Výrobci se shodli na plánu levnějších a hlasitějších pohonných jednotek

Mezinárodní automobilová federace (FIA) na svém zasedání v Paříži představila čtyři základní principy, podle který by nové pohonné jednotky po roce 2020 měly být jednodušší, levnější a hlasitější.
Výrobci se shodli na plánu levnějších a hlasitějších pohonných jednotek

Formule 1 od sezóny 2014 využívá šestiválcových 1,6 litrových motorů, které nahradily dřívější osmiválcové motory. Schůzky v Paříži se kromě FIA zúčastnili také představitelé současných výrobců motorů F1, stejně jako řada dalších dodavatelů, které ve F1 nyní nepůsobí.

Výsledkem jednání jsou následující čtyři body, na kterých se přítomní zástupci shodli:

  • Odhodlání zachovat formuli 1 jako vrcholnou technologii v motorsportu a současně jako laboratoř pro vývoj technologií relevantní silničnímu provozu
  • Snaha o výkonnější pohonné jednotky, které by zároveň měly být jednodušší a levnější z pohledu vývoje a výroby
  • Zlepšit zvuk pohonných jednotek
  • Umožnit jezdcům při jízdě více tlačit

„Byl jsem velmi spokojen s celým tímto procesem a faktem, že tolik různých klíčových hráčů se dokázalo shodnout na směřování formule 1 v takto důležité technické oblasti,“ řekl prezident FIA Jean Todt.

Motory jsou drahé, složité a spolehlivé, říká Todt před schůzkou s výrobci

Motory jsou drahé, složité a spolehlivé, říká Todt před schůzkou s výrobci

„Nyní si samozřejmě musíme sednout a pracovat na detailech ohledně toho, jak přesně budou pohonné jednotky v roce 2021 vypadat. Začali jsme ale správnou nohou a těším se na spolupráci při plánování nejlepšího možného rozhodnutí pro budoucnost formule 1,“ dodal Todt.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Formule E: Di Grassi vstal v Mexiku z popela a vymazal Buemiho náskok

14:10 | Před 20 lety usedl Fernando Alonso poprvé do vozu formule 1. V Jerezu se zúčastnil testů s Minardi.
12. prosince | Kubica dnes v Jerezu testuje vůz DTM od BMW.
10. prosince | Pirelli už nominovalo pneumatiky pro Austrálii, Bahrajn, Vietnam a Čínu: ve všech případech C2, C3, C4