Výrobci budou muset dodávat svým zákazníkům stejné motory

Snaha některých týmů nechat si vyrábět unikátní verze šestiválcových motorů neuspěla, Mezinárodní automobilová federace takový postup zakázala.
Výrobci budou muset dodávat svým zákazníkům stejné motory

Red Bull Racing se chtěl podílet na vývoji svého šestiválce Renault a zapojit do toho Infiniti, čímž by vznikla specifická verze výhradně pro rakouský tým.

Ale nebyl sám, například Williams chtěl původně připojit k Renaultu své zařízení na rekuperace energií, než nakonec přestoupil k Mercedesu. A také Lotus měl zájem přizpůsobit si některé části nového motoru.

FIA ale řekla ne a předloží Světové radě motorsportu pravidlo, které nařídí všem výrobcům motorů homologaci jejich pohonných jednotek, informoval o tom Auto Motor und Sport. To v praxi znamená, že Renault, Mercedes a Ferrari budou každý smět vyrábět a prodávat jen jednu verzi svého motoru, která bude identická pro všechny odběratele značky.

FIA tím chce nejen zabránit nárůstu nákladů, ale také vzniku větších výkonnostních rozdílů mezi bohatými a chudšími týmy. Tím pádem například Caterham dostane stejnou pohonnou jednotku jako Red Bull, nebo Force India stejný produkt jako McLaren či Mercedes. To platí i u současných osmiválců.

Další článek: První britský trénink spláchl déšť

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.