Výrobci se shodli na plánu levnějších a hlasitějších pohonných jednotek

Mezinárodní automobilová federace (FIA) na svém zasedání v Paříži představila čtyři základní principy, podle který by nové pohonné jednotky po roce 2020 měly být jednodušší, levnější a hlasitější.
Výrobci se shodli na plánu levnějších a hlasitějších pohonných jednotek

Formule 1 od sezóny 2014 využívá šestiválcových 1,6 litrových motorů, které nahradily dřívější osmiválcové motory. Schůzky v Paříži se kromě FIA zúčastnili také představitelé současných výrobců motorů F1, stejně jako řada dalších dodavatelů, které ve F1 nyní nepůsobí.

Výsledkem jednání jsou následující čtyři body, na kterých se přítomní zástupci shodli:

  • Odhodlání zachovat formuli 1 jako vrcholnou technologii v motorsportu a současně jako laboratoř pro vývoj technologií relevantní silničnímu provozu
  • Snaha o výkonnější pohonné jednotky, které by zároveň měly být jednodušší a levnější z pohledu vývoje a výroby
  • Zlepšit zvuk pohonných jednotek
  • Umožnit jezdcům při jízdě více tlačit

„Byl jsem velmi spokojen s celým tímto procesem a faktem, že tolik různých klíčových hráčů se dokázalo shodnout na směřování formule 1 v takto důležité technické oblasti,“ řekl prezident FIA Jean Todt.

FIA | Pohonné jednotky | Jean Todt

Motory jsou drahé, složité a spolehlivé, říká Todt před schůzkou s výrobci

„Nyní si samozřejmě musíme sednout a pracovat na detailech ohledně toho, jak přesně budou pohonné jednotky v roce 2021 vypadat. Začali jsme ale správnou nohou a těším se na spolupráci při plánování nejlepšího možného rozhodnutí pro budoucnost formule 1,“ dodal Todt.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
14:47 | Vandoorne penalizace + 5 míst za převodovku. Celkem 35, Alonso 40
14:12 | Problémy s hydraulikou u Vettela i Verstappena. U Red Bullu budou mít před kvalifikací více práce.
11:00 | FIA zrušila obrubník v osmé zatáčce, který v pátek způsobil nehodu Sergia Péreze.
23. června | Podle Péreze by měl být obrubník v osmé zatáčce upraven.
23. června | Renault upgradoval svůj motor. Abiteboul odhaduje zlepšení na 2 desetiny (pro Baku).

GP Ázerbájdžánu 2017

Pátek 23. června 2017
1. trénink Verstappen (1:44.410)
2. trénink Verstappen(1:43.362)
Sobota 24. června 2017
3. trénink Bottas (1:42.742)
Kvalifikace Hamilton (1:40.593)
Neděle 25. června 2017
Závod 15.00

Nejčtenější články

Co se to děje? Wolff opět útočí na Rosberga

Co se to děje? Wolff opět útočí na R…

Není to tak dávno, co Toto Wolff řekl, že by ho vůbec nepřekvapilo, kdyby se Nico Rosberg vrátil do F1 a to s Ferrari. Nyní zase na adresu Rosberga padla poměrně tvrdá slova.

19.  6.  2017 | | 68 N/A
Jak vám zní spojení McLaren-Alfa Romeo?

Jak vám zní spojení McLaren-Alfa Rom…

Mezi novináři se i nadále řeší a diskutuje budoucnost partnerství mezi McLarenem a Hondou.

19.  6.  2017 | | 35 N/A
V prvním tréninku byl v Baku nejrychlejší Verstappen, Pérez boural

V prvním tréninku byl v Baku nejrych…

Nejrychlejší čas v prvním tréninku zajel Max Verstappen. Tréninky přerušila nehoda Sergia Péreze.

včera | | 8 N/A
Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Verstappen. V závěru boural

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší …

Nejrychlejší čas také ve druhém tréninku zajel Max Verstappen. V závěru tréninku ale boural. Svůj vůz rozbil také Palmer. Alonsa zradil motor.

včera | | 46 N/A
Na konci roku mohu skončit, říká Hamilton

Na konci roku mohu skončit, říká Ham…

Občas se objeví spekulace, že by Hamilton mohl na konci letošní sezóny odejít z formule 1. Částečně to připustil také trojnásobný mistr světa.

21.  6.  2017 | | 53 N/A