Menší týmy navrhují další odklad nových motorů, protože se bojí jejich ceny, ale výrobci to odmítají z nákladových důvodů.
Při jednáních o nové Concordské dohodě vyšlo najevo, že některé menší týmy chtějí odložit změnu motorů o další rok nebo dva. Podle současného plánu mají nové šestiválce přijít do formule 1 v roce 2014.
"Myslím, že by bylo chybou ty motory znovu odložit," řekl šéf týmu Mercedes Ross Brawn. "Pokud si vzpomínáte, tak jsme je už o rok odsunuli a museli jsme je pře... Ve skutečnosti jsme přešli ze čtyřválců na šestiválce a odložili je o rok. Každá změna stojí hodně peněz ty, kdo do nových motorů investují."
Proti změnám se staví i Renault. "Naše pozice je velmi jasná," uvedl Jean-François Caubet. "Motory jsme odložili už jednou a přešli jsme ze čtyř válců na šest válců. To nás stálo asi 10 nebo 15 miliónů eur, to samé asi platí pro Mercedes a Ferrari. Takže jsme vyhodili 50 miliónů za nic. Pokud motory znovu odložíte o rok, podle nás nikdy nepřijdou, protože se bude odkládat na rok 2015, pak 2016."
Podle Mercedesu je změna nutná. Čím dříve přijde, tím lépe. "Svět se mění a ten nový motor je pro budoucnost formule 1 mnohem relevantnější," vysvětloval Brawn. "Pokud chceme do formule 1 získat nové automobilky, což je podle mě správné, tak proč by přicházely a stavěly antický osmiválec? To neudělají. Přijdou, jen když tu bude tento nový motor."
Menším týmům jde především o náklady. Williams sice říká, že si peníze na nákup agregátů sežene, ať už budou stát cokoliv, ale ostatní jsou zdrženlivější. "Nám jde především o snižování nákladů a z tohoto pohledu musíme zajistit, že se nevrátíme do situace, kdy byly motory mnohem dražší, jako tomu bylo před deseti lety," komentovala ředitelka Sauberu Monisha Kaltenbornová.
"Na to bychom měli pořád myslet. Naprosto chápeme, že chtějí výrobci motorů předvádět své technologie ve formuli 1, ale musí také myslet na to, že motory musí být dostupné a s postupem času ještě dostupnější."