Výrobci motorů mají ze Simona zbytečné obavy, říká Pollock

Výrobci motorů mají ze Simona zbytečné obavy, říká Pollock

Craig Pollock odmítl, že by jeho společnost PURE mohla coby výrobce motorů těžit ze znalostí, které nabyl během své práce pro FIA Gilles Simon.

Simon oznámil svůj přestup z FIA do PURE před Grand Prix Maďarska a výrobci motorů formule 1 vyjádřili obavy, protože Simon měl podle nich přístup k důvěrným informacím o jednotlivých agregátech a plánům na budoucí vývoj.

PURE chce od roku 2014 prodávat své vlastní šestiválce, ale Pollock tvrdí, že Simon neví nic, co by mohl nelegálně využít v konkurenčním boji. "Neukázali (automobilové federaci) obchodní plány ani technické plány. Myslím, že trochu přehánějí (ostatní výrobci)," uvedl pro Autosport.

"Všichni se účastnili jednání, na kterých se vedly otevřené diskuze, v rámci nichž se každý výrobce dozví, co dělají ostatní. Ale chápu je. Kdybych byl konstruktér šasi a získal z Red Bullu Adriana Neweyho, tak jsem si jistý, že by ostatní nebyli spokojení. Myslím, že o to jde v této situaci."

Podle Pollocka tedy ostatním spíš vadí, že PURE získala schopného inženýra v oblasti pohonů. Říká ale, že s ostatními nechce bojovat, chce spolupracovat na budoucnosti formule 1.

Šéf motorů Renault Rob White na tiskové konferenci v Budapešti řekl, že přestup Simona z FIA k PURE považuje za problém, který musí do budoucna ošetřit automobilová federace. Pollock s ním víceméně souhlasí a nic nenamítá proti zavedení opatření, která by zabránila přestupům ze dne na den.

"Pokud chce někdo odejít ze svého místa, tak to může učinit různými způsoby, záleží to na smlouvě," uvedl. "Gilles mohl FIA opustit bez jakýchkoliv omezení, bez jakéhokoliv přechodného období, a udělal to v souladu se všemi pravidly."

Mezi týmy panuje názor, že se Simonem sice už nic neudělají, ale po federaci budou chtít, aby podobným věcem zabránila v budoucnu. "Je to vždy citlivá záležitost, pokud někdo z FIA, kdo měl přístup k citlivým materiálům duševního vlastnictví týmů nebo automobilek, může ze dne na den odejít pracovat pro jednoho ze soutěžících," konstatoval šéf McLarenu Martin Whitmarsh.

Podobně se vyjádřil šéf stáje Renault Eric Boullier. "Pro mě je to problém. Měl přístup k mnoha důvěrným materiálům a informacím, hodně diskutoval s lidmi od motorů. FIA by měla pouštět lidi jen s dostatečně dlouhým přechodným obdobím (zákazu pracovat pro soutěžící), aby nedocházelo k transferu technologií."

Doporučujeme

Články odjinud