté.
Naopak až na chvost pole se po kolizi s di Restou
propadl domácí Heidfeld.
Alonso po výletu mimo trať klesl zpět za Vettela,
ale v osmém kole se v nájezdu do první zatáčky na
třetí příčku vrátil. Obhájce titulu byl pak v
desátém kole široký v zatáčce RTL a
dostal hodiny. Hůř dopadl jeho krajan Heidfeld,
který po kolizi s Buemim skončil mimo trať, poničil vůz a ze
závodu odstoupil.
Hamilton vedl před Webberem o 0,7 sekundy, Alonso
ztrácel dalších 1,5. Na Vettela se díky jeho chybě
dotáhli Rosberg s Massou. Za nimi pak kroužili
Sutil se Schumacherem a Petrov s Buttonem. V první
zatáčce 12. kola se Massa navzdory probrzdění
konečně dostal na páté místo před Rosberga.
Divoko ale bylo i vepředu. Na konci dvanáctého kola
se Webber nakrátko dostal před Hamiltona, ale ten
mu na cílové rovince předjetí vrátil. Na bojující
dvojici se díky tomu dotáhl i Alonso. V této fázi
závodu se tato trojice vešla do jedné sekundy.
V 15. kole zamířil Webber jako první ze špičky do
boxů. Brzy ho následovali také piloti Mercedesu. V
17. okruhu zajeli svorně do depa Hamilton s
Alonsem. Pořadí mezi nimi zůstalo beze změny, ale
oba se na trať vrátili za Webberem, který se v té
chvíli snažil dostat před Massu povzbuzeného
předjetím Vettela. Brazilec následně také navštívil mechaniky a na trať se vrátil před Němcem.
Ve 23. kole se Rosberg i Schumacher dostali před
Petrova. Schumacher se pak snažil předjet i svého
týmového kolegu, ale manévr mu nevyšel.
Sedminásobný mistr světa navíc o chvilku později
najel pravým zadním kolem na obrubník, dostal
hodiny a klesl na jedenáctou příčku.
Jako jeden z posledních zamířil v 25. kole do boxů
Button a vyjel na trať jako osmý. Po zkompletování
zastávek vedl Webber o 1,3 sekundy před Hamiltonem
a 2,7 sekundy před Alonsem. S odstupem více než 25
sekund následovali Masssa, Vettel, Rosberg, Sutil a
Button. Schumacher jezdil devátý, na desáté místo
se díky pozdní zastávce posunul Kobajaši.
V 31. kole zajel Webber znovu do boxů. O kolo
později ho následoval Hamilton a vyjel před
Australanem a v následujícím komplexu zatáček po
drsném souboji za pomoci kontaktu pozici uhájil. Ve
33. kole se do depa vydal Alonso a na trať se
vrátil mezi Hamiltonem a Webberem. Pilot Red Bullu
tak po zastávce ztratil dvě místa. Mezitím se
Button konečně dostal před Rosberga, vzápětí ho ale
zradila hydraulika a závod pro něho skončil.
Až v 41. kole zamířil do boxů Vettel, o kolo
později ho následoval Massa a před Němcem se po
výjezdu s mírnými potížemi udržel. Vettel pak ale
probrzdil a mírně ztratil. Mezi trojicí Hamilton, Alonso a Webber
už se ustálily mírné rozestupy. Massa s Vettelem
ztráceli více než 45 sekund. Následovali Sutil,
Rosberg a Kobajaši. Na deváté místo se po předjetí
Petrova posunul skvělou stíhací jízdou Schumacher.
Špička se příliš nehrnula do nasazení tvrdších
pneumatik, které podle předpovědí měly vozy
zpomalit až o 1,5 sekundy na kolo. Jako první je ve
52. kole nazul vedoucí Hamilton. Alonso ho
následoval o dvě kola později, ale potřebný náskok
si nevyjel a vrátil se na trať za Angličanem. Až
tři kola před cílem navštívil mechaniky Webber a
vrátil se opět na třetím místě.
Massa i Vettel si nechali výměnu pneumatik až na
poslední kolo. Němec se díky rychlejší práci
mechaniků v boxech před Brazilce na čtvrté místo
dostal.
Mezitím si Hamilton dojel v poklidu pro druhé
vítězství v sezoně, na druhé místě skončil Alonso a
na třetím Webber. Až pod stupni vítězů tentokrát dokončil
Vettel, těsně před Massou. Skvělého šestého místa
dosáhl domácí Sutil, který tak porazil své krajany
za volanty mercedesů Rosberga a Schumachera. Devátý
dojel Kobajaši a oproti startu si tak polepšil o
osm míst, bod za desáté místo získal Petrov.
V celkové klasifikaci nadále vede Vettel s 216 body před Webberem (139). Na Australana už se dotahují Hamilton (134) a Alonso (130). V Poháru konstruktérů vede suverénně Red Bull s 355 před McLarenem (243) a Ferrari (192).
Příští závod se jede už za týden v Maďarsku.
GP Německa 2011 - závod
P. |
Jezdec |
Tým |
Kola |
Čas/ztráta |
Start |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
60 |
1:37:30,3 h |
2 |
2 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
60 |
+3,9 s |
4 |
3 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
60 |
+9,7 s |
1 |
4 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
60 |
+47,9 s |
3 |
5 |
Felipe Massa |
Ferrari |
60 |
+52,2 s |
5 |
6 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
60 |
+1:26,2 min
|
8 |
7 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
59 |
+1 kolo |
6 |
8 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
59 |
+1 kolo |
10 |
9 |
Kamuj Kobajaši |
Sauber-Ferrari |
59 |
+1 kolo |
17 |
10 |
Vitalij Petrov |
Renault |
59 |
+1 kolo |
9 |
11 |
Sergio Pérez |
Sauber-Ferrari |
59 |
+1 kolo |
15 |
12 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
59 |
+1 kolo |
16 |
13 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
59 |
+1 kolo |
12 |
14 |
Pastor Maldonado |
Williams-Cosworth |
59 |
+1 kolo |
13 |
15 |
Sébastien Buemi |
STR-Ferrari |
59 |
+1 kolo |
24 |
16 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Renault |
58 |
+2 kola |
18 |
17 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
57 |
+3 kola |
19 |
18 |
Jérôme d'Ambrosio |
Virgin-Cosworth |
57 |
+3 kola |
21 |
19 |
Daniel Ricciardo |
HRT-Cosworth |
57 |
+3 kola |
22 |
20 |
Karun Čandhok |
Lotus-Renault |
56 |
+4 kola |
20 |
- |
Vitantonio Liuzzi |
HRT-Cosworth |
37 |
+23 kol |
23 |
- |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
35 |
+25 kol |
7 |
- |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
16 |
+44 kol |
14 |
- |
Nick Heidfeld |
Renault |
9 |
+51 kol |
11 |