Výrobci se shodli na plánu levnějších a hlasitějších pohonných jednotek

Mezinárodní automobilová federace (FIA) na svém zasedání v Paříži představila čtyři základní principy, podle který by nové pohonné jednotky po roce 2020 měly být jednodušší, levnější a hlasitější.
Výrobci se shodli na plánu levnějších a hlasitějších pohonných jednotek

Formule 1 od sezóny 2014 využívá šestiválcových 1,6 litrových motorů, které nahradily dřívější osmiválcové motory. Schůzky v Paříži se kromě FIA zúčastnili také představitelé současných výrobců motorů F1, stejně jako řada dalších dodavatelů, které ve F1 nyní nepůsobí.

Výsledkem jednání jsou následující čtyři body, na kterých se přítomní zástupci shodli:

  • Odhodlání zachovat formuli 1 jako vrcholnou technologii v motorsportu a současně jako laboratoř pro vývoj technologií relevantní silničnímu provozu
  • Snaha o výkonnější pohonné jednotky, které by zároveň měly být jednodušší a levnější z pohledu vývoje a výroby
  • Zlepšit zvuk pohonných jednotek
  • Umožnit jezdcům při jízdě více tlačit

„Byl jsem velmi spokojen s celým tímto procesem a faktem, že tolik různých klíčových hráčů se dokázalo shodnout na směřování formule 1 v takto důležité technické oblasti,“ řekl prezident FIA Jean Todt.

Motory jsou drahé, složité a spolehlivé, říká Todt před schůzkou s výrobci

Motory jsou drahé, složité a spolehlivé, říká Todt před schůzkou s výrobci

„Nyní si samozřejmě musíme sednout a pracovat na detailech ohledně toho, jak přesně budou pohonné jednotky v roce 2021 vypadat. Začali jsme ale správnou nohou a těším se na spolupráci při plánování nejlepšího možného rozhodnutí pro budoucnost formule 1,“ dodal Todt.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
20. srpna | Pierre Gasly vyhrál první závod v japonské super formuli.
19. srpna | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.
14. srpna | Před 29 lety zemřel Enzo Ferrari.
14. srpna | Guenther Steiner si nemyslí, že nové partnerství mezi Sauberem a Ferrari ovlivní vztah mezi Haasem a Ferrari.

GP Belgie 2017

Pátek 25. srpna 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. srpna 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. srpna 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lze zvládnout, říká Boullier

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lz…

Eric Boullier promluvil o jezdcích, se kterými během svého působení v F1 spolupracoval.

17.  8.  2017 | | 94 N/A
Technika v Rakousku, Británii a Maďarsku

Technika v Rakousku, Británii a Maďa…

Spalování oleje, předehřívání hydraulického zavěšení kol, ale také novinky, které v posledních třech závodech před letní přestávkou představily jednotlivé týmy.

21.  8.  2017 | | 49 N/A
Räikkönen oficiálně prodloužil s Ferrari

Räikkönen oficiálně prodloužil s Fer…

Kimi Räikkönen oficiálně prodloužil smlouvu s Ferrari o jeden rok.

včera | | 134 N/A
Wolff je překvapen vztahem Hamiltona s Bottasem

Wolff je překvapen vztahem Hamiltona…

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff podle svých slov nečekal, že spolu budou Lewis Hamilton a Valtteri Bottas spolupracovat tak dobře, jak spolupracují.

20.  8.  2017 | | 47 N/A
Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl na startu odsunut o 2,6 km

Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl…

Pohonné jednotky Honda mají nižší výkon v porovnání s konkurencí ale také nižší spolehlivost, což přináší nejen odstoupení ze závodů, problémy v trénincích ale především penalizace.

18.  8.  2017 | | 43 N/A