Vyrovnanou Velkou cenu Německa vyhrál Lewis Hamilton

Vyrovnanou Velkou cenu Německa vyhrál Lewis Hamilton

Mezi třemi jezdci třech elitních týmů se rozhodovalo o vítězi Velké ceny Německa. Jako první projel cílem Lewis Hamilton před Fernandem Alonsem a Markem Webberem. Na stupně vítězů se nevešel Sebastian Vettel.

Velká cena Německa na Nürburgringu v pohoří Eifel často přináší nevyzpytatelné změny počasí. Letos se startovalo za chladných teplot, dopoledne před závodem dokonce nad okruhem spadlo pár kapek, ale závod se obešel bez deště.

Start nevyšel red bullům. Webber neudržel první pozici a klesl za Hamiltona. Na třetí místo se před Vettela protáhl Alonso. Na pátou příčku se posunul Rosberg před Massu. Sedmý jel Sutil, na osmé místo se na začátku třetího kola dostal Schumacher. První desítku uzavírali Petrov a Button. Skvělý postup předvedl Kobajaši, který se dokázal rychle propracovat ze sedmnáctého místa na dvanácté. Naopak až na chvost pole se po kolizi s di Restou propadl domácí Heidfeld.

Alonso po výletu mimo trať klesl zpět za Vettela, ale v osmém kole se v nájezdu do první zatáčky na třetí příčku vrátil. Obhájce titulu byl pak v desátém kole široký v zatáčce RTL a dostal hodiny. Hůř dopadl jeho krajan Heidfeld, který po kolizi s Buemim skončil mimo trať, poničil vůz a ze závodu odstoupil.

Hamilton vedl před Webberem o 0,7 sekundy, Alonso ztrácel dalších 1,5. Na Vettela se díky jeho chybě dotáhli Rosberg s Massou. Za nimi pak kroužili Sutil se Schumacherem a Petrov s Buttonem. V první zatáčce 12. kola se Massa navzdory probrzdění konečně dostal na páté místo před Rosberga.

Divoko ale bylo i vepředu. Na konci dvanáctého kola se Webber nakrátko dostal před Hamiltona, ale ten mu na cílové rovince předjetí vrátil. Na bojující dvojici se díky tomu dotáhl i Alonso. V této fázi závodu se tato trojice vešla do jedné sekundy.

V 15. kole zamířil Webber jako první ze špičky do boxů. Brzy ho následovali také piloti Mercedesu. V 17. okruhu zajeli svorně do depa Hamilton s Alonsem. Pořadí mezi nimi zůstalo beze změny, ale oba se na trať vrátili za Webberem, který se v té chvíli snažil dostat před Massu povzbuzeného předjetím Vettela. Brazilec následně také navštívil mechaniky a na trať se vrátil před Němcem.

Ve 23. kole se Rosberg i Schumacher dostali před Petrova. Schumacher se pak snažil předjet i svého týmového kolegu, ale manévr mu nevyšel. Sedminásobný mistr světa navíc o chvilku později najel pravým zadním kolem na obrubník, dostal hodiny a klesl na jedenáctou příčku.

Jako jeden z posledních zamířil v 25. kole do boxů Button a vyjel na trať jako osmý. Po zkompletování zastávek vedl Webber o 1,3 sekundy před Hamiltonem a 2,7 sekundy před Alonsem. S odstupem více než 25 sekund následovali Masssa, Vettel, Rosberg, Sutil a Button. Schumacher jezdil devátý, na desáté místo se díky pozdní zastávce posunul Kobajaši.

V 31. kole zajel Webber znovu do boxů. O kolo později ho následoval Hamilton a vyjel před Australanem a v následujícím komplexu zatáček po drsném souboji za pomoci kontaktu pozici uhájil. Ve 33. kole se do depa vydal Alonso a na trať se vrátil mezi Hamiltonem a Webberem. Pilot Red Bullu tak po zastávce ztratil dvě místa. Mezitím se Button konečně dostal před Rosberga, vzápětí ho ale zradila hydraulika a závod pro něho skončil.

Až v 41. kole zamířil do boxů Vettel, o kolo později ho následoval Massa a před Němcem se po výjezdu s mírnými potížemi udržel. Vettel pak ale probrzdil a mírně ztratil. Mezi trojicí Hamilton, Alonso a Webber už se ustálily mírné rozestupy. Massa s Vettelem ztráceli více než 45 sekund. Následovali Sutil, Rosberg a Kobajaši. Na deváté místo se po předjetí Petrova posunul skvělou stíhací jízdou Schumacher.

Špička se příliš nehrnula do nasazení tvrdších pneumatik, které podle předpovědí měly vozy zpomalit až o 1,5 sekundy na kolo. Jako první je ve 52. kole nazul vedoucí Hamilton. Alonso ho následoval o dvě kola později, ale potřebný náskok si nevyjel a vrátil se na trať za Angličanem. Až tři kola před cílem navštívil mechaniky Webber a vrátil se opět na třetím místě.

Massa i Vettel si nechali výměnu pneumatik až na poslední kolo. Němec se díky rychlejší práci mechaniků v boxech před Brazilce na čtvrté místo dostal.

Mezitím si Hamilton dojel v poklidu pro druhé vítězství v sezoně, na druhé místě skončil Alonso a na třetím Webber. Až pod stupni vítězů tentokrát dokončil Vettel, těsně před Massou. Skvělého šestého místa dosáhl domácí Sutil, který tak porazil své krajany za volanty mercedesů Rosberga a Schumachera. Devátý dojel Kobajaši a oproti startu si tak polepšil o osm míst, bod za desáté místo získal Petrov.

V celkové klasifikaci nadále vede Vettel s 216 body před Webberem (139). Na Australana už se dotahují Hamilton (134) a Alonso (130). V Poháru konstruktérů vede suverénně Red Bull s 355 před McLarenem (243) a Ferrari (192).

Příští závod se jede už za týden v Maďarsku.

GP Německa 2011 - závod

P. Jezdec Tým Kola Čas/ztráta Start
1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 60 1:37:30,3 h 2
2 Fernando Alonso Ferrari 60 +3,9 s 4
3 Mark Webber RBR-Renault 60 +9,7 s 1
4 Sebastian Vettel RBR-Renault 60 +47,9 s 3
5 Felipe Massa Ferrari 60 +52,2 s 5
6 Adrian Sutil Force India-Mercedes 60 +1:26,2 min
8
7 Nico Rosberg Mercedes 59 +1 kolo 6
8 Michael Schumacher Mercedes 59 +1 kolo 10
9 Kamuj Kobajaši Sauber-Ferrari 59 +1 kolo 17
10 Vitalij Petrov Renault 59 +1 kolo 9
11 Sergio Pérez Sauber-Ferrari 59 +1 kolo 15
12 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 59 +1 kolo 16
13 Paul di Resta Force India-Mercedes 59 +1 kolo 12
14 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 59 +1 kolo 13
15 Sébastien Buemi STR-Ferrari 59 +1 kolo 24
16 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 58 +2 kola 18
17 Timo Glock Virgin-Cosworth 57 +3 kola 19
18 Jérôme d'Ambrosio Virgin-Cosworth 57 +3 kola 21
19 Daniel Ricciardo HRT-Cosworth 57 +3 kola 22
20 Karun Čandhok Lotus-Renault 56 +4 kola 20
- Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 37 +23 kol 23
- Jenson Button McLaren-Mercedes 35 +25 kol 7
- Rubens Barrichello Williams-Cosworth 16 +44 kol 14
- Nick Heidfeld Renault 9 +51 kol 11

Doporučujeme

Články odjinud