Výrobce čeká velká schůze kvůli novým motorům. Dorazí i Porsche a Audi

Na Red Bull Ringu se odehraje velká schůze současných i případných budoucích výrobců pohonných jednotek.
Foto: Getty Images / Peter Fox
Výrobce čeká velká schůze kvůli novým motorům. Dorazí i Porsche a Audi | Foto: Getty Images / Peter Fox

Pracuje se na budoucnosti. V továrnách týmů vznikají nové vozy, v továrnách dodavatelů pohonných jednotek se pracuje na nových verzích. A pracuje se také v zákulisí. V příštím roce dojde ke zmrazení současných pohonných jednotek. Red Bull bude díky tomu moci v klidu převzít pohonné jednotky Honda a ostatní výrobci budou moci začít pracovat na nových pohonných jednotkách, které mají přijít v roce 2025.

Černé na bílém: Jak proběhne zmrazení pohonných jednotek

Černé na bílém: Jak proběhne zmrazení pohonných jednotek

Nové pohonné jednotky mají být levnější a jednodušší. Samotná cesta k jednoduchosti je však velmi složitá. V sobotu 3. července proběhne podle Auto Motor und Sport na Red Bull Ringu shůze, které se kromě stávajících výrobců zúčastní také Porsche a Audi. Obě značky už delší dobu sondují a monitorují situaci. Ke vstupu do F1 se ale zatím neodhodlaly. 

Na jednání budou „těžké váhy“. Ola Källenius za Mercedes, John Elkann za Ferrari, Luca de Meo za Renault a Dietrich Mateschitz za Red Bull. Z koncernu VW dorazí za Audi Markus Duesmann a generální ředitel Porsche Oliver Blume.

F1 a FIA chtějí mít nové pohonné jednotky definovány do konce roku. Musí se však odpovědět na mnoho a mnoho otázek. Kolik by měl motor stát? Jak vysoký by měl být rozpočtový strop pro výrobce? Které části by se měly stát standardními díly a které ne? Jak by měl vypadat spalovací motor? Jak velký by měl být podíl elektrické energie? Potřebujeme MGU-H, nebo ne? Má být výkon přiváděn na přední i zadní nápravu, nebo pouze na zadní? Jak velká a těžká může být baterie, aby se nezvýšila celková hmotnost vozu a aby se příliš nezměnila architektura vozu?

Jeden parametr je už jasný. Jezdit se bude na palivo s neutrálním obsahem oxidu uhličitého .Základem bude pravděpodobně současný V6. 

Red Bull počítá s rozpočtovým stropem ve výši 80 milionů dolarů. Ferrari je realističtější a podle Auto Motor und Sport mluví spíše o 120 milionech.

Cena za jednu pohonnou jednotku by neměla přesáhnout 1 milion dolarů, což je asi polovina současné ceny.

Jak už je ve F1 běžné, všichni to myslí dobře a souhlasí, dokud nepřijde řeč na detaily. V této fázi už každý hájí své zájmy. Dohoda nebude snadná. Sobota je jen začátek.

Váš názor Další článek: Helmut Marko si došel pro pohár, pochválil Péreze, varoval Mercedes a poučil se z historie
20:52 | Podle Ferrari nehodu Leclerca přežilo šasi i pohonná jednotka.
17:51 | Nejen týmy a jezdci. Na Franka Williamse bude vzpomínat i F1. V neděli v 17:20 minutou ticha, v 18:00 se pak po okruhu projede vůz FW07. Start závodu je v 18:30.
12:59 | Logan Sargean v tréninku F2 jako první pokřtil zdi v Džiddě. Jezdec ok, červené vlajky.
2. prosince | V Saúdské Arábii bude v roli safety caru a medical caru opět Aston Martin. Tentokrát však nebude mít britskou závodní zelenou ale světlejší odstín inspirovaný vlajkou Saúdské Arábie.

GP Saúdské Arábie 2021

Pátek 3. prosince 2021
1. trénink Hamilton
2. trénink Hamilton
Sobota 4. prosince 2021
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 5. prosince 2021
Závod 18.30