Formule 1 by se dnes mohla přiblížit řešení sporu o nové motory, které mají monoposty pohánět od roku 2013. Automobilovou federací schválené čtyřválce vadí většině výrobců, a tak přišli s návrhem ubrat jen dva válce.
Proti čtyřválcům stojí všichni výrobci kromě Renaultu a do jejich čela se před dnešním jednáním Komise F1 postavil Bernie Ecclestone, psali jsme zde. Výrobci chtějí navrhnout federaci kompromisní řešení, které je v pomyslném středu mezi současnými osmiválci a schválenými čtyřválci.
Přeplňované šestiválce navrhlo před časem už Ferrari a podle Autosportu se na nich nyní dohodli všichni ostatní výrobci. Údajně by byl ochotný je akceptovat i Renault, který hrozil odchodem z formule 1 v případě odkladu čtyřválců. Objem by měly mít stejný jako plánované čtyřválce, tedy 1,6 litru. Automobilky ale navrhují jejich zavedení až v sezóně 2014, tedy o rok později, než FIA chtěla nasadit čtyřválce.
Aby došlo k uspokojení zelených iniciativ v rámci FIA, systémy na rekuperaci energií (kinetické a tepelné) by zůstaly v té podobě, v jaké je navrhla federace.